Готуючись до співбесіди здобувач намагається відшукати більше інформації про роботодавця та компанію. Це не тільки корисно для першої зустрічі з майбутніми можливими роботодавцями, але й потрібно задля власного захисту та безпеки від фейкових чи нечесних вакансій. На жаль, пошук та отримання інформації про компанію в мережі - не є запорукою адекватного роботодавця. Щоб зрозуміти чи підходить вам керівник, компанія, команда, система роботи, треба попрацювати місяць або декілька до офіційного працевлаштування, адже саме тоді починається повноцінна співпраця та занурення в роботу з усією відповідальністю.
Jobs.ua зібрав для вас поради, які допоможуть вам фільтрувати роботодавців, які запрошують вас на співбесіду та до співпраці. Що допоможе при перших зустрічах та перших місяців роботи зрозуміти адекватність роботодавця та його наміри.
Адекватність роботодавця можна оцінювати вже з перших етапів співбесіди. Зверніть особливу увагу про що говорить з вами HR під час телефонної розмови та що просить від вас. Ставте під сумнів прохання надати скани будь-яких документів чи фотографій або виконання тестових завдань без попередньої зустрічі. Під час ділової зустрічі прислухайтесь до того, що каже співробітник, як він поводиться і які ставить завдання перед новим співробітником на перші тижні роботи. Адже бувають і такі випадки, коли роботодавці крім заявлених умов праці, нав’язують додаткові, які зовсім не входять в перелік обов’язків посади на ринку праці.
Запам’ятайте наступні критерії адекватного роботодавця, щоб відвести від себе можливість потрапити до подібного типу компаній.
Чесність та відвертість головні критерії
Головним критерієм міцних стосунків між співробітниками та роботодавцем завжди буде залишатись відвертість та чесність. Якщо ви прийшли на одні умови співпраці, а вам нав’язують ще купу, то це перший дзвіночок придивитися до чесності роботодавця. З цього моменту зосередьте увагу на наступних моментах: чи виконує він інші обіцянки, чи працевлаштовує вас офіційно, чи вчасно виплачує заробітну плату, чи дотримується він випробувального строку, після якого повинен вас працевлаштувати офіційно.
Знає, що хоче від співробітника
Адекватний роботодавець знає, що хоче від співробітника. Тому якщо ви чуєте від роботодавця чітко визначені умови співпраці, що він абсолютно адекватно і правильно визначає потребу в спеціалісті на цьому етапі роботи, то знайте, йому можна довіряти. Найчастіше у таких роботодавців навіть є чіткий план та очікування від робітника на перші тижні чи навіть місяці.
Пропонує чесну оплату праці
Не соромтесь виясняти на першій зустрічі з роботодавцем всі деталі, що пов’язані з заробітною платою, починаючи з її розмірів, закінчуючи датами виплати. Обов’язково уточнюйте про розмір заробітної плати на випробувальному терміні, а також після. Забуваючи уточнити цю інформацію, роботодавець має змогу використати це проти вас та закріпити ту суму, що ви обговорювали на співбесіді не на випробувальний термін, а після.
Поважає роботу співробітників
Адекватний роботодавець поважає роботу співробітників та свою власну. А тому і пропонувати заробітну плату буде конкурентну на ринку праці. Він чітко розуміє, що мотивує кожного співробітника і може запропонувати йому відповідні нематеріальні стимули мотивації. Але це також можливість сказати дякую за роботу.
Комфорт співробітників й турбота
Адекватний роботодавець розуміє, що співробітників нічим не можна втримати на місці ніж найкращими умовами праці, дружнім колективом, демократичними цінностями. Здобувачі й самі відмічають, що комфорт на робочому місці - одним з головних критеріїв вибору місця працевлаштування. Звісно, не всі компанії можуть дозволити собі та запропонувати співробітникам офіси з простором для відпочинку, проте можна запропонувати додаткові плюшки, що стануть такою собі турботою від роботодавця: премії, фрукти в офісі, корисне печиво тощо.
Якщо ваша співбесіда проходить онлайн, й, на жаль, ви не знаєте, як виглядає офіс, то розпитайте про цю деталь роботодавця та уточніть про ваше особисте місце в офісі.
Дотримується закону та актів
Уникайте компанії, які якось пов’язані з незаконними діями або порушують Закон. Якщо ви помітили шахрайство зі сторони роботодавця, намагайтесь відмовитись від подібної роботи та залишити таке місце роботи.
Також звертайте увагу на наступні фрази від роботодавця під час співбесіди:
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?