UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Роботодавцю
  4. Світова практика
  5. Секрети ефективних переговорів від колишнього співробітника ФБР Кріса Восса

Секрети ефективних переговорів від колишнього співробітника ФБР Кріса Восса

29.10.2020 843
Секрети ефективних переговорів від колишнього співробітника ФБР Кріса Восса

Секрети ефективних переговорів від колишнього співробітника ФБР Кріса Восса

29.10.2020     843

На роботі, та й у повсякденному житті, успішні стосунки з іншими людьми залежать від нашого вміння домовлятися. Життя по великому рахунку становить безперервну низку переговорів. Ми змушені досягати згоди повсякчас і з різними людьми: з рідними людьми щодо побутових справ і не тільки, з колегами по робочих питаннях, з незнайомими людьми, коли купуємо щось чи замовляємо якусь послугу. І так – все життя.

Але досить часто ми не з того боку підходимо до процесу ведення переговорів. Кріс Восс у своєму бестселері «Ніколи не йдіть на компроміс. Техніка ефективних переговорів» розкриває секрети ефективних перемовин, набутих і опрацьованих ним під час служби у Федеральному Бюро Розслідувань.

Хто такий Кріс Восс?

Кріс Восс – колишній співробітник ФБР, який понад двадцять років працював переговорником із звільнення заручників. А від вміння говорити з «поганими хлопцями» залежить не лише успіх самих переговорів, а й людські життя.

Кріс Восс дійшов до висновку, що ті методики, які він застосовував у переговорах із заручниками, можна з успіхом використовувати в ділових стосунках та особистому житті. Тому весь багаж набутих знань він вирішив викласти в окремій книзі, основні моменти з якої розглянемо у даній статті.

Відповідь «Ні» насправді не завжди означає «Ні»

«Ні» – це не кінець діалогу. Це лише початок діалогу. Так стверджує Кріс Восс у своїй книзі. Між «Так» і «Ні» набагато більше простору, ніж здається на перший погляд. Якщо ви почули у відповідь на своє прохання чи пропозицію слово-заперечення, це не означає, що опонент вам категорично відмовляє. Насправді це може означати все що завгодно: ви не з того боку зайшли (не зовсім доречне питання поставили), або ваш співрозмовник хоче виторгувати собі трохи часу, щоб ретельніше обміркувати ваші слова.

Якщо дати співрозмовнику час подумати, можна з подивом виявити, що діалог продовжиться. Адже говорити «Так» означає взяти на себе певні зобов’язання. Тому люди досить часто говорять «Ні», щоб почувати себе в безпеці. Автор приходить до парадоксальних висновків: досвідчені переговорники добиваються відповіді «Ні», бо це та риска, з якої починаються справжні переговори.

Що насправді означає «НІ» в перемовинах:

  • Я поки що не можу погодитися;
  • Я відчуваю себе незручно;
  • Я не розумію вашу позицію;
  • Я потребую дещо інше (як варіант – я потребую більше інформації);
  • Мені потрібно порадитися ще з кимось.

Тому «Ні» вашого опонента не означає завершення спілкування. Сказане ним «Ні» дає контроль над ситуацією, що, в свою чергу, дає можливість розслабитися і провадити розмову в спокійному руслі. Також велику роль відіграє приязний тон і приємний голос, який теж налаштовує співрозмовника на ефективну комунікацію. Зверхній і самовпевнений тон, навпроти, може відштовхнути опонента. Тому позитивний тон – це найкращий вибір, коли ви хочете схилити співрозмовника на свій бік.

Логіка? Ні! Емоції!

Багато популярних теорій перемовин опираються на твердження, що досягнути згоди з іншими людьми можна, напираючи на логіку своїх аргументів. Але подібний підхід має один суттєвий недолік: він ігнорує ірраціональність людської поведінки, яка опирається на наші з вами емоції. Тому між відповідями «Ти правий» і «Це правильно!» лежить величезне провалля непорозуміння, в яке ви ризикуєте заштовхати успіх майбутніх перемовин, коли спробуєте достукатися до раціо опонента, а не через його емоції.

Емоції


Тому Кріс Восс наголошує на тому, що процес ведення переговорів – це не битва логічних аргументів, а спосіб достукатися до іншої людини через розуміння її емоційних станів. Для ефективної взаємодії саме емоції та емоційний інтелект мають найважливіше значення. А щоб зрозуміти, що відчуває людина і як до неї достукатися, потрібно більше слухати співрозмовника і розуміти його. Цей принцип Кріс Восс називає тактичним співпереживанням – емпатією.

Емпатія і симпатія – яка між ними різниця? Маркування почуттів та емоцій через вербалізацію

Симпатія – це позитивне ставлення до когось, а емпатія – здатність відчувати іншу людину, її позицію і установки. Здатність розуміти іншу сторону відкриває можливість впливати на її рішення. Тобто розуміти позицію опонента і вміти висловити її за допомогою слів дасть змогу поступово досягнути бажаного результату.

Навчившись слухати інших людей, радимо застосовувати чудову техніку: лейбелінг. Це озвучення емоції через проговорювання: «Здається, ви відчуваєте…», «Це звучить так, ніби ви…». Ця техніка допомагає в складних ситуаціях, бо проговорювання вголос негативних почуттів та емоцій свого опонента дає змогу знизити градус негативу і напруги. І навіть якщо ви помилитеся, це не страшно. Можна відіграти ситуацію назад і сказати: «Я ж не казав, що ти це відчуваєш. Я лиш припустив, що все саме так».

Відкриті питання – ще одна чудова тактика

За відкритими питаннями криється велика сила, адже вони не передбачають наперед заготовлених відповідей. Крім того, такі питання дозволяють виграти час. Відкриті питання – приміром такі, які починаються з «Як?» або «Що?» (напр., «Як ми можемо це зробити?», «Що ми можемо для цього зробити?») – дають вам змогу контролювати переговори в той час, поки ваш опонент вважатиме, що саме він управляє ситуацією. Крім того, подібні питання створюють благодатний простір для пошуку конкретних рішень.

Але варто уникати питань, які починаються зі слова «Чому?». Такі питання можуть виглядати як обвинувачення, а виправдовуватися нікому не приємно, що може створити зайву напругу там, де її можна було уникнути.

Читайте також

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 листопад, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 жовтень, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 вересень, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 вересень, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».

  • Піднімайся і йди30 серпень, 2024

    Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?


↑ Вгору