На кожній співбесіді можна почути питання: «Чому ви вирішили змінити роботу?». Воно цілком резонне. А от чи варто відповідати абсолютно чесно на нього? Навряд чи HR-менеджер буде в захваті від розповідей про керівника, яким ви незадоволені, або про бажання отримувати більшу зарплату. Jobs.ua пропонує кілька порад від фахівців.
Завдання HR-фахівця на першій зустрічі – зрозуміти, наскільки наміри і цілі кандидата відповідають потребам відділу, в якому він планує працювати. Тому правильна відповідь на питання «чому ви вирішили змінити роботу» потребуватиме певного такту: важливо показати, як ваші вміння та навички, набуті на попередній роботі, будуть корисні на новій посаді.
Треба завжди пам’ятати – на співбесіді важливо говорити перш за все про себе, навіть тоді, коли дуже хочеться розповісти про нездорові відносини в офісі і неадекватні вимоги керівництва. «Якщо ви звільнилися через конфлікти з керівництвом і на співбесіді питають, чому ви міняєте роботу, ви можете дати загальну відповідь: виникли розбіжності, у нас були різні уявлення про те, як краще виконувати певні обов'язки», – рекомендує кар'єрний консультант Лорі Рассас.
Ще можна пояснити ситуацію приблизно ось так. Ви влаштувалися на роботу і з часом виявилося, що ваші принципи і цінності не збігаються з принципами та цінностями компанії (можливо, це сталося після того, як керівництво змінило напрямок розвитку). Тепер ви шукаєте нову позицію, яка буде краще відповідати вашим цінностям і дасть вам можливість максимально реалізувати ваші сильні сторони (перерахуйте їх) і потенціал. Коротко відповівши на це питання, постарайтеся змінити тему. Важливо, щоб у рекрутера не залишилося враження, що ви любите звинувачувати інших. Щоб краще себе контролювати, уявіть, що все, про кого ви розповідаєте (начальство, колеги з минулої роботи), сидять зараз поруч з вами. Не кажіть нічого, що не могли б сказати в їх присутності.
«Шукаю нові можливості для подальшого зростання» – такої відповіді буде недостатньо. Важливо пояснити, чому ви вважаєте, що саме ця компанія надасть вам такі можливості. Перерахуйте конкретні навички, якими володієте і які хотіли б розвивати, і поясніть, які можливості для цього дає позиція, на яку ви претендуєте. Наприклад, на новій роботі ви зможете працювати над проектами, які раніше були для вас недоступні.
«Якщо ваш потенційний роботодавець працює з
іншими клієнтами або іншими видами проектів, ніж ваша нинішня компанія, ви можете сказати, що хочете розширити свій професійний кругозір, знайшовши нове застосування своїм навичкам», – рекомендує Лорі Рассас.
Але пам'ятайте, що деяким рекрутерам може не сподобатися ваше прагнення до швидкого кар'єрного росту. Може здатися, що ви розглядаєте цю компанію тільки як проміжний етап і плануєте кожні кілька років міняти роботу, якщо попередня перестане відповідати вашим вимогам. Деяким організаціям потрібна перш за все стабільність, їм важливо знати, що співробітник залишиться в компанії надовго, щоб вибудувати відносини з постійними клієнтами.
Відповідаючи на питання, чому вони вирішили різко змінити професійну сферу, багато хто з претендентів роблять помилку, починаючи говорити про свої слабкі сторони. Наприклад, якщо ви говорите, так я знаю, що у мене поки немає достатнього досвіду для цієї позиції, айчар-менеджер відразу може подумаю, що це не той, хто нам потрібен.
Навички, які ви придбали в іншій сфері діяльності, можуть виявитися корисними і на новій роботі. Головне – показати, як ваш попередній досвід і вміння зможуть стати в нагоді на новому місці роботи. А також, якщо ви заявляєте інтерв'юеру, що нинішня кар'єра не відповідає вашим прагненням, важливо показати, що ви проявили ініціативу і ретельно підготувалися до зміни сфери діяльності.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».