Токсичний співробітник - горе в робочому колективі, бо людина заражає негативом не тільки себе, а й оточуючих, тим самим знижуючи ефективність всього колективу. Помітили в своєму колективі токсичних співробітників? Завдання менеджера з персоналу або керівника вчасно вирізнити токсичних співробітників та запобігти впливу їх токсичності на колектив через грамотне управління.
В 2018 році слово токсичний визнали словом року в Оксфордському словнику. Не дивлячись на те, що точного пояснення терміну “токсичної людини” не має, все ж таки визначені певні риси характеру та поведінки, що інші вважають токсичними.
По-перше, така людина заражає всіх своїм негативом, а тому має негативне відношення до всього. Найчастіше це стосується нововведень в колективі, в роботі й у житті. При чому такі люди мають постійно саме такий внутрішній стан. До того ж вони вважають за потрібне розповісти про це оточуючим. А точніше поділитися цим негативом з іншими. При цьому вони можуть збільшувати розміри трагедії та драматизувати, тим самим сіючи паніку в колективі. Частина колективу піддається негативним настроєм, вбачаючи в ньому якийсь сенс. Через негативний погляд така людина схильна критикувати все підряд, що особисто їй не подобається, при цьому не мати серйозного підґрунтя або фактів. Через те, що людина з подібним складом розуму витрачає свою енергію не на власну користь, вона має багато активності, але майже не має результату. Токсична людина найчастіше не бере відповідальність за серйозні справи, щоб мати можливість звинуватити когось іншого в поганому результаті.
Саме за цими ознаками й можна визначити токсичну людину в колективі.
Не завжди є можливість звільнити токсичну людину з роботи через брак ресурсів на нових співробітників чи людина могла стати токсичним в процесі роботи. А тому найкращим виходом стане навчитися керувати токсичним співробітником та направити його на результативність та користь компанії. Jobs.ua рекомендує наступні заходи щодо профілактики токсичних співробітників.
Перше з чого слід розпочати, то це відшукати причини токсичності співробітника. З такими робітниками й справді досить складно комунікувати, але якщо відкласти емоційність, а спробувати розібратись, чому людина так себе поводить - причини вийдуть на поверхню. Спробуйте в індивідуальній розмові розібратися, що турбує співробітника, чому він перебуває постійно в тривожному стані, чим в колективі незадоволений.
Так буває, що токсичні люди не завжди можуть оцінити свої дії, а тому можете спробувати в дружній формі натякнути або сказати відверто, що така його поведінка вносить тривожність в атмосферу колективу. Спробуйте побудувати логічний ланцюжок між його поведінкою та настроєм в колективі та продуктивністю, наочність допомагає зрозуміти це швидше.
Якщо помічаєте негативну налаштованість токсичного робітника при виконанні завдання, спробуйте підтримати його наставництвом: скажіть, що у нього все вийде, а якщо результат буде іншим, це також буде непогано. В іншому випадку можете сказати, що нововведення допомагають всім в колективі розвиватися та рости, тому не треба так сприймати зміни тощо.
Таким чином за допомогою наставницького спілкування, можна вивести співробітника зі статусу токсичного.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.