З людьми важко, але й без людей непросто, погоджуєтеся? А що ж робити, якщо ви ставитеся до людей з прихильністю, любите працювати у колективі, але деякі колеги сприймають вашу доброту за слабкість? Як реагувати, коли не хочеться іти на конфлікт, але й кривдника «осадити» теж хочеться, причому м’яко і з добротою, щоб не образити? Jobs.ua пропонує елегантні відповіді на доволі безтактні питання.
Якщо за характером ви просто «добряк» у душі, токсичні люди обов’язково сприймуть вашу доброту за слабкість, бо інакше просто не можуть. І тут важливо зрозуміти одну річ – ніхто не має права вас ображати: ні начальник, ні токсичні колеги, ні випадкова людина на вулиці. Взагалі ніхто, по замовчуванню ніхто. Але часто виникає доволі делікатна ситуація – на грубість не хочеться відповідати грубістю, але ж постояти за себе треба, так? Дати гідну відсіч людині, яка не зважає на той факт, що кожен з нас має право на ввічливе ставлення до себе.
Коли до вас підходить токсичний колега з невинним на перший погляд питанням (наприклад, «я тут чув, що Петя з бухгалтерії сказав, що ти злодій. Що ти скажеш на це?»). Здавалося б, ніби невинне питання, але це зовсім не так. Подібними питаннями токсичні колеги заганяють у пастку і змушують почуватися некомфортно. А нормальна, адекватна людина ніколи не змусить вас почуватися незручно. Вона швидше перепросить за свої слова, ніж буде з лицемірною усмішкою запитувати подібні речі.
То як відповісти на такий випад? Поміркуємо: ви не знаєте напевно, що сказав Петя з бухгалтерії про вас, бо ви не чули цього, так? А раптом цей колега, що підійшов до вас із таким дурним питанням, просто дурачиться? Тому тут відповідати потрібно нейтрально: мовляв, я не чув і не знаю, що він про мене казав. Можливо, вам варто уточнити в нього, що саме він мав на увазі». Така відповідь обеззброїть будь-якого токсичного колегу.
Такі питання теж доволі безтактні. Нікого не повинно хвилювати, якої релігії ви притримуєтеся і чи притримуєтеся взагалі, які політичні погляди маєте і так далі. На такі питання теж потрібно відповідати коротко: «Перепрошую, але я принципово не обговорюю такі теми». Якщо людина продовжує тиснути, бо їй так хочеться, варіант тут один – просто завершити розмову, мотивуючи це власною зайнятістю.
Це універсальна відповідь на будь-яке безтактне питання («Чув, що ви купили будинок. А за скільки?», «А наскільки відсотків тобі підвищили зарплату?» і тому подібні питаннячка. Питається: а тобі яке діло, скільки було заплачено за будинок чи на скільки відсотків піднялась зарплатня? Тому такий варіант відповіді чудово пасує таким безцеремонним питанням. Але тут є важливий момент: тримайте цю фразу у голові, але не поспішайте її вимовляти. Нехай між питанням та відповіддю мине трохи часу, секунд п’ять-десять, не більше. Після такої затяжної паузи, дивлячись з усмішкою в обличчя токсичного колеги, спокійно прокажіть цю фразу. І займайтеся далі своїми справами. А токсичний колега нехай думає, що ви хотіли цим сказати. Йому ж все одно на робочому місці немає чим зайнятися.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.