Знайти ідеального працівника на важливу посаду не так уже й складно. А от переконати його пристати на вашу пропозицію — ще той квест. Висококласний фахівець знає собі ціну, тому одних лише привабливих умов, як правило, виявляється недостатньо. Щоб отримати його «так», рекрутеру треба збагнути його мотивацію і очікування від майбутньої співпраці.
В цій статті вчимося ставити правильні, коректні питання кандидату, щоб він погодився на вашу пропозицію.
Наче банальне й очевидне питання, але його ставлять кожному пошукачу. Рекрутеру треба зрозуміти, що керувало людиною тієї миті, коли вона прийняла рішення звільнитися. Уважно вислухайте відповідь, за можливості поставте додаткові питання. Як інакше з’ясувати причини, чому такий висококваліфікований спеціаліст вирішив змінити компанію? Це потрібно для того, щоб ваша компанія в майбутньому уникнула подібної ситуації.
Найважливіші причини, чому такі кандидати звільняються:
Важливо! Шановні рекрутери, зважайте на те, що кандидат може подаватися на інші вакансії лише тому, щоб отримати привабливіший оффер від поточного роботодавця. Якщо це так, ви ризикуєте потрапити в ситуацію, коли будете змушені пропонувати в рази вигідніші умови. І не факт, що це спрацює.
В одній з нещодавніх публікацій ми згадували, що гнучкий графік буде одним з ключових робочих трендів 2025 року. Це одне з найважливіших питань, які варто поставити кандидату, щоб отримати його згоду. Поцікавтеся, який робочий графік його влаштує; в якому форматі він хоче працювати (дистанційка чи офіс).
Якщо кандидат схиляється до роботи в офісі чи гібридного графіка — напр., два дні вдома, три в офісі, — з’ясуйте, скільки часу йому потрібно, щоб дістатися до робочого місця. Подібні питання свідчать про те, що компанія турбується про працівників і розуміє, що їхній комфорт і стиль життя напряму впливає на їхню результативність.
Це питання допоможе з’ясувати, що саме йому подобалося чи не подобалося на колишньому місці роботи. Ставлячи це питання, рекрутеру важливо дізнатися такі речі: що мотивувало й надихало, а що викликало спротив і негатив. Приміром, робочий графік міг не влаштовувати, або завищені вимоги керівництва. Важливо й те, як кандидат повідає про екс-колег і начальство, якими словами характеризує їх і як змальовує свої з ними взаємини. Можливо, він звільнився через конфлікти чи непорозуміння з керівництвом, тому зверніть увагу, як він подасть цю інформацію.
Те, як саме кандидат розповість про свою попередню роботу, розкриє і його самого як людину й особистість.
Конфлікти з начальством — одна з найпоширеніших причин, чому люди прагнуть змінити роботу. Логічно, що це питання HR-фахівець теж має озвучити. Нагадаємо, що традиційно виділяють три стилі управління персоналом: авторитарний, демократичний та ліберальний. Та якщо кандидат слідує за новітніми тенденціями, він може здивувати рекрутера обізнаністю з сучасними стилями керівництва:
В будь-якому разі, відповідь кандидата дасть змогу переконатися, чи працюватиметься йому комфортно з майбутнім босом.
Середньо- і довгострокові плани кандидата допоможуть зорієнтуватися рекрутеру, як далі будувати бесіду з ним. Залучення важливого спеціаліста в свою команду передбачає, що його особисті життєві і кар’єрні плани корелюватимуть зі стратегічними цілями компанії. Продемонструйте потенційному працівнику конкретним прикладом, як компанія допоможе йому з досягненням його цілей і мрій.
Такий крок суттєво збільшить ймовірність того, що кандидат скаже «так». Якщо людина вже після першої співбесіди розуміє, як саме вона може реалізувати свої життєві плани, працюючи у вашій команді — вважайте, вона без п’яти хвилин «ваша» людина.
Давайте пригадаємо найважливіші речі, про які треба пам’ятати рекрутеру, щоб потрібний кандидат погодився на пропозицію. Люди відчувають нещирість, тому це працює в обидва боки. Не лише рекрутери вміють розпізнавати нещирого кандидата. Будьте певні, що професіонал своєї справи теж складе про компанію не найкраще враження, якщо HR-спеціаліст неуважно слухатиме, відволікатиметься на ґаджети і поводитиметься, м’яко кажучи, непрофесійно.
Рекрутеру важливо здобути симпатію кандидата, тому дійсно цікавтеся співрозмовником, ставте додаткові питання і будьте вдячними за приділений час та увагу.
Щодо самої співбесіди. Так, зараз популярним є онлайн-формат співбесіди, але важливому кандидату можна і треба запропонувати зустріч за кавою чи ланчем. Така зустріч, тобто співбесіда в неформальній обстановці — чи не найкращий спосіб створити більш тісний і довірливий зв’язок, аніж стандартний колл в зумі.
Пам’ятайте, репутація компанії в свідомості пошукачів тісно пов’язана з професійністю самого рекрутера. Бо ж саме HR-відділ є обличчям роботодавця і бренду, якщо говоримо про пошук працівників. Адже кандидат контактує найперше з ейчаром, а не з керівництвом чи своїм майбутнім шефом.
Говорячи про ейчарів і їхню роботу, згадаємо ще один важливий пункт — вакансії. Текст вакансій має бути зрозумілим, чесним і не нудним. Дайте конкретику, сенс та прозорість; не ховайтеся за гарними словами чи незрозумілими формулюваннями. Як майбутній працівник зможе довіряти компанії, якщо текст вакансії — суцільний туман і невизначеність? Довіру до компанії так не здобудеш, як не крути.
Отже, врахуйте поради, наведені в статті, щоб отримати згоду потрібного кандидата.
Недавнє комплексне дослідження, яке здійснила низка університетів з усього світу, виявила цікаву річ: зв’язок між генами людини, її здоров’ям і вмінням заробляти гроші. Розбираємося разом із Jobs.ua, в чому полягає суть дослідження, і яке значення воно має для кожного з нас.
Ох уже ця англійська! Куди не глянь, в сучасному світі без неї не обійтися. І поки друзі та колеги вільно — чи майже вільно — знають цю прекрасну мову, ви ніяк не зберетеся її вивчити. Знайомо? Якщо так, Jobs.ua пропонує розглянути найпоширеніші проблеми, чому ми кидаємо вчити англійську на пів дорозі.
Світовий ринок праці намагається встигати за новітніми трендами, хоча в наш час все змінюється з блискавичною швидкістю. Та все ж спробуємо окреслити ключові тренди 2025-го року, які впливатимуть на робочі місця в усіх куточках світу.
Працюєте на творчій ниві і переживаєте за те, як ШІ змінить «баланс сил» у вашій професії? Продаєте товари чи послуги і хочете оптимізувати бізнес процеси з використанням штучного інтелекту? З’ясуємо, як «подружитися» з АІ, щоб не відстати в майбутньому від своїх конкурентів.
Нещодавно ми писали, як обрати навчання в магістратурі за кордоном. Сьогодні пропонуємо вашій увазі топову підбірку нагадувань, що взяти з собою, якщо плануєте навчатися в іншій країні.