Зізнавайтеся, дорогі читачі – вам мріялося на вашій щоденній роботі, як ви переходите на віддалений режим, і що про всі ці ранкові жахіття – тобто прокидання о шостій і затори на дорогах, невисипання і т.д. – доведеться забути, як про жахливий сон? І от ви прокидаєтеся фактично коли захочете, і з чашкою кави чи фрешу (що ви вже полюбляєте вранці) ви сідаєте за роботу, і працюєте довго і натхненно, аж до самісінького вечора? І так – з дня в день, з дня в день.
Та певно що мріялося! Усім час від часу таке мріється, якщо ви належите до числа тих, хто змушений коритися тому робочому графіку, який заведений у вас на роботі. Мається на увазі – на 8:00 чи на 9:00 бути на робочому місці, а якщо, боронь боже, трохи припізнилися, одразу всередині озивається неспокійний черв’ячок, який гризе сумнівами: «Влетить мені за це чи не влетить?..» Правда ж, мріялося про вільний графік – ну хоча б іноді?
І працювати віддалено – це чудово, насправді. Але є одне важливе «але». Не всі люди, на жаль, зможуть потягнути такий робочий режим. А все тому, що він вимагає неабиякої самодисципліни та мотивації. Та й не тільки. Тому давайте з’ясуємо, чи маєте ви у своєму розпорядженні всі наявні ознаки того, що ви можете працювати віддалено.
Побутує хибна думка, що з переходом на віддалену роботу вільного часу стане більше. Е ні, вважати так – це самого себе вводити в оману. Вдома дуже легко розслабитися, та й відсутність очного контролю даватиме непогані шанси для вашої ліні, якщо ви маєте схильність до неї. Зрештою, всім нам іноді хочеться полінуватися і нічого не робити, так? Але в офісі ви можете надиха́тися командним духом чи харизмою свого керівника, якщо його можна назвати справжнім лідером. А вдома вам самому доведеться стати собі і керівником, і тим самим лідером, який не дозволятиме вам розслабитися – принаймні, до тих пір, поки не виконані щоденні робочі зобов’язання.
Не кожен формат роботи підійде для того, щоб виконувати її віддалено. Деякі обов’язки не вдасться виконати дистанційно – наприклад, якщо ви працюєте юристом і вам потрібно час від часу зустрічатися з клієнтами. Для таких справ потрібен офіс, де ви зустрінетеся з клієнтом у відповідній обстановці. Або ж ви працюєте з певним видом обладнання, чи ваша посада передбачає особистий контакт з іншими людьми.
Існує ще одна проблема – навіть якщо ви можете виконувати свої обов’язки віддалено, це ще не означає, що ваші роботодавці поділятимуть вашу думку. Тут є декілька причин:
Які рішення тут можуть бути, якщо ви бажаєте працювати віддалено?
Самодисципліна – це базова, ключова особливість для людей, які захотіли працювати дистанційно. Це означає, що ви вмієте проводити чітку грань між роботою і домом, вмієте організовувати себе і вам не потрібно працювати «з-під палки». І насправді не так важливо, живете ви одні в квартирі чи ділите житлову площу з близькими людьми. Що в першому випадку, що в другому – у вас з’явиться чимало відволікаючих факторів вдома, щоб правдами і неправдами відтягнути той момент, коли вам доведеться засідати за роботу.
А близьким людям одразу варто роз’яснити, що робота вдома – це не те саме, що й байдикування (бо іноді так люди думають). І гуляти з собакою чи регулярно бігати в магазин ви не зможете.
Самодисципліна також означає, що ви вмієте розділяти завдання по пріоритетах. Спочатку – найважливіші, а другорядні завдання можна лишити на пізніше, коли у вас залишиться менше сил і наснаги. Вважайте на «правило двох хвилин», яке розробив консультант з питань продуктивності Девід Аллен. Це означає, що ті завдання, які не потребуватимуть багато часу на виконання – 2-5 хвилин – варто зробити відразу.
Проблема дистанційки полягає в тому, що її часто плутають з фрілансом. Але фрілансер – по факту незалежна людина, а якщо ви на дистанційній роботі, ви є тим самим штатним працівником, і вам потрібно відпрацьовувати ті самі 40 годин на тиждень, що й офісним колегам. А ще – брати участь у відео-конференціях і нарадах, та й на компроміси з колегами теж, хоч-не-хоч, але доведеться йти.
Тому контроль часу – теж дуже важливий момент. Ви можете навіть почепити біля себе на стіні годинник, щоб відстежувати, на що саме витрачаєте свій час і, що важливо, скільки часу у вас затрачається на те чи інше завдання. З часом ви зможете так «наловчитися», що будете виконувати деякі завдання швидше, і у вас залишатиметься час на перепочинок. На ту ж саму каву, чи на прогулянку з собакою.
Вміння керувати своїм часом знадобиться вам не лише тоді, коли ви перейшли на віддалену роботу. Це вміння стане вам у нагоді і в залі, коли ви приходите на тренування і у вас є одна година, щоб максимально викластися, якісно розім’явшись перед важкими підходами і водночас не відволікаючись на пусті розмови із знайомими обличчями в залі.
Тому не забувайте, що гнучкий графік роботи має й свої мінуси. Так, ви можете виспатися довше, але означені у вашому трудовому договорі години доведеться відпрацювати в будь-якому випадку. Та й не завжди графік дистанційки можна вважати гнучким, адже чимало професій вимагатимуть у вас чіткого розпорядку дня. Зрештою, це й добре, адже надто вільний графік дає спокусу надто сильно розслабитися. Та й не завжди ваш розпорядок дня залежатиме від керівництва – досить часто він залежатиме від клієнтів, яким вам по роботі потрібно приділяти значну увагу. Може трапитися й таке, що будете по вечорах переписуватися з клієнтами. Будьте готові й до такого розвитку подій.
Якщо ви можете тривалий час обходитися без спілкування з іншими людьми (тривалий – в межах одного дня, мається на увазі), і вас не напрягає той факт, що про кавування з колегами доведеться забути – це чудова ознака того, що ви можете працювати віддалено. Так, багатьох людей приваблює сама можливість працювати в халаті і з котом на колінах, але ця ідилічна картинка досить часто розбивається об сувору реальність (ох, як пафосно прозвучало!).
Може трапитися так, що через кілька тижнів чи місяців такого формату роботи вам дуже сильно закортить змінити домашній халат на діловий костюм. І таке може бути. Не перевірите – не дізнаєтесь. Але якщо ви належите до людей, які не потребують надто активного щоденного офлайн-спілкування, віддалена робота підійде вам ідеально.
Будьте готові брати на себе ініціативу і самому генерувати робочі завдання, бо під боком вже не буде керівника, а в онлайн-форматі не завжди можна буде з ним швидко сконтактуватися. Тут важливо розуміти один момент – довіряйте собі, адже роботодавець вам довіряє, раз погодився перевести вас на дистанційну роботу.
В будь-якому випадку – від вас як від співробітника чекають на певний результат, правильно? Значить, відповідальність та ініціативність – це ваші козирі на віддаленій роботі. Окрім того, вам не раз доведеться зіткнутися віч-на-віч з прокрастинацією, бо в офісі з цим питанням все ж значно легше. Навчіться мотивувати себе і оптимізовувати свою роботу власноруч. Ці надзвичайно цінні якості стануть вам у нагоді ще не один раз, і не лише у виконанні робочих завдань.
До речі, не варто сприймати цю статтю як спосіб відмовити вас перейти на дистанційну роботу. Просто варто пам’ятати, приймаючи таке рішення, що даному формату роботи властивий ряд моментів, які потрібно обов’язково врахувати. І дистанційка в жодному разі не панацея від проблем на роботі, хоча деяких моментів вона дозволить уникнути. Наприклад, вам більше не доведеться спілкуватися офлайн з токсичними колегами. Чи токсичним начальником. Контактувати з такими людьми онлайн значно легше.
Але попрацювати віддалено – все ж таки це цікавий досвід, тим паче, якщо взяти до уваги ситуацію, яка склалася в світі на даний момент.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».