Ділове спілкування в сучасному колективі вимагає суворого регулювання. На робочому місці його неможливо реалізувати без дотримання норм субординації. Завдяки грамотно створеній системі дисципліни, в компанії формується максимально ефективний формат взаємодії між керівництвом і підлеглими. На практиці іноді субординація порушується, але, як правило, ненавмисно через неправильне розуміння або відсутність синхронізації.
Термін має латинське походження і в перекладі означає «упорядкування», «підкорення». Він означає регламентовану систему робочих відносин, які базуються на принципах ієрархії.
Завдяки її впровадженню цілком реально швидко досягти позитивних результатів:
Важливо розуміти, що поняття має більше відношення до сфери етики, ніж до юриспруденції. Воно об’єднує цілий комплекс правил, що регламентують службові відносини на всіх рівнях, націлені на попередження, швидке вирішення конфліктних питань. Вони офіційно закріплені в таких документах організації, як трудовий, колективний договір, устав, посадова інструкція. Згідно їх положень, недотримання субординації прирівнюється до адміністративного порушення і може стати причиною дисциплінарного покарання.
Незважаючи на те, як побудований регламент в конкретній компанії, він базується на 2 основних принципах:
Порушення субординації завжди викликає неприємні для колективу наслідки — втрата авторитету однієї з ланок ієрархічного управління, повне або часткове ігнорування прохань, вимог керівництва, невміння керівника чітко вказати на недоліки в роботі співробітника, з яким склались дружні відносини.
Раціональна побудова ділового спілкування в компанії дозволить створити комфортний емоційний фон, моральний комфорт. Доволі часто управлінці вирішують піти одним із радикальних шляхів — встановлення жорсткої ієрархії і абсолютне підкорення наказам або занадто високий рівень свободи для колективу. Але досягнути балансу, вибравши один із них в чистому вигляді, неможливо. Найкраще визначити найбільш дієві правила для конкретної команди і навчитись вміло балансувати — враховувати, поважати позицію інших, але слідкувати за чітким дотриманням субординації.
Корисні поради для керівника:
Ігнорування правил субординації керівником призводить до негативної робочої атмосфери в колективі, порушення особистого простору підлеглих.
Від дотримання працівником ділового регламенту щодо спілкування залежить стабільна емоційна атмосфера, ефективність роботи всієї команди, комфортні умови. Співробітник ніколи не повинен брати на себе функції керівника, порушувати ієрархію, ігнорувати загальновизнані норми етики ділового спілкування. Член колективу завжди має право висловити директору свою думку, але вона не повинна звучати як наказ.
Практичні поради щодо дотримання субординації з позиції працівника:
Правильно розроблена система субординації стане ефективним інструментом для покращення продуктивності праці колективу, безконфліктного вирішення задач.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливою навичкою для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.