А ви знали, що продуктивність буває різною? Наприклад, сезонна продуктивність, коли краще працюється влітку чи в прохолодні дні осені. Або тимчасова продуктивність, коли ми прискорюємося до цілі, бо вона вже близько. Робимо ривок, так би мовити. А ще є щоденна продуктивність, і про неї поговоримо далі. Jobs.ua підготував для вас корисні поради, як оптимізувати свій робочий день.
Іншими словами, знайдіть баланс між роботою, щоденними справами та відпочинком. Ефективний режим дня, який ідеально підходить саме вам – це найкраща профілактика проти емоційного вигорання. Суворо дотримуйтеся його, що б не відбувалося навколо.
Від робочих завдань можна ефективно відпочити навіть за 5-10 хвилин. Коли підійшов час перерви, займіть себе чимось: приміром, вимийте чашку з-під кави або чаю, чи приготуйте собі напій. Прогуляйтесь по офісу чи по квартирі, якщо ви працюєте віддалено. Секрет полягає в тому, щоб перетворити ці незначні справи в кілька хвилин медитації. Зосередьтеся на своїх відчуттях і просто спостерігайте. В такі моменти часто з’являються важливі рішення і думки. Ви здивуєтесь, наскільки такі незначні, здавалося б, речі можуть бути настільки ефективними.
Пристрасть до ґаджетів значно зменшує нашу продуктивність. Щоб відучити себе від інтернет-залежності, почніть ставитися до смартфонів і планшетів так, як ви ставитеся до зубної щітки. Після виконання нею прямих обов’язків ви забуваєте її у ванній до наступного чищення. Так само з ґаджетами: вирішили з їх допомогою важливе питання, і «забули» про них до наступного разу. Не крутіть щохвилини телефон у руках, мовби очікуючи на чудо. Чуда не станеться.
Використовуйте браузерні версії соцмереж. А самі додатки можна видалити. Також заведіть звичку відкривати програми через пошук. В ті моменти, коли друкуєте текст, активізується усвідомленість. «Відпишу в месенджері і повертаюся до роботи». І ви дійсно так робите, а не зависаєте на фейсбуці ще півгодини.
Тільки уявіть: півгодини щодня, і за місяць вже назбирається п’ятнадцять змарнованих годин. А якщо марнуємо час по дві-три години щодня? Серйозні цифри набігають.
Розвинувши вміння керувати своїм часом, ви зможете управлятися з найскладнішими завданнями. Так, на них затрачатиметься більше часу, ніж на простіші завдання, але й результат буде більш значущий.
Безсумнівно, найважливіший навик, який потрібно напрацювати – це глибоке занурення в роботу. Встановіть собі робочі години, коли ви працюєте і ні на що більше не відволікаєтеся. Це може бути кілька двогодинних інтервалів, або ж чотири години інтенсивної роботи. Наприклад, з 10-ї до 14-ї ви займаєтеся тільки роботою, а потім, після годинної перерви, працюєте ще дві-три години. Знову ж таки, не відволікаючись. Такий строгий режим принесе в результаті ту щоденну продуктивність, яку, безсумнівно, хоче опанувати кожна людина.
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?