UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Робота вашої мрії
  5. Професія стендапер, або феномен українського стендапу під час війни

Професія стендапер, або феномен українського стендапу під час війни

26.08.2022 1411
Професія стендапер, або феномен українського стендапу під час війни

Професія стендапер, або феномен українського стендапу під час війни

26.08.2022     1411

До повномасштабного вторгнення рф український стендап не був настільки популярним, як у це найгірше літо за всю історію незалежності України. Розбираємо разом із Jobs.ua феномен українського стендапу під час війни, і чому зараз стати коміком – це не просто про улюблене хобі, а й непоганий заробіток в наш час.

Чому український стендап набув такої популярності?

Перш ніж з’ясуємо основні фактори, які вплинули на це, давайте поглянемо на досить цікаві цифри. А саме – на кількість переглядів на YouTube найпопулярніших концертів наших коміків. У комікеси Насті Зухвалої та її «Стендапу про схуднення, заміжжя та лицемірство» – 948 тис. переглядів, у Василя Байдака і його «Стендапу про родичів у росії та повернення в Київ» – 830 тис. переглядів, Анна Кочегура і її концерт «Перехідний вік» – 618 тис. переглядів; і, нарешті, «Стендап в укритті» Фелікса Редьки – 607 тис. переглядів. Чи могли українські стендапери до війни мріяти про такі цифри? Ні.

Так що сприяло росту їхньої популярності? Звичайно, це вторгнення рашистів та масовий перехід російськомовних українців на спілкування державною мовою. Концерти наших коміків люди охоче відвідують навіть під час війни, адже фактично всі виступи перетинаються із волонтерством, зборами коштів на ЗСУ та вимушеним переселенцям. А пристойна кількість переглядів їхніх концертів, стрімів та подкастів дає змогу заробляти на рекламі та щедрих донатах. І це чудово, так і повинно бути.

Також росту популярності сприяє відсутність на ТБ гумористичних передач, а чималу касу українським комікам приносять айтівці. Коли львів’яни з «Культурної оборони» просять поаплодувати в залі тим, хто працює айтішником, досить часто на їхнє прохання відгукується половина присутніх. Айтівці в залі та на стрімах – це щедрі донати і серйозна підтримка як коміків, так і їхніх волонтерських ініціатив.

Основні «гравці» на ринку українського стендапу

Основними гравцями на ринку вітчизняного стендапу наразі є «Підпільний Стендап» та «STAND UP Battle Club». Вони мають свої локації для організації стрімів та живих виступів, а резидентами в них виступають коміки, які вже здобули чималу прихильність публіки. Так, найвідомішими резидентами «Підпільного…» є Сергій Ліпко, Настя Зухвала, Василь Байдак та Антон Тимошенко, а «STAND UP Battle Club» – Вадим Дзюнько, Богдан Вахнич та Олександр Дмитрович.

Приємно усвідомлювати, що з інфополя енергійно витісняється російський стендап. Завдяки посиленню процесам українізації російськими коміками цікавиться дедалі менше людей. З українським комедійним контентом, навпаки – все більше людей приходить до розуміння, що українські коміки і комікеси роблять якісний матеріал. Про зацікавленість нашим стендапом свідчать такі цифри: якщо в 2016 році за квиток на виступи коміків «Підпільного…» ви б заплатили 100 грн., то зараз – 250-550 грн.; сольники відомих коміків збирають сотні глядачів у всіх куточках України. Бо їх знають, люблять, дивляться і хочуть потрапити на живий виступ.

Припускаємо, що з такими темпами розвитку український стендап стане потужною індустрією, а відвідувати їхні концерти будуть не сотні, а тисячі глядачів. Тому якщо ви любите жартувати, вмієте класно і з гумором розповідати про все на світі – придивіться до професії стендапера.

Читайте також


Часто шукають

↑ Вгору