UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Кар'єра
  5. Що робити, якщо ви втомились працювати понаднормово

Що робити, якщо ви втомились працювати понаднормово

29.04.2020 666
Що робити, якщо ви втомились працювати понаднормово

Що робити, якщо ви втомились працювати понаднормово

29.04.2020     666

Якщо ви почали розуміти, що ентузіазм на виконання всіх посадових обов'язків, якими вас навантажують, вичерпався, пора вживати заходи. Не варто думати, що багато працювати, не знаючи відпочинку, в XXI столітті є нормою. Перевтома може призвести до небезпечних наслідків, у тому числі, і до порушення здоров'я. Ознаки того, що ви перевантажені:

  • почуття напруги;
  • нестача часу;
  • постійне збільшення списку справ;
  • низька успішність виконання поставлених завдань;
  • порушення здоров'я: регулярні головні болі або підвищення артеріального тиску.

Надмірна завантаженість посадовими обов'язками буває на будь-якій роботі, однак це не повинно відбуватися щодня. Вам слід пам'ятати, що керівник не має права завантажувати підлеглих настільки, що вони позбавляються відпочинку навіть у ті години, коли мають на це повне право.

Як вчинити у такому випадку? Можна почати підшукувати нову вакансію. Якщо цей варіант не підходить, спробуйте справлятися з рутиною, використовуючи йогу і медитацію. Можливо, це дасть вам сили, щоб виконувати багато завдань за короткий проміжок часу. Останній можливий варіант - поговорити з начальником і чітко визначити кількість виконуваних обов'язків протягом робочого дня.

Способи подолання перевтоми на робочому місці

Багатьом допомагає позбутися рутини тайм-менеджмент. Можливість розписати завдання по годинах сприяє тому, що співробітник витрачає на їх виконання менше часу. Ще одна порада: виконувати доручення послідовно. Не варто братися за все одночасно. Це дасть можливість розуміти, що ви повинні зробити прямо зараз, а які справи можна відкласти. Задійте молодший персонал. Ви можете делегувати таким співробітникам частину нескладних завдань, наприклад, телефонувати клієнтам або займатися розсилкою листів електронною поштою.

Дуже важливі короткі перерви під час роботи. Дозвольте собі не думати про службові обов’язки всього 5 хвилин. У цей час важливо переключити увагу на що-небудь приємне. Це можуть бути квіти в офісі, красива картина або фото з відпустки. Деяким досить згадати аромат улюблених парфумів.

понаднормова робота

Не буде зайвим виконувати прості фізичні вправи прямо за робочим столом. Вони допоможуть відновити кровообіг і відчути сили працювати далі. Провітрюйте приміщення і споживайте ситну їжу під час перерви. Щоб мозок працював на повну, йому необхідна глюкоза, тому в дні, коли очікується перевантаження, беріть на обід продукти, що містять вуглеводи.

Як розставити пріоритети

Можливо, працювати понад норму - це ваше рішення. Багато робітників йдуть на такий крок, щоб отримувати підвищену зарплату. Просування по кар'єрних сходах також має на увазі можливість показати, що ви можете більше, ніж рядовий співробітник. Це не завжди виправдано, тому що начальник може просто не помітити ваших старань і прийняти ваш ентузіазм, як належне.

Саме тому перед тим, як приступити до виконання посадових обов'язків понад норму, необхідно усвідомити, навіщо ви це робите. Розстановка пріоритетів дає свої переваги. Такий підхід зменшить можливість отримати психологічну травму і позбавить вас від стресу та вигорання. Але це ідеальний варіант для тих, хто вже погодив з начальством питання просування або збільшення заробітної плати.

Наскільки важливо уникати стресів на роботі

Психологи відзначають, що в умовах надмірного навантаження людина може працювати близько двох місяців. Після цього починаються проблеми зі здоров'ям. Перший прояв стресовій ситуації - це неможливість розслабитися. Людина втрачає сон і апетит, з'являються головний біль, підвищується артеріальний тиск.

Деякі трудоголіки починають набирати вагу, тому що неправильно харчуються і заїдають стрес тістечками та шоколадними батончиками. В умовах постійної зайнятості часу на спортивні тренування не залишається. Людина проводить більшу частину дня в сидячому положенні, що стає причиною ожиріння.

Як проявляється стресова ситуація? Людина перестає помічати, що їй не вистачає часу на хобі, спілкування з друзями. Вона постійно зайнята роботою. Деякі реагують на це дуже гостро, що проявляється вигоранням. Втрачається професіоналізм, пропадає бажання щось робити. Допускати стресових ситуацій не варто. Завжди потрібно знаходити баланс між робочим часом і відпочинком. І тоді будь-які, навіть складні завдання, будуть виконуватися з радістю.

понаднормові

Важка розмова з начальником, на яку потрібно зважитися

Якщо ви відчуваєте, що не можете впоратися з рутиною, не мовчіть, донесіть керівництву, що не справляєтеся з поставленими завданнями. Швидше за все вам підуть назустріч, оскільки кожен менеджер розуміє, що втомлений співробітник не принесе користі підприємству. Як зважитися на важку розмову? Не бійтеся втратити роботу, це всього лише прохання, на яке зобов'язаний відгукнутися керівник. Продумайте план бесіди заздалегідь, не нервуйте, надайте вагомі аргументи.

Наприклад, варто сказати про те, що ви стали допускати більше помилок, тому що дуже втомилися. Виконання завдань поспіхом не найкращий варіант для досягнення високих результатів. Продумайте, як можна змінити ситуацію і запропонуйте рішення босові. Навіть, якщо ви не почуєте позитивних відповідей, можете посилатися на посадову інструкцію. Пам'ятайте, що маєте право відмовитися від деяких завдань, якщо ще не виконали попередні. І, нарешті, уточніть, чому завантажують саме вас. Можливо керівник сам не розуміє, як розподіляти обов'язки і звалює на того, кого вважає найбільш відповідальним. Запропонуйте варіант делегування завдань на інших співробітників.

Якщо діалог не принесе результату, до чого також потрібно бути морально готовим, значить настав час шукати нову роботу. Це не так страшно, як здається. Якщо ви впевнені у своєму професіоналізмі, ви знайдете відповідну посаду легко. Варто пам'ятати, що начальство повинно цінувати кадри і створювати сприятливі умови для роботи.

Читайте також

  • Як стати дата-аналітиком і чим він займається22 грудень, 2023

    Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.

  • Новорічні знижки на сайт Jobs.ua22 грудень, 2023

    Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!

  • Як спорт сприяє кар'єрі21 грудень, 2023

    Спостереження доводять, що спортивні люди витривалі та цілеспрямовані, саме тому вони віддадуть перевагу при прийомі на роботу співробітникам, які мають в інтересах спорт. А психологи стверджують, що заняття спортом не лише сприяють фізичному здоров’ю, а й поліпшенню душевного та психологічного стану. Пропонуємо і вам ознайомитись із цими очевидними фактами в цій статті на Jobs.ua і віддати перевагу фізичним вправам.

  • Як правильно написати лист-пояснення19 грудень, 2023

    Скласти лист-пояснення про власну відсутність на робочому місці чи порушення певних робочих режимів не так уже і складно. Обов’язково скористайтесь зазначеними в цій статті порадами.


↑ Вгору