UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Роботодавцю
  4. Все про підбір персоналу
  5. Про що частіше за все брешуть у резюме та на співбесіді

Про що частіше за все брешуть у резюме та на співбесіді

3.06.2020 691
Про що частіше за все брешуть у резюме та на співбесіді

Про що частіше за все брешуть у резюме та на співбесіді

3.06.2020     691

Деякі претенденти вважають цілком нормальним іноді відійти від правди. Ймовірно, гарне резюме покращує самооцінку, людина відчуває себе впевнено перед співбесідою, сподівається підвищити власні шанси на швидке та вигідне працевлаштування. З позиції пересічної людини такий маневр можна зрозуміти, але з погляду ділової етики так робити однозначно не можна. Вводити в оману потенційного роботодавця – дуже погана ідея. Спробуємо розібратися, про що ж частіше брешуть кандидати на посаду.

Професійні вміння

Претенденти часто говорять неправду про свої навички, вважаючи при цьому, що вимоги до кандидатів на вакансії сильно завищені. Такий вид обману перевіряється одразу ж на співбесіді. Людину можуть направити до технічного відділу, щоб перевірити його вміння володіння потрібними програмами, багатьом кандидатам дають тестові завдання.

Трапляється, що з якихось причин працедавець не перевіряє вірогідність указаних у резюме вмінь. З часом, починаючи працювати, людина розуміє, що вимоги до вакансії були прописані не просто так. Урешті-решт – випробувальний термін не витримано. Отже, якщо потрібен кандидат з «вільним володінням англійської мови», а ви нею не володієте – ця вакансія не для вас. Краще навчитися та засвоїти всі навички, необхідні для вподобаної вакансії. Якщо для цього потрібно небагато часу, у супроводжувальному листі можна вказати, за який термін ви плануєте цьому навчитись.

Досвід роботи

Буває, що здобувач не включає до свого резюме деякі місця роботи або, навпаки, приписує собі зайві обов’язки та заслуги. Частіше за все це роблять тоді, коли інформацію складно перевірити. Замовчування попереднього досвіду виправдано, коли він не має значення для нових кар’єрних планів, наприклад у випадках із надкваліфікацією. Багато людей взагалі не вважають це брехнею, але приховування – також неправда, хоча й нешкідлива.

Розмір заробітної плати на останньому місці роботи

Потенційний роботодавець під час співбесіди може поцікавитися такою цифрою. Кандидат має право не відповідати. Можна сказати, що ця інформація конфіденційна і ви не бажаєте її розголошувати. Не слід обманювати – завжди знайдеться можливість дізнатися правду. Замість цього краще розповісти про свої досягнення на попередньому місці роботи, про те, чим ви пишаєтеся, ті випадки, коли ви були на висоті.

Висока мотивація

Дуже часто кандидати говорять неправду щодо причин свого прагнення працювати в компанії. Щоб не брехати про свою мотивацію і не вдавати інтерес, доцільно знайти роботу, яка дійсно до вподоби. Інакше, відповідаючи на питання «Чому ви хочете працювати в нашій компанії?», доведеться вигадувати що завгодно: від «розвитку своїх професійних якостей» до «мрію, щоб ваша компанія досягла значного успіху».

Велика перерва у стажі

Перерва у стажі також може стати приводом для приховування. Дехто не хоче вказувати, що він довго шукав місце роботи, дехто – пояснювати проблеми на попередній посаді. Усе ж таки перерву не варто приховувати, краще показати, що не прогаяли цей час. Навіть якщо причини перерви особисті, наприклад догляд за кимось з родичів, – краще сказати правду. Якщо під час паузи вдалося підвищити свою кваліфікацію – пройти стажування, курси або попрацювати фрілансером, доречно зазначити це в резюме та в супроводжувальному листі. Краще пояснити все самому, ніж очікувати питань.

резюме

Що можна приховувати

Можна приховати те, що стосується особистого життя кандидата. Це можуть бути вік, кількість і вік дітей, сімейний стан, шкідливі звички, хобі, і ось чому:

  • вік приховують тому, що людям старше 45 років важко знайти роботу. Існує стереотип, що вони вже не можуть адаптуватися до змін. Якщо в резюме вік ще можна приховати, то на співбесіді важливо довести, що ви – справжній професіонал і ніде більше не приховали інформацію;
  • молодих мам неохоче беруть на роботу, тому що вважають, що вони постійно будуть сидіти на лікарняному;
  • самотні люди приховують свій сімейний стан, бо серед роботодавців поширений стереотип, що сімейні кандидати більш стабільні та надійні;
  • про шкідливі звички не розповідають, тому що, якщо це не заважає робочому процесу, у вільний час співробітник може займатися чим завгодно;
  • захоплення екстремальними видами спорту теж приховують у зв’язку з можливістю отримати травму та декілька місяців перебувати на лікарняному.

В усіх інших випадках краще писати в резюме правду, говорити відкрито під час співбесіди, бо розкрити інформацію в наш час дуже легко.

Отже, ефектне резюме дійсно може додати впевненості кандидату, але найкращу психологічну підтримку здійснює документ, в якому зазначена лише правдива інформація. Особливо в тому разу, коли його текст добре продуманий, структурований та має змістовний опис справжніх навичок та вмінь, важливих досягнень. Експерти з кар’єрних питань попереджають: правда все одно стане відомою. Її можна легко розкрити під час співбесіди або у процесі випробувального терміну. Роботодавці вважають, що брехня – достатній привід, щоб відмовити претенденту в отриманні посади. Пам’ятайте про це.

Читайте також

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 грудень, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 грудень, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 грудень, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.

  • Покоління зумерів: розвінчуємо міфи про їхній підхід до роботи і життя 4 грудень, 2024

    Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.

  • Безперебійна робота під час блекаутів: як адаптуватися компаніям та працівникам28 листопад, 2024

    Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.


Часто шукають

↑ Вгору