До повномасштабного вторгнення рф український стендап не був настільки популярним, як у це найгірше літо за всю історію незалежності України. Розбираємо разом із Jobs.ua феномен українського стендапу під час війни, і чому зараз стати коміком – це не просто про улюблене хобі, а й непоганий заробіток в наш час.
Перш ніж з’ясуємо основні фактори, які вплинули на це, давайте поглянемо на досить цікаві цифри. А саме – на кількість переглядів на YouTube найпопулярніших концертів наших коміків. У комікеси Насті Зухвалої та її «Стендапу про схуднення, заміжжя та лицемірство» – 948 тис. переглядів, у Василя Байдака і його «Стендапу про родичів у росії та повернення в Київ» – 830 тис. переглядів, Анна Кочегура і її концерт «Перехідний вік» – 618 тис. переглядів; і, нарешті, «Стендап в укритті» Фелікса Редьки – 607 тис. переглядів. Чи могли українські стендапери до війни мріяти про такі цифри? Ні.
Так що сприяло росту їхньої популярності? Звичайно, це вторгнення рашистів та масовий перехід російськомовних українців на спілкування державною мовою. Концерти наших коміків люди охоче відвідують навіть під час війни, адже фактично всі виступи перетинаються із волонтерством, зборами коштів на ЗСУ та вимушеним переселенцям. А пристойна кількість переглядів їхніх концертів, стрімів та подкастів дає змогу заробляти на рекламі та щедрих донатах. І це чудово, так і повинно бути.
Також росту популярності сприяє відсутність на ТБ гумористичних передач, а чималу касу українським комікам приносять айтівці. Коли львів’яни з «Культурної оборони» просять поаплодувати в залі тим, хто працює айтішником, досить часто на їхнє прохання відгукується половина присутніх. Айтівці в залі та на стрімах – це щедрі донати і серйозна підтримка як коміків, так і їхніх волонтерських ініціатив.
Основними гравцями на ринку вітчизняного стендапу наразі є «Підпільний Стендап» та «STAND UP Battle Club». Вони мають свої локації для організації стрімів та живих виступів, а резидентами в них виступають коміки, які вже здобули чималу прихильність публіки. Так, найвідомішими резидентами «Підпільного…» є Сергій Ліпко, Настя Зухвала, Василь Байдак та Антон Тимошенко, а «STAND UP Battle Club» – Вадим Дзюнько, Богдан Вахнич та Олександр Дмитрович.
Приємно усвідомлювати, що з інфополя енергійно витісняється російський стендап. Завдяки посиленню процесам українізації російськими коміками цікавиться дедалі менше людей. З українським комедійним контентом, навпаки – все більше людей приходить до розуміння, що українські коміки і комікеси роблять якісний матеріал. Про зацікавленість нашим стендапом свідчать такі цифри: якщо в 2016 році за квиток на виступи коміків «Підпільного…» ви б заплатили 100 грн., то зараз – 250-550 грн.; сольники відомих коміків збирають сотні глядачів у всіх куточках України. Бо їх знають, люблять, дивляться і хочуть потрапити на живий виступ.
Припускаємо, що з такими темпами розвитку український стендап стане потужною індустрією, а відвідувати їхні концерти будуть не сотні, а тисячі глядачів. Тому якщо ви любите жартувати, вмієте класно і з гумором розповідати про все на світі – придивіться до професії стендапера.
З’ясовуємо разом з Jobs.ua, які бізнес-ідеї можна розвивати в 2025 році з активним використанням ШІ.
На заміну старій філософії work-life balance приходить нова концепція, work-life blend. Розбираємося разом із Jobs.ua, що за новий тренд з’явився в світі праці.
У вашому оточенні є люди, які говорять так швидко і нерозбірливо, що нічого не збагнеш? Але навіть такі люди можуть заговорити чітко і переконливо, якщо скористаються добіркою чудових вправ для дикції, які підготував Jobs.ua.
Ви знали, що один цікавий тест на визначення профпридатності допоміг незвичайному в’язню втекти з в’язниці? Поговоримо про це в статті, а також з’ясуємо, які популярні тести стануть орієнтиром у визначенні ваших сильних сторін і вибору професійної кар’єри.
Портал з працевлаштування і пошуку роботи Jobs.ua поставив низку питань штучному інтелекту Grok від X, щоб дізнатися, що думає цей ШІ про перспективи такої цікавої, потрібної і важливої в літературному світі професії, як літературний агент.