UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Роботодавцю
  4. Методи управління персоналом
  5. Не контролюйте, впливайте — «тиха сила» керівників

Не контролюйте, впливайте — «тиха сила» керівників

3.08.2025 259
Не контролюйте, впливайте — «тиха сила» керівників

Не контролюйте, впливайте — «тиха сила» керівників

3.08.2025     259

Для керівників і менеджерів усіх рівнів найдієвішою практикою вважається контроль працівників. Мовляв, я їх контролюю — вони працюють, а чим ефективніше контролюю, тим ефективніше працюватимуть. Але от яка річ виходить: щойно цей конструкт рушиться, ситуація виходить з-під контролю. Іронія, еге ж?

То як ставитися до працівників так, щоб звести питання контролю до мінімуму? Адже контролювати всіх і завжди — це енергозатратне заняття, цю енергію краще витратити продуктивніше. З’ясовуємо разом з Jobs.ua, як «тихою силою» керівників впливати на підлеглих без зайвого примусу і надмірного контролю.

Пояснюйте, показуючи

Якщо ви як керівник хочете, щоб працівники за вами слідували — не командуйте, станьте прикладом для наслідування. Мало просто абстрактно пояснити, покажіть на конкретній ситуації. Не треба казати підлеглому «зроби добре» — самі спершу навчіться робити добре. Не кажіть «не будь токсичним» — самі проявляйте витримку і дотримуйтеся кордонів у випадках, коли готові зірватися на першому зустрічному. Не кажіть «будь сміливим» — покажіть, як визнаєте свої помилки.

Люди не хочуть, щоб ними керували. Але вони залюбки підуть вслід за лідером, який живе за тими ж правилами, які озвучує підлеглим. Все просто насправді: коли ви з повагою говорите зі стажерами, інші теж вас наслідуватимуть. Коли ви демонструєте команді процес прийняття рішень, команда теж переймає ваш приклад, вчиться думати стратегічно.

Пам’ятаємо, що справжнє лідерство — не про те, що я, мовляв, «знаю краще». Лідери теж помиляються, вони теж люди. Справжнє лідерство полягає в тому, щоб надихнути інших достойним прикладом, підтримати людей і дати їм простір для зростання.

Внутрішній стержень

Звертайте увагу на те, як реагують підлеглі на стрес. Люди схильні демонструвати різні реакції в критичні моменти, загалом виділимо три: хтось поринає в себе і замикається, хтось губиться і не знає, що робити, а є люди, які мовчки беруть і роблять.

Як треба реагувати керівнику в стресовій ситуації, як вважаєте? Очевидно, що показати самоконтроль, бо ви — обличчя команди, ви — опора для всіх. І навіть якщо ви говорите тихо, ваші слова звучать голосно. Тому що ви керівник, ось чому. І якщо в таких ситуаціях ви нервуєте чи ламаєтеся, управлінська діяльність — не для вас.

Коли керівник спокійний навіть коли дедлайни горять, тоді й команда поводитиметься спокійніше. Якщо керівник нервується, його неспокій передасться підлеглим, це внесе ще більше сум’яття у ваші ряди. Так і проявляється внутрішній стержень, бо сильний лідер не кричить. Сильний лідер не доказує щоразу, що він головний, якщо йому впоперек скажуть слово. Так проявляється невпевненість, а не сила.

А ще справжній лідер не погрожує, не шантажує і не маніпулює. Він чесно каже, що думає і якими будуть наслідки. Справжній лідер не шукає винних, а розбирається в ситуації і з’ясовує причини, чому все поламалося (чи перестало працювати як раніше).

Послідовність

Не намагайтеся стати ідеальним керівником. Просто будьте тим, кого розуміють. Щоб ваші підлеглі знали — якщо ви щось сказали, обов’язково це зробите; якщо хтось «накосячив» — ви не кричатимете, а спокійно з’ясуєте, що сталося. Послідовна поведінка керівника дефіс лідера викликає в працівників відчуття безпеки. Бо коли людина нервується, вона частіше помиляється, чи не так?

Усвідомте вкрай важливу річ: ваші емоції — це атмосфера в колективі. В поганого управлінця ефективність команди залежить від його настрою. Не будьте тим керівником, до якого підлеглі звернуться лише тоді, коли «шеф має настрій». Станьте тим, на кого можна спертися.

Читайте також


Часто шукають

↑ Вгору