Токсичний співробітник - горе в робочому колективі, бо людина заражає негативом не тільки себе, а й оточуючих, тим самим знижуючи ефективність всього колективу. Помітили в своєму колективі токсичних співробітників? Завдання менеджера з персоналу або керівника вчасно вирізнити токсичних співробітників та запобігти впливу їх токсичності на колектив через грамотне управління.
В 2018 році слово токсичний визнали словом року в Оксфордському словнику. Не дивлячись на те, що точного пояснення терміну “токсичної людини” не має, все ж таки визначені певні риси характеру та поведінки, що інші вважають токсичними.
По-перше, така людина заражає всіх своїм негативом, а тому має негативне відношення до всього. Найчастіше це стосується нововведень в колективі, в роботі й у житті. При чому такі люди мають постійно саме такий внутрішній стан. До того ж вони вважають за потрібне розповісти про це оточуючим. А точніше поділитися цим негативом з іншими. При цьому вони можуть збільшувати розміри трагедії та драматизувати, тим самим сіючи паніку в колективі. Частина колективу піддається негативним настроєм, вбачаючи в ньому якийсь сенс. Через негативний погляд така людина схильна критикувати все підряд, що особисто їй не подобається, при цьому не мати серйозного підґрунтя або фактів. Через те, що людина з подібним складом розуму витрачає свою енергію не на власну користь, вона має багато активності, але майже не має результату. Токсична людина найчастіше не бере відповідальність за серйозні справи, щоб мати можливість звинуватити когось іншого в поганому результаті.
Саме за цими ознаками й можна визначити токсичну людину в колективі.
Не завжди є можливість звільнити токсичну людину з роботи через брак ресурсів на нових співробітників чи людина могла стати токсичним в процесі роботи. А тому найкращим виходом стане навчитися керувати токсичним співробітником та направити його на результативність та користь компанії. Jobs.ua рекомендує наступні заходи щодо профілактики токсичних співробітників.
Перше з чого слід розпочати, то це відшукати причини токсичності співробітника. З такими робітниками й справді досить складно комунікувати, але якщо відкласти емоційність, а спробувати розібратись, чому людина так себе поводить - причини вийдуть на поверхню. Спробуйте в індивідуальній розмові розібратися, що турбує співробітника, чому він перебуває постійно в тривожному стані, чим в колективі незадоволений.
Так буває, що токсичні люди не завжди можуть оцінити свої дії, а тому можете спробувати в дружній формі натякнути або сказати відверто, що така його поведінка вносить тривожність в атмосферу колективу. Спробуйте побудувати логічний ланцюжок між його поведінкою та настроєм в колективі та продуктивністю, наочність допомагає зрозуміти це швидше.
Якщо помічаєте негативну налаштованість токсичного робітника при виконанні завдання, спробуйте підтримати його наставництвом: скажіть, що у нього все вийде, а якщо результат буде іншим, це також буде непогано. В іншому випадку можете сказати, що нововведення допомагають всім в колективі розвиватися та рости, тому не треба так сприймати зміни тощо.
Таким чином за допомогою наставницького спілкування, можна вивести співробітника зі статусу токсичного.
Зберігати гостроту розуму впродовж життя конче необхідно, хоч і нелегко, якщо людина не розвивається і не тренує свій мозок. То як її тренувати, цю ліниву конячку під назвою Розум?
Портал з працевлаштування Jobs.ua підготував для вас добірку курйозних випадків зі світу великого бізнесу, коли отримати великі статки можуть цілком випадкові люди.
Останні десятиліття чимало українців шукали кращого життя в Європі, щоб конвертувати свої знання і навички у високу зарплату. Проте в самій Європі з кваліфікованою робочою силою не все так безхмарно. З’ясовуємо разом із Jobs.ua, в чому полягає суть проблеми і як європейці намагаються цьому запобігти.
Чимало людей бояться іти в ІТ, бо вважають, що для опанування професії розробника потрібно знати ледь не вищу математику. Це хибна думка, та сьогодні поговоримо не про це, а про затребувані й добре оплачувані професії в 2025 році. А кодити якщо й доведеться, то на вельми базовому рівні.
Саморозвиток відкриває людині нові грані її особистості. Цей процес може відбуватися впродовж усього життя, якщо людина до цього прагне. А як саморозвиток впливає на досягнення професійних цілей?