UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Особисті якості на роботі
  5. Лайфхаки як навчитися приймати вірні рішення

Лайфхаки як навчитися приймати вірні рішення

23.06.2022 363Автор: Лоліта Платошкіна
Лайфхаки як навчитися приймати вірні рішення

Лайфхаки як навчитися приймати вірні рішення

23.06.2022     363Автор: 

Кожен день в роботі та житті нам доводиться вирішувати купу нагальних питань та приймати рішення, від яких залежить наш подальший професійний успіх. Якщо раніше ви не задумувались над тим, що вірно прийняті рішення це не звичайний збіг обставин, а все ж таки результат внутрішніх зусиль спеціаліста підкріплений професійним досвідом й чуйкою, то Jobs.ua пропонує сьогодні поміркувати над універсальною формулою прийняття вірних рішень. Дамо практичні поради, як розвивати в собі навички приймати вірні рішення в короткі терміни.

Є таке правило: чим ви довше затягуєте час прийняття рішення, обдумуючи, підступаючись до нього, тим більше негативних емоцій відчуваєте у зв’язку з цим, тим більше це вас пригнічує, тим більше втрачається здатність правильно і швидко прийняти рішення. Це зовсім не значить, що над важливим питанням зовсім не слід розмірковувати, проте чим довше ми розмірковуємо, тим більше варіантів його рішення виникає. 

Правила від психологів: як прийняти правильне рішення

Психологи розробили ряд правил, що здатні значно полегшити процес прийняття вірного рішення незалежно від змісту питання.

Не покладайтесь тільки на себе, але довіряйте тільки найближчим

Особливо це стосується важливих питань та складних рішень. Інколи ми потребуємо погляду зі сторони чи поради, чи професійної думки. Обов’язково скористайтесь порадами своєї команди, адже це найближчі люди, що працюють з вами і знають вас найкраще. Довіряй найближчим людям, адже порадити може будь-хто, проте результат може бути зовсім відсутній від сторонніх людей, хто не занурений в справу.

Пам’ятайте про це.

Не приймайте рішення під час емоційної напруги

Чи помічали ви, що безглузді рішення, за які потім було соромно приймались саме в момент емоційної напруги чи емоційного збудження? Зачекайте на те, поки ви заспокоїтеся емоційно й зможете тверезо глянути на ситуацію.

командне рішення

Відкладіть рішення на ранок

Не даремно мудріші наказують відкласти прийняття складних рішень на ранок. Протягом дня наш мозок втрачає свою працездатність і приймати правильні рішення стає складніше. Людина починає більше витрачати час на роздуми, мозок підсвідомо вимагає відпочинку. Також не віднімайте в себе час вночі на відпочинок, збуджений мозок не дасть вам вчасно заснути і на ранок ви будете почувати себе виснажено. Вранці перед роботою або вже на робочому місці обдумайте на холодну голову деталі питання та можливі рішення.

Не слідкуйте сліпо порадам

Навіть якщо ви знайшли влучні поради власних колег чи найближчих друзів, не приймайте їх за чисту монету. Кожна людина приймає рішення з власних індивідуальних міркувань. І кожна ситуація окрема, а рішення абсолютно повністю ваше, і відповідальність ляже на ваші плечі. 

Пам’ятайте про майбутні наслідки

Будь-яке прийняте вами рішення, має окреме значення та вплив на ваше майбутнє. Пам’ятайте про майбутні наслідки своїх рішень і обдумуйте всі можливі варіанти рішень, підбирайте, що зручніше та вигідніше для вас. Оцініть окремо й найгірші результати вирішення проблемної ситуації для вас та людей, що зв’язані з цим рішенням, можливо навіть для компанії в цілому.

Поради професійних експертів

Робіть нотатки та прописуйте ідеї

Дуже допомагають зібрати в купу нотатки на папері. Коли прописуються думки, ви значно швидше знаходите відповіді на власні питання та виходи з різним складних ситуацій. Це допомагає згрупувати думки, підпорядкувати їх, надати їм певної послідовності та назначити курс власних дій. Розписавши на папері всі можливі варіанти рішень ситуації, зможете визначити та оцінити можливі наслідки. 

Покладайтесь на досвід минулого

Всі помилки дають нам змогу навчитися, виростити і використати набуті знання із міцним озброєнням власного багажу. Проте дуже часто ми забуваємо про досвід минулого і знову наступаємо на власні граблі. Тож аби в майбутньому було легше, аналізуйте кожну ситуацію, коли ви помилилися і відкладайте в пам’яті, як потрібно було зробити. А коли знову перед вами постане завдання приймати рішення – подумайте, чи не було раніше схожих ситуацій і що ви робили тоді, які результати отримали.

Проаналізуйте та нейтралізуйте зовнішні фактори

Зовнішні фактори, що часто мають негативний вплив на ситуацію, заважають в правильному та легкому прийнятті рішення. Якщо ви помітили зовні фактори впливу, перше - оцініть ці фактори та рівень їх впливу, друге - спробуйте нейтралізувати або зовсім скасувати фактори впливу на вашу ситуацію.

Керуйте власним часом

І хоча з рішенням по складній ситуації не слід затягувати власне рішення, вмійте викроювати та знаходити час на обдумування, оцінку плюсів та мінусів. Важливі рішення повинні прийматися на холодну голову в спокійній обстановці. Виділяйте самостійно день і час на це. 

Оцінюйте власні рішення

Кожне рішення рано чи пізно буде оцінене вами чи вашими колегами, то чому не зробити це на початковому етапі. Запитайте в першу чергу себе: Таке рішення вирішить вашу проблему? Чи принесе воно користь компанії? В які терміни ви його прийняли та в які зможете реалізувати? Чи досягнете бажаних результатів? Спитайте поради керівників щодо вдалості вашого рішення, яке ви плануєте прийняти, можливо вони нададуть вам більш об’єктивну оцінку. Спитайте оцінки колег, ви зможете почути альтернативні думки та підказки можливих способів вирішення проблеми.

Прийняття рішень - складний вибір варіант дій з усунення проблемної ситуації, який вимагає досвіду, особистих лідерських якостей та зваження всіх “за” та “проти”.

Читайте також

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 листопад, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 жовтень, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 вересень, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 вересень, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».

  • Піднімайся і йди30 серпень, 2024

    Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?


Часто шукають

↑ Вгору