З переходом в режим самоізоляції завантаження по основній роботі не зменшилося? Але ж не доводиться витрачати кілька годин в день на дорогу до офісу. Здавалося б, вільний час можна витратити на те, щоб освоїти нові професійні навички. Прекрасно це розуміючи, ми... нічого не робимо. Зрушити з мертвої точки допоможуть поради кар'єрних стратегів, що підготував jobs.ua своїм читачам.
«Всі говорять про те, що економічна криза відкриває нові можливості. Тільки ніхто не пояснює, де їх знайти!» – так думає більшість з нас. До того ж, цікавить питання, як не тільки пережити період економічного спаду, але і використати цей час з розумом, інвестуючи його в свій розвиток. Отже, як і завжди, треба діяти поступово.
Всі ми знаємо, що планування і постановка цілей роблять життя простішим, а нас більш ефективними. Але, на жаль, не всяка мета здатна змусити нас діяти. Справжня мета надихає і дає відчуття правильності того, що відбувається. Дайте відповідь собі на питання: що може істотно поліпшити ваш кар'єрний потенціал за три місяці? Візьміть аркуш паперу і запишіть в стовпчик всі варіанти, які прийдуть в голову. Наприклад: пройти курс поглибленого вивчення Excel або англійської мови, прочитати три бізнес-книги, виступити на онлайн-конференції, завести експертний блог і опублікувати в ньому п'ять постів, дізнатися максимум інформації про нову цікаву професію, тощо.
Тепер оцініть за 10-бальною шкалою, наскільки кожна мета наповнює вас енергією. Все, що нижче 6-ти балів, викреслюємо. Наступний фільтр такий: на яку з решти цілей у вас зараз є ресурси: гроші, час, можливості? Результат першого кроку – кар'єрна мета на найближчі три місяці, яка б надихала.
Візьміть новий лист і намалюйте горизонтальну лінію. Розділіть її на три рівних відрізка – три місяці, протягом яких будете працювати над метою. Місяці можна поділити на тижні. В кінці відрізка намалюйте прапорець і запишіть мету. Наприклад: «Завів професійний блог і написав п'ять постів».
Розподіліть весь обсяг майбутньої роботи по тимчасовим проміжкам, виходячи з фінальної мети. Перший тиждень варто присвятити збору інформації: вивчити платформи для ведення блогу, познайомитися з тим, що пишуть колеги по цеху, зробити міні-опитування для визначення актуальних тем публікацій. Ваш результат на цьому етапі – розподілений в часі план дій з рівномірним навантаженням.
Виберіть когось одного, хто щиро зацікавлений у вашому успіху, щоб розповідати про свій план кар'єрних поліпшень. Домовтеся, що будете раз в тиждень телефонувати і обговорювати, як іде виконання наміченого, що вийшло зробити, а де ви поки відстаєте. Будь-які зміни даються легше, якщо є підтримка. Результат – ви домовилися з близьким про підтримку в досягненні мети на найближчі три місяці і призначили час першого дзвінка.
Попереду три місяці регулярної роботи над метою. Аби не збитися зі шляху допоможуть кілька рекомендацій: заручіться підтримкою сім'ї, щоб вас по можливості не відволікали в цей час; у блокноті складайте план на тиждень, обов'язково відзначайте виконане, не забувайте телефонувати і ділитися своїми успіхами. Результатом цього кроку стане виконання наміченого плану дій.
Це дуже важливий крок. Коли мета буде досягнута, не забудьте зробити паузу, щоб відсвяткувати перемогу. Замовте улюблену страву або зробіть собі приємний подарунок. Ви на це заслуговуєте! До речі, нагороду можна придумати заздалегідь, це посилить мотивацію. Результат останнього етапу – видих, розслаблення, відчуття гордості за себе.
А тепер найважливіше. У вас в руках проста технологія кар'єрних інвестицій. Через три місяці, якщо все вийде, ви зможете поставити перед собою більш масштабні цілі. В результаті маленькі кроки, які ви будете робити кожен день, приведуть до великого результату.
Прояви дискримінації на співбесідах зазвичай не вибиваються зі стандартного кола питань. Хоча іноді HR-спеціалісти можуть і здивувати. Сьогодні з’ясовуємо, як відповідати кандидату в подібних ситуаціях.
Ще в часи пандемії фрилансерські заробітки для багатьох українців стали справжнім порятунком. Відтак чимало батьків усвідомили просту істину: потрібно не лише вчити дітей фінансовій грамотності, а й зацікавлювати дитину фрилансом. Як це робити? Детальніше читайте в статті.
Робочі зустрічі не завжди минають ефективно, бажані результати залежать від низки факторів. Чому так відбувається і як цьому запобігти, — читайте в статті.
Насправді це серйозна проблема багатьох людей, тобто вміння працювати з власною агресією. З’ясуємо разом з Jobs.ua, як правильно працювати з агресією і знайти їй краще застосування, аніж ображати одне одного в соцмережах.
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.