UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Роботодавцю
  4. Методи управління персоналом
  5. Процес делегування повноважень: основні помилки

Процес делегування повноважень: основні помилки

14.11.2019 1499Автор: Олександр Мавлідінов
Процес делегування повноважень: основні помилки

Процес делегування повноважень: основні помилки

14.11.2019     1499Автор: 

Керівник – не той, хто знає все або кидається, нехай й вправно, виконувати те, чого не зробили підлеглі. Керівник – це той, хто вміє ретельно розподіляти обов’язки, роботу та повноваження серед співробітників та здатен виконувати правильний контроль виконання завдань.

Кажуть, що керівник – це талант, але навіть той, хто тільки намагається керувати, може, принаймні, зменшити чи зовсім уникнути розповсюджених помилок у такому процесі. Про них зараз й піде мова.

Контроль: ретельний, вибірковий та зайвий

Ретельний контроль від керуючого роботою має опиратися на дотримання співробітниками термінів її виконання, технічної або специфічної відповідності роботи та інші ключові показники. У той самий час, керівнику слід уникати контролю дріб’язкового, коли співробітники не мають змоги «кроку вбік» або відчувають тиск від керівництва «за спинами».

Кожен член колективу має розуміти, що йому довіряють як спеціалісту й очікують від нього конкретний результат. При тому, результат настільки ефективний, що у багатьох випадках, не має різниці яким шляхом (розумним, звичайно) він був досягнений.

Теж саме стосується й вибіркового контролю. Одна справа, коли керівник викликає із звітом про перебіг справ тих співробітників, чия робота має близькі терміни здачі. Інша річ – вибірковий контроль, знову ж, по дрібницям або тиск на тих підлеглих, хто чимось йому не до вподоби.

Той, хто «знає все»

Не менш поганим стане й той керівник, який на кожну помилку (та не тільки помилку) підлеглих, намагатиметься продемонструвати наскільки краще він сам міг би це зробити. Особливо погано виглядає, коли із таким коментарем, керівник погоджується на пропозиції щодо вдосконалення або скоєння роботи. Підлеглі – це в першу чергу люди. Й тому, таке ставлення «з високу» від керівника доволі образливо та не має нічого спільного із потрібним «тімбілдінгом».

делегування повноважень

«Докумекай сам»

Зайві «квести» та запитання, що мають для підлеглих необхідність домислювати самим, що мав на увазі керівник – також показник «поганого боса».

Тим паче, коли мова йдеться про постановку завдань та керівник, з якихось причин не інформує підлеглих у повному обсязі. Навіть, якщо це не стане відомо вищому керівництву, така поведінка вряд чи прибавить авторитету горе-керівнику. Професіонали керуючої справи, мають специфічний термін для такого явища – «нещире делегування», та здатні розглядати такі прояви, як саботаж роботи або намагання керівника замовчувати щось, що здатне викрити його непрофесійність чи позазаконну діяльність.

«Утримання» крісла

Погано в очах колективу виглядає й той бос, що відверто боїться втратити свою посаду. По-перше, такий страх не додає авторитету, бо кому ж приємно підпорядковуватися боягузу? По-друге, усі розуміють, наскільки занадто обережними будуть професійні кроки такого керівника, що звичайно, відобразиться й на результативності праці усього, підлеглого йому колективу.

Розуміння

Одна з рис керівника, яка може перетворитися на «крихку кригу» але, все ж таки необхідна. Так, реагувати на помилки підлеглих треба не тільки спокійно але й з певним розумінням того, що людина, взагалі, здатна до такого явища. Притому, треба чітко тримати межу, за якою розуміння підлеглих більш нагадує сидіння останніх на шиї керуючого. З таким підходом до розуміння, дуже швидко «приїде» й вся робота, й колектив загалом. Тож розумійте в міру та не відмовляйте у розумінні підлеглим у тих питаннях, де воно дійсно необхідне.

Все сам

Й, наприкінці. Не слід боятися делегувати повноваження та відповідальність. Керівник, що робить та контролює все сам – не керівник, а просто, вправний робітник. Хто такий керівник – дивіться у самому початку цих порад.

Читайте також

  • Чому ми полишаємо вивчення англійської на пів дорозі?14 лютий, 2025

    Ох уже ця англійська! Куди не глянь, в сучасному світі без неї не обійтися. І поки друзі та колеги вільно — чи майже вільно — знають цю прекрасну мову, ви ніяк не зберетеся її вивчити. Знайомо? Якщо так, Jobs.ua пропонує розглянути найпоширеніші проблеми, чому ми кидаємо вчити англійську на пів дорозі.

  • Ключові тренди на робочому місці, які формуватимуть 2025 рік12 лютий, 2025

    Світовий ринок праці намагається встигати за новітніми трендами, хоча в наш час все змінюється з блискавичною швидкістю. Та все ж спробуємо окреслити ключові тренди 2025-го року, які впливатимуть на робочі місця в усіх куточках світу.

  • Бізнес, творчість, штучний інтелект: вчимося зараз, щоб потім не відставати10 лютий, 2025

    Працюєте на творчій ниві і переживаєте за те, як ШІ змінить «баланс сил» у вашій професії? Продаєте товари чи послуги і хочете оптимізувати бізнес процеси з використанням штучного інтелекту? З’ясуємо, як «подружитися» з АІ, щоб не відстати в майбутньому від своїх конкурентів.

  • Що не забути взяти на навчання за кордоном? 9 лютий, 2025

    Нещодавно ми писали, як обрати навчання в магістратурі за кордоном. Сьогодні пропонуємо вашій увазі топову підбірку нагадувань, що взяти з собою, якщо плануєте навчатися в іншій країні.

  • Магістратура за кордоном: де навчатися українцям? 7 лютий, 2025

    Перед українцями, які планують навчатися в магістратурі за кордоном, постають цілком закономірні питання: в якій країні навчатися, який ВНЗ обрати? Університетів сотні, обрати доведеться один. В цій статті ми розкажемо, на які речі треба передусім звернути увагу українцям, які хочуть навчатися в магістратурі за кордоном.


Часто шукають

↑ Вгору