Життя по великому рахунку становить серію комунікацій між людьми. Ми щодня домовляємося з іншими людьми: з клієнтами і начальником на роботі, з коханими і родичами щодо побутових справ, з друзями і незнайомими нам людьми, з якими ми вже ніколи, швидше за все, не зустрінемося. Тому ефективна комунікація – це запорука успіху в усіх життєвих сферах.
Ми помиляємося, коли думаємо, що саме логіка відіграє вирішальну роль в комунікації. Насправді це не так. Емоції – ось що є основою результативних переговорів. Ще донедавна вважалося, що рівень IQ дозволяє досягнути будь-яких вершин у житті. Але, ознайомившись з біографіями видатних вчених, письменників – тобто тих особистостей, інтелект яких можна взяти за взірець – ми з подивом виявимо, що багато з них були нещасними людьми: їм важко давалося спілкування з іншими людьми, і результатом такого способу життя ставала затяжна депресія та зловживання наркотичними речовинами, які завжди призводять до сумного кінця.
Емоційний інтелект (EQ) – ось що відіграє ключову роль в спілкуванні між людьми. Люди з високим рівнем EQ добре усвідомлюють свої почуття та емоції, а також чудово розуміють почуття інших людей. А коли краще розумієш те, що відчуває інша людина, це дозволяє вибудувати ефективну комунікацію.
Давайте розглянемо, які переваги дають нам просунуті навички комунікації.
Сімейні пари, які вміють відкрито і відверто спілкуватися, мають значно більше шансів прожити довге і щасливе життя. Будь-який сімейний психолог, до якого звертаються проблемні подружжя, з впевненістю скаже, що головна причина розлучень – це відсутність ефективної комунікації. Нещирість, затаювання образ і накопичення негативу ведуть до сварок і конфліктів, які переростають в лавину взаємних звинувачень, від яких до повторного походу в РАГС чи ще гірше – в суд – рукою подати.
Які можна виділити основні проблеми в спілкуванні між чоловіком і жінкою, які ведуть до розриву стосунків? Це критика, звинувачення, зайняття оборони та замовчування (тобто повна відмова обговорювати ту чи іншу проблему).
Як протидіяти цьому? Замість критики – проявляти розуміння, тобто ввічливо і тактовно вказати на те, що не подобається. Тому тут важливо розуміти, що варто говорити про свої очікування і про свої переживання, замість того, щоб кидатися обвинуваченнями: «мені не подобається…» замість «ти не так це робиш…», «я б хотів…» замість «ти мусиш зробити те і те…».
Віра у власні сили, як не дивно, витікає зокрема із вміння ефективно вибудовувати комунікацію. Невпевнені в собі люди не вміють спілкуватися – це факт. Дослідження показують, що в екстравертів значно вища самооцінка, бо їм легше зав’язувати нові знайомства і виступати перед великою кількістю людей. Але якщо ви інтроверт і відчуваєте, що почати розмову з незнайомою людиною – це суцільна проблема, не варто засмучуватися. Чимало голлівудських акторів мали серйозні проблеми з комунікативними навичками (Брюс Вілліс, Ентоні Хопкінс, Ніколь Кідман, Джулія Робертс – мали в дитинстві проблеми із заїканням), але завдяки наполегливій роботі над собою вони змогли не лише подолати неприємну недугу і власні комплекси, а й досягти небувалих вершин.
Важливо навчитися відчувати себе комфортно під час спілкування. Це дозволить почуватися впевненіше, та й оточуючі почнуть ставитися дружелюбніше – а це ще більше підвищить самооцінку.
Вміти розмовляти і вміти слухати інших – найважливіші фактори успішної підприємницької кар’єри. А для тих, хто мріє виступати перед людьми – просунуті навички комунікації настільки ж важливі, як і вміння контролювати власне дихання, жести і міміку. Розповідають, що коли до Сократа одного разу привели людину, про яку він повинен був висловити свою думку, мудрець спершу довго дивився на людину, а потім сказав: «Та говори ж ти, нарешті, щоб я міг тебе бачити!»
Голос також можна розвинути, як і власне тіло чи інтелект. Голосові зв’язки добре піддаються тренуванням, про що люди знали з давніх-давен. Понизити тон голосу, зробити приємнішим його тембр насправді не так вже й важко. На ютуб-каналах можна знайти чимало цікавих вправ, які зроблять голос привабливішим, що, в свою чергу, теж сприятиме більш успішній комунікації.
Окрім професійних знань, вміння спілкуватися є вкрай затребуваним навиком на ринку праці. В будь-якому колективі навички комунікації дають змогу краще порозумітися між собою, що впливає на загальний результат роботи. Та й з людиною, яка вміє влучно сказати і гарно пожартувати, значно приємніше працювати. Не дивним також є той факт, що таким людям значно легше просуватися кар’єрною драбиною.
В одному дослідженні менеджерів попросили вказати, які вони можуть виділити недоліки майбутніх претендентів на посаду. Перше місце посіли погані навички комунікації. Який тут можна зробити висновок? Прокачуючи навички спілкування, значно збільшуються шанси отримати достойну роботу з високою заробітною платою. Цей момент особливо актуальний для молодих людей, які тільки завершили навчання у вузах і не мають досвіду роботи за спеціальністю.
Отже, розвинуті навички комунікації дають багато переваг. Для людей, які відчувають труднощі в спілкуванні, хочеться порадити ютуб-канал «Мистецтво харизми», який ставить за мету особистісний розвиток, а якщо точніше – як бути більш харизматичним і впевненим у собі.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.