UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Життя в колективі
  5. Критика і похвала, як знайти баланс

Критика і похвала, як знайти баланс

8.10.2020 1007
Критика і похвала, як знайти баланс

Критика і похвала, як знайти баланс

8.10.2020     1007

З чого починається впевненість у собі? Психологи вважають, що людина вірить у власні сили, якщо чує схвалення зі сторони. Але невже потрібно тільки хвалити, щоб отримати потрібний результат? Адже трапляються ситуації, коли необхідно вказати на помилки, виправити проблемні місця. Як знайти баланс між критикою і похвалою? Спробуємо знайти цю тонку грань.

Що таке конструктивна похвала

Дізнаємося основні рекомендації, які допоможуть висловлювати свою думку таким чином, щоб мотивувати співробітника на нові досягнення. Похвала розвиває впевненість, але тільки її недостатньо. Керівнику необхідно ретельно міркувати над кожним словом, а також дотримуватися наступних принципів:

  1. Схвалюйте вчинки співробітника щиро. Не слід спеціально шукати позитивні моменти, щоб відзначити виконану роботу. З цього вийде або сарказм ( «о, як вдало завалений звіт, я просто щасливий»), або примітивізм, що викликає розчарування.
  2. Відзначайте конкретні досягнення. Похвала, сказана просто так, може спровокувати негативну дію. Співробітник сприймає подібні наміри як спробу маніпулювати. Замість «який ти чудовий співробітник» краще сказати «ти відмінно впорався з проектом».
  3. Хваліть великі вчинки. Не варто розмінюватися на дрібниці. Не потрібно відзначати заслуги, які отримані без особливих зусиль. Похвалу потрібно заслужити. В іншому випадку вона не несе ніякої психологічної користі.
  4. Уважно зважуйте цінність кожного слова. Навіть щира повага та вдячність можуть знизити мотивацію. Особливо це стосується посадових обов'язків. Якщо в якийсь момент перестати хвалити за те, що співробітник повинен робити, його природна мотивація знизиться і настане зворотна реакція.
  5. Похвала повинна бути спонтанною і несподіваною. Тільки так вона буде потужним інструментом мотивації. Не використовуйте її кожен раз, коли співробітник добре виконав свої обов'язки. Тримайте її до тих пір, поки він не перевершить ваші очікування.

Важливо! При вираженні свого захоплення не порівнюйте співробітника з іншими. По-перше, це створює нездорову конкуренцію, а по-друге, це розглядається як спроба маніпулювання. Однак приємні слова можна сказати в присутності колег. Це може мати мотивуючий ефект для оточуючих.

критика

Як зробити критику конструктивною

Ще однією навичкою, необхідною для керівника, є вміння висловлювати неприємні речі. Необхідно навчитися критикувати таким чином, щоб не принизити особистість. «Ви ледачий», «Я не можу на вас розраховувати», «Ви розчарували мене», «Ви безнадійні» — це приклади слів, які ранять і викликають негативну реакцію. Ситуацію можна посилити, якщо висловлювати подібні фрази публічно у присутності колег. Дослідження показують, що у подібних ганебних випадках людину перестають поважати оточуючи.

Як же краще зробити? Необхідно змінити звинувачувальну критику на більш конструктивну. По-перше, все потрібно висловлювати віч-на-віч. По-друге, необхідно закінчувати критику конкретним керівництвом до дії. Наприклад: «мені не подобаються ваші запізнення, їх варто припинити». Не завадить також поцікавитися думкою співробітника на рахунок проблеми, яка викликала незадоволення. Наприклад: «як можна виправити план, щоб наступного разу вписатися в бюджет?».

Заключним моментом будь-якої критики повинне бути позитивне напуття. Наприклад: «Я оцінив вашу роботу, але її виявилося недостатньо для необхідного результату». Не варто спеціально шукати, за що похвалити, але позитивні сторони співробітника або його роботи зазначити можна.

Читайте також

  • Як стати дата-аналітиком і чим він займається22 грудень, 2023

    Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.

  • Новорічні знижки на сайт Jobs.ua22 грудень, 2023

    Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!

  • Як спорт сприяє кар'єрі21 грудень, 2023

    Спостереження доводять, що спортивні люди витривалі та цілеспрямовані, саме тому вони віддадуть перевагу при прийомі на роботу співробітникам, які мають в інтересах спорт. А психологи стверджують, що заняття спортом не лише сприяють фізичному здоров’ю, а й поліпшенню душевного та психологічного стану. Пропонуємо і вам ознайомитись із цими очевидними фактами в цій статті на Jobs.ua і віддати перевагу фізичним вправам.

  • Як правильно написати лист-пояснення19 грудень, 2023

    Скласти лист-пояснення про власну відсутність на робочому місці чи порушення певних робочих режимів не так уже і складно. Обов’язково скористайтесь зазначеними в цій статті порадами.


↑ Вгору