Якщо ви хочете, щоб ваша команда працювала злагоджено, а ризик появи конфліктних ситуацій був зведений до мінімуму, прислухайтеся до порад, викладених в цій статті. Розглянемо разом із Jobs.ua принципи створення сильної команди.
Світ ринкових відносин – жорсткий та безкомпромісний, як виживання в дикій природі. Поява некомпетентного співробітника знижуватиме ефективність роботи всієї команди. Не може група людей демонструвати високі показники в продажах, якщо людина, яка відповідає за виробництво продукції, постійно підводить. І навпаки – навіть за умови якісно налагодженого виробництва та поставок слабкий маркетинг все зіпсує. Така ціна присутності слабкого гравця в команді.
Без знання цілі ваші підлеглі не зможуть продемонструвати справжню командну роботу. Заради чого усе затівається? Команда повинна це знати. І якщо наводити аналогії зі спортом, у спортивних змаганнях все простіше – є ворота суперника (якщо говоримо про футбол), в які потрібно забити побільше голів. В бізнесі цілі не завжди настільки прямолінійні, але кінцевий результат команда повинна чітко уявляти.
Хто ставить цілі? Ви! Тобто керівник проекту. Власник бізнесу. Пам’ятайте, що важливо не лише грамотно сформулювати ціль команді, а й постійно нагадувати про неї. Це особливо потрібно тоді, коли виникають непередбачувані ситуації, коли стаються невдачі, які можуть сильно демотивувати. Наприклад, після невдалих запусків «Фалконів» підлеглі Ілона Маска були деморалізовані. Ілон щоразу знаходив потрібні слова, щоб надихнути їх працювати далі. Йому щоразу вдавалося це зробити, коли нова ракета невдало приземлялася, але кожного разу його слова сягали мети: команда продовжувала працювати. Просто поміркуйте над цими його словами: «Якщо ви не зазнавали поразку – значить, ви недостатньо інноваційні».
Всі члени команди повинні бути добре ознайомлені зі своєю сферою відповідальності. Тільки так можна ефективно взаємодіяти зі своїми колегами, а злагоджена робота означає, що в команді є розуміння, хто й за що відповідає. Тоді кожен співробітник знає, до кого в разі потреби звертатися за питаннями чи порадою. Уникайте також «помилки керівника». Це означає, що начальники надто багато функцій беруть на себе, забуваючи про делегування обов’язків своїм підлеглим.
Це писані та неписані правила, які регламентують стосунки в команді, що допускається робити, а що ні. Не перекладайте це завдання на свою команду. Правила створює керівник, лідер, і ці правила потрібно зафіксувати на папері. І нехай не всі співробітники люблять слідувати інструкціям та ідеально дотримуватися регламенту, але з головними принципами компанії повинні бути ознайомлені всі.
Отже, злагоджена та ефективна робота команди підпорядковується певним принципам, і важливу роль відіграє особистість керівника. Як він «налаштує» роботу усієї команди, так вона і працюватиме. Поставити ціль і грамотно піднести її підлеглим – це завдання теж лягає на плечі керівника.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».