Рекрутинг останніх років та під час війни набув абсолютно нових значень та змісту. Особливо під час війни рекрутери пережили справжнє випробування, адже український бізнес значно знизив об’єми найму, а ось кількість пошуковців підскочила, адже велика кількість спеціалістів залишилась без роботи з різних причин. Через це серед рекрутерам довелось адаптуватися до нових реалій: підлаштовувати пошуки спеціалістів під гібридний формат роботи, залучати нові різноманітні канали пошуку, орієнтуватися серед великої кількості спеціалістів, підбирати здобувачів, які підходять під конкретні потреби роботодавців. Щоб швидко і успішно вирішувати нагальні завдання рекрутери намагалися покращити та вдосконалити власні навички, щоб вони відповідали запитам сучасності. В такий непростий кризовий час відшліфувати їх дуже важливо, щоб залишатися в попиті роботодавців.
Безсумнівно, рекрутер повинен мати в арсеналі купу умінь. Але наступні основні навички, повинні бути відточені та відпрацьовані до ідеалу, адже саме вони формують постать ідеального рекрутера. Давайте розглянемо найбільш затребувані навички рекрутера 2023.
Управління персоналом
Пошук кращих співробітників та управління ними ще ніколи не був таким складним, як зараз. Управління персоналом — це не про сувору регламентацію дій кожного з працівників, а про вміння взаємодіяти з ними: поважати, мотивувати і направляти їх роботу на благо компанії. Але управління персоналом керівника та рекрутера значно відрізняється.
Нижче наведена практична робота рекрутера по управлінню персоналом.
Прийом співробітників на вакантні посади
Для цього той, хто здійснює управління персоналом, проводить співбесіди, дає тестові завдання і влаштовує кандидата на «випробувальний термін».
Адаптація нових співробітників на робочому місці
Нова людина повинна максимально швидко включитися в діяльність, з чим їй і допомагає менеджер по персоналу.
Розвиток кожного окремо взятого працівника і команд в цілому
Безперервний розвиток і вдосконалення професійних вмінь — запорука успіху не лише самої людини, а й усієї команди.
Підтримка морального здоров'я співробітників і корпоративної культури
Спостереження та контроль за моральним станом всієї команди, адже збої призводять до порушення та уповільнення роботи відділу і компанії в цілому.
Комунікація
Пошук спеціалістів в команду за вакансіями, починається зі спілкування з рекрутером. Формування бренду роботодавця починається з комунікації з рекрутером. Навіть перший етап співбесіди відбувається не без участі рекрутера. Іноді рекрутер взагалі єдиний представник компанії, з ким доводиться спілкуватися здобувачу. Саме тому дуже важливо, щоб враження від спілкування з рекрутером залишалось завжди позитивним. А це значить, що рекрутер повинен мати грамотну мову, приємний зовнішній вигляд, був доброзичливим, міг при необхідності загладжувати гострі кути комунікацї під час або після співбесіди. А якщо доводилось проводити стресову співбесіду, то вміти грамотно її завершити. Довгий час мережева комунікації відходила на другий план, адже всі знали, що попереду особиста зустріч на співбесіді. Але останній час ця тенденція значно змінилась. Рекрутерам доводиться вести комунікації онлайн за допомогою емейл-листування, проводити співбесіди в Zoom, відповідати на зворотні дзвінки тощо. Всі ці канали повинні бути зрозумілі та доступні для спеціаліста, адже саме вони забезпечують наразі швидку і зручну комунікацію, що робить успішним вашу роботу.
Тайм менеджмент
Щоб встигати робити все вчасно, рекрутер повинен володіти хорошими організаторськими здібностями. Через те, що рекрутеру доводиться працювати у режимі багатозадачності, йому потрібні навички самодисципліни та самоменеджменту. Від того, як рекрутер розставить пріоритети в своїх завданнях, як скоректує послідовність дій, як організовує процес навколо себе, буде залежати його ефективність роботи та успіх. Дуже часто надмірна комунікабельність віднімає багато зайвого часу, а з нею й інші пожирачі часу: невміння відмовляти, звичка відкладати справи на останній час, уповільненість робот, надмірна комунікабельність. Тримайте кілька корисних порад, щоб встигати більше:
Гнучкість
Сучасний рекрутер має бути багатозначним, стресостійким, гнучким, уміти швидко адаптуватися та працювати під тиском, а також відзначатися швидкістю в роботі і націленістю на результат. Більше того сучасний реркутер повинен поєднувати в собі вміння та знання працювати з сучасними технологіями, знати гарно маркетинг, продажі та ще багато чого. Досить об'ємний список обов'язків, як для однієї людини — чи не так? Саме тому в великих і успішних організаціях управлінням персоналу займаються відділи кадрів або департаменти. Тільки за наявності таких навичок спеціаліст отримає результативність в роботі.
Вправне володіння соцмережами, сторонніми ресурсами, програмами
Статистика даних успішного рекрутингу показує, що 70% менеджерів з підбору персоналу досягли успіху в пошуку кандидатів саме через соціальні мережі, а понад 80% компаній використовують їх у процесі рекрутингу. Рекрутер повинен добре розбиратися в кожній соцмережі: від пошуку кандидатів до перевірки біографічних даних та оцінки навичок. Вміти перевірити акаунти на цензуру та вирахувати потенційно неприйнятних здобувачів. А також залишатися в курсі новітніх інструментів і платформ, законів про захист прав споживачів, які слугують їхнім захистом, – це ключ до підтримки ефективної стратегії цифрового рекрутингу.
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?