UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Роботодавцю
  4. Світова практика
  5. Ключові тренди на робочому місці, які формуватимуть 2025 рік

Ключові тренди на робочому місці, які формуватимуть 2025 рік

12.02.2025 31
Ключові тренди на робочому місці, які формуватимуть 2025 рік

Ключові тренди на робочому місці, які формуватимуть 2025 рік

12.02.2025     31

Світовий ринок праці намагається встигати за новітніми трендами, хоча в наш час все змінюється з блискавичною швидкістю. Та все ж спробуємо окреслити ключові тренди 2025-го року, які впливатимуть на робочі місця в усіх куточках світу.

Поява нових професій та адаптація старих

Новітні технології продовжують кардинально змінювати ринок праці. Деякі професії відходять в минуле, натомість з’являються нові. Зрештою, так було й раніше. Та раніше не було комп’ютерів і штучного інтелекту, чи не так? Чимало професій зазнають революційних змін, бо мусять враховувати специфіку нової реальності: використання ШІ в усіх сферах людської діяльності, просування компанії в соцмережах і увага якісному відеоконтенту в TikTok, Instagram та YouTube.

Перекваліфікація та нові навички

Перекваліфікуватись та здобути нові навички в наш час не так уже й складно. Здатність швидко адаптуватися і опанувати прогресивні навички — не просто перевага, а базова потреба бізнесу. Приміром, Нова Пошта активно завойовує європейські ринки логістики, бо пропонує європейцям небачену досі річ: швидку доставку товарів в межах 1-2 днів. А українські компанії за три роки повномасштабного вторгнення продемонстрували просто фантастичну здатність до роботи в часи кризи. Це свідчить про вміння українців до швидкої адаптації в складних умовах.

Менше працюємо, а користі… більше?

В країнах першого світу тренд 4-денного робочого тижня набирає все більшої популярності. Звичайно, в наших умовах говорити про 4-денний робочий тиждень не доводиться, та все ж світові дослідження свідчать: люди в розвинених країнах загалом мотивовані більше працювати і викладатися, якщо мають скорочений робочий тиждень. Ось такий парадокс виходить: продуктивність не падає, а іноді навіть зростає. Пояснення доволі просте: ризик вигоріти зменшується, мотивація до виконання робочих завдань зростає.

Ще один чудовий варіант для компаній, які прагнуть запобігти вигоранню працівників, полягає в запровадженні гнучких робочих графіків. Тут спрацьовує не принцип «працюй з восьмої до п’ятої», а «працюй, як тобі зручно, мені потрібен результат, а не к-сть проведених в офісі годин». Здогадайтеся, до якого роботодавця люди охочіше найматимуться?

Гіг-економіка: робоча модель майбутнього?

Попри те, що гіг-економіка має певні недоліки, її стрімку еволюцію неможливо заперечити. Очікується, що ця модель робочих відносин лише набиратиме обороти. Причина очевидна — люди не хочуть віддавати одній роботі все життя, а гіг-економіка не обмежується сервісами доставки на кшталт Glovo чи послугами таксі (Uber). За оцінками прогнозистів гіг-економіка прийде в сферу охорони здоров’я, штучного інтелекту, кібербезпеки тощо. Компаніям доведеться адаптуватися, щоб з допомогою цієї моделі робочих відносин приваблювати талановитих та амбіціозних людей.

Синергія людини й машинного інтелекту

Про вплив ШІ на всі сфери людського життя не згадував хіба що лінивий. Нещодавно ми писали про важливість опанування навичок роботи з ШІ, щоб кожен, хто прочитає статтю, задумався: «Як я можу використати можливості штучного інтелекту в своїй роботі?» Щоб успішно взаємодіяти з АІ, розвивайте такі навички, як:

  • Стратегічне мислення;
  • Емоційний інтелект;
  • Комунікативні скіли.

Застосування ШІ допоможе перекласти на плечі «машини» рутинні завдання, щоб самому сконцентруватися на творчості та спілкуванні з іншими людьми.

Зростання ролі лідерства

Оскільки АІ перебирає на себе все більше управлінських обов’язків, роль лідерства теж переосмислюється і трансформується. На передній план виходять спеціалісти з розвиненим емоційним інтелектом, бо хто краще за них створить згуртовану команду? Ось складники успіху: емпатія, спрощення взаємодії працівників з АІ, фокус на розвитку талантів. Лідери з вмінням швидкої адаптації до змін стануть затребуваними фахівцями на ринку праці в епоху штучного інтелекту.

Leadership

Інструменти віртуальної/доповненої реальності

Онлайн-платформи з VR- та AR-технологіями приваблюватимуть все більше користувачів у 2025 році. Шоломи віртуальної і доповненої реальності виводять на новий рівень взаємодію працівників у різних куточках світу. Не за горами той час, коли шоломи та окуляри VR стануть нашою звичною повсякденністю, як ноутбуки та смартфони. Уявіть, наскільки цікавішими й захопливішими стануть онлайн зустрічі і тренінги, якщо проводити їх у віртуальній реальності, а не в зумі чи скайпі. До речі, скайпом ще досі хтось користується?

Ці технології в найближчому майбутньому мають всі шанси змінити саму концепцію віддаленої роботи. Отже, тримайте руку на пульсі сучасності, вчіться взаємодіяти з віртуальною і доповненою реальністю, щоб отримати перевагу перед конкурентами.

AI and humanity

Гібридний формат роботи

У 2025 році привабливішими для працівників будуть ті компанії, що пропонують гнучкі умови праці. Все більше компаній починають розуміти, що не треба вмовляти працівників відмовлятися від дистанційки. Навпаки, з’являється розуміння, що гнучкість — це та сама вишенька на тортику, що привабить найкращих спеціалістів. Коротше, дайте можливість людям розподіляти свій робочий час на власний розсуд, і їхня мотивація й залученість в робочі процеси лише зросте.

HR-відділ і штучний інтелект

Для ейчарів штучний інтелект стає все більш незамінним інструментом. Ще б пак, переваги його використання очевидні. Автоматизація рутинних процесів дає змогу зосередитися на важливіших аспектах роботи (приміром, стратегічне планування). Звичайно, роботу безпосередньо з людьми ШІ не замінить, та це не заважає йому в 2025 році дедалі більше перетворюватися на важливу стратегічну складову будь-якого бізнесу, будь-якої компанії.

Отже, підсумуємо. Прагнете бути на крок попереду на сучасному ринку праці? Вивчайте новітні тренди ринку праці та впроваджуйте їх в повсякденну діяльність компанії. І буде вам щастя, прибуток і вдячні клієнти в усіх куточках світу.

Читайте також

  • Чому ми полишаємо вивчення англійської на пів дорозі?14 лютий, 2025

    Ох уже ця англійська! Куди не глянь, в сучасному світі без неї не обійтися. І поки друзі та колеги вільно — чи майже вільно — знають цю прекрасну мову, ви ніяк не зберетеся її вивчити. Знайомо? Якщо так, Jobs.ua пропонує розглянути найпоширеніші проблеми, чому ми кидаємо вчити англійську на пів дорозі.

  • Бізнес, творчість, штучний інтелект: вчимося зараз, щоб потім не відставати10 лютий, 2025

    Працюєте на творчій ниві і переживаєте за те, як ШІ змінить «баланс сил» у вашій професії? Продаєте товари чи послуги і хочете оптимізувати бізнес процеси з використанням штучного інтелекту? З’ясуємо, як «подружитися» з АІ, щоб не відстати в майбутньому від своїх конкурентів.

  • Що не забути взяти на навчання за кордоном? 9 лютий, 2025

    Нещодавно ми писали, як обрати навчання в магістратурі за кордоном. Сьогодні пропонуємо вашій увазі топову підбірку нагадувань, що взяти з собою, якщо плануєте навчатися в іншій країні.

  • Магістратура за кордоном: де навчатися українцям? 7 лютий, 2025

    Перед українцями, які планують навчатися в магістратурі за кордоном, постають цілком закономірні питання: в якій країні навчатися, який ВНЗ обрати? Університетів сотні, обрати доведеться один. В цій статті ми розкажемо, на які речі треба передусім звернути увагу українцям, які хочуть навчатися в магістратурі за кордоном.

  • Адаптуємось на новій роботі: найдієвіші поради 5 лютий, 2025

    А ви знали, що адаптацію персоналу поділяють на первинну і вторинну? Якщо ні, в цій статті з’ясовуємо відмінності між ними. А також розказуємо найдієвіші поради, як швидко адаптуватися на новій роботі.


Часто шукають

↑ Вгору