Як би нам цього не хотілося, але досить часто ми стикаємося з потоком негативних емоцій, виражених через крик, грубість, хамство. На жаль, це так. В транспорті, магазині, вдома, на роботі... Кожен з нас може продовжити цей список. Більшу частину свого життя ми проводимо на роботі. Що ж робити, коли підвищений тон, який переходить в крик – це повсякденний стиль спілкування вашого керівника або колег? Разом з jobs.ua спробуймо знайти вихід.
Причин, через які люди висловлюють свої думки в неадекватній формі досить багато. Не будемо заглиблюватися в аналіз психологічних чинників, які провокують подібну поведінку. Краще поговоримо про те, як сприймаються оточуючими нестримані люди, чого вони домагаються і як уживатися з ними в одному колективі. Адже ми самі іноді кричимо, можливо після цього станемо робити це рідше?
Голосові зв'язки в нас не для того, щоб ми кричали один на одного, руйнуючи все на своєму шляху: і свою, й чужу особистість. Той, хто постійно кричить завжди знаходить пояснення своїй поведінці, але якими б не були ці аргументи, крик на підлеглих чи колег ні що інше, як невміння контролювати свої емоції, а також явна ознака розладу нервової системи. Не думайте, що за допомогою крику можна швидко отримати бажаний результат. Ні. А от абсолютно точно, що можна отримати, – так це погані відносини з оточуючими, емоційне виснаження, зіпсовану нервову систему та цілий ряд захворювань й купу проблем.
На думку оточуючих, той, хто кричить частіше за все:
Виявляє свою нестриманість і демонструє всім, що він не в змозі тримати себе в руках й керувати робочими процесами. Публічно визнає свою слабкість. Викликає до себе зневажливе ставлення. Не розуміє, що, коли він ставиться агресивно до інших, він демотивує й губить всі ініціативи. Не розуміє, що навіть якщо з ним погоджуються, то роблять це тільки, аби нарешті почути тишу й зупинити потік негативу. Цей перелік думок можна ще довго продовжувати, але висновок один: хочете заробити репутацію неврівноваженої, істеричної, слабкої, не впевненої в собі людини – кричіть голосніше та частіше. А от наскільки вам це потрібно – вирішуйте самі.
Дуже часто нам складно змусити себе реагувати на крик спокійно, простіше накричати у відповідь або образитися. Але навіщо руйнувати свою нервову систему? До того ж, відповідаючи грубістю на грубість, ви потрапляєте в замкнене коло. Тут треба комусь зробити розумний крок і припинити перепалку. Надалі бажано навчитися стримано реагувати на подібне висловлювання свого опонента. Як варіант: перед тим як дати відповідь, подумки порахуйте до 10 або до 15. Поки рахуєте, зосереджуєтеся, а потім з гідною повагою та спокоєм говорите необхідну інформацію співрозмовнику. Спочатку буде важко, доведеться постійно себе стримувати й контролювати, потім це стане звичкою.
У момент виплеску негативних емоцій краще не кажіть людині «ні», «ви не праві», «припиніть на мене кричати» і тому подібне. Частіше за все це буде марно, а інколи небезпечно – можна спровокувати ще більше роздратування. Краще спробувати вислухати до кінця, не перебиваючи. Нестриманим людям теж подобається, коли їх слухають. Навіть якщо ви не згодні зі сказаним, сперечатися в період загострення агресії марно. Спробуйте (залежно від ситуації) трохи зачекати, налаштуватися на конструктивну по можливості спокійну розмову без докорів та звинувачень для того, щоб донести свою думку і ще раз почути думку вашого колеги.
Бувають випадки, коли начальник упевнений, що єдиний правильний стиль керівництва – це постійний тиск і крик. То тут треба добре подумати, чи зможете ви навчитися спокійно реагувати на емоційні випади шефа чи ні. Якщо так – впевнено продовжуйте працювати. Якщо ж після чергового прочухана вам треба прийняти заспокійливе або тривалий час ви не можете прийти в себе – задумайтеся, адже це реальна загроза вашому моральному і фізичному стану. Можливо треба щось поміняти? Роботу або ставлення до подій. Поміняти роботу – це можна зробити завжди, а от змінити ставлення – не так просто, але хоча б спробувати...
Для початку зізнайтеся собі, що ви теж в чомусь не праві, проаналізуйте в чому. Перестаньте боятися і тримайте керівника в курсі того, чим ви займаєтеся. Спостерігайте за його настроєм і ловіть моменти, коли він на позитиві, в ці періоди найкраще обговорити робочі завдання. Не треба підлещуватися. У вас повинні бути ділові відносини, ввічлива й гідне ставлення один до одного. Якщо не впевнені в тому, що впораєтеся самостійно, підключіть до вирішення проблеми фахівця відділу з персоналу. Проявляйте гнучкість мислення, і ви знайдете правильний вихід.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.