UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Кар'єра
  5. Секрети успішного виступу на конференції

Секрети успішного виступу на конференції

28.10.2021 1061
Секрети успішного виступу на конференції

Секрети успішного виступу на конференції

28.10.2021     1061

Ціль спікера – вплинути на аудиторію. Змусити задуматися над сказаними словами, над проблемою, яку він обговорює перед присутніми. Саме так, обговорює, адже кожен виступ – це взаємодія із учасниками заходу, навіть якщо вони мовчать під час вашого виступу і тільки слухають. Розглянемо секрети успішного виступу на конференції, завдяки яким ви зможете краще підготуватися до взаємодії з вашою майбутньою аудиторією. І неважливо, в якому форматі це відбудеться – офлайн чи онлайн.

Підготовка

І перш за все – ретельна підготовка. З проговорюванням вголос тексту виступу, перед дзеркалом, засікаючи на час. Тільки так, якщо хочете, щоб ваш виступ минув успішно. Але щоб було що проговорювати, напишіть спершу промову. Або спіч, як зараз модно говорити. Спробуйте викласти на папері не просто план, і не розрізнені думки, а повноцінний текст промови. Але спершу можна написати план, якщо вам так буде зручніше. Може трапитися й таке, що ви його не раз підкорегуєте в процесі створення промови.

Текст бажано роздрукувати. Не тільки для того, щоб ви могли взяти в руки свою промову і походити з нею по кімнаті, прочитуючи вголос і запам’ятовуючи окремі місця, – а й для того, щоб виділити для себе ті місця, де потрібно вповільнити голос або, навпаки, пришвидшити. Або сказати тихіше чи голосніше. Саме так – від вміння володіти своїм голосом теж багато в чому залежатиме успішний виступ на конференції.

Працюйте з голосом

Співаки та співачки не просто так розминають голос перед виступом, чи не так? Голосові зв’язки – це еластичні утворення на гортані (в середній частині гортані, якщо точніше). Вони складаються з м’язової та сполучної тканини. А що ми робимо у фітнес-залі перед тренуванням – розминаємо м’язи і зв’язки рук та ніг, правильно? Перед виступом варто зробити те ж саме, тобто розім’яти голосові зв’язки вправами для голосового апарату.

Після розминки ваш голос неодмінно краще зазвучить, стане мелодійнішим. А раз так, і ви на сцені почуватиметесь більш впевнено. Голос взагалі має потужний вплив, погоджуєтесь з цим твердженням? Власника, або ж власницю гарного голосу приємно просто послухати. Тому «прокачуйте» свій голос, приділяйте цій справі час. Зрештою, це стане вам у нагоді не лише для успішного виступу на конференції – в повсякденних ситуаціях також не буде зайвим. Всі люблять слухати гарний голос. Це заворожує, хіба не так?

Страх мікрофону

Позбувайтеся страху мікрофону, якщо він у вас присутній. Зрозумійте, що практично всі люди хвилюються, виходячи на сцену. Навіть публічні люди, яким доводиться часто виступати зі сцени чи перед камерами, теж іноді хвилюються. І якщо ви подумали зараз про Стіва Джобса – мовляв, він не хвилювався, а його виступи минали як по нотам – не забувайте, що екс-глава Apple репетирував свої виступи годинами, ідеально їх відшліфовуючи. Хочете навчитися виступати як Стів Джобс? Будьте готові до багатогодинних репетицій. Інакше ніяк.

Страх мікрофону

Регламент теж важить

Якщо тривалість вашої доповіді складає десять хвилин – ви повинні виступити саме стільки: не більше й не менше. Якщо двадцять – значить, двадцять хвилин. І так далі.

Але це буде важко здійснити, якщо не навчитися розраховувати свою доповідь по тривалості. Проводячи репетиції, не забудьте записати їх на телефон. Продивіться запис, відзначаючи небажані жести та міміку. Поміркуйте над тим, в яких місцях зробити паузи, які слова акцентувати. Поставтеся з увагою до цього, якщо хочете впевненіше почуватися перед аудиторією.

Як бути із жестикуляцією?

Для багатьох людей – це справжня проблема. Вам знайома ситуація, коли під час виступу не знаєш, куди подіти ноги і руки, яку позу зайняти під час виступу, коли десятки чи сотні очей спрямовані на вас? У таких ситуаціях починається тиха паніка: лектор починає надміру жестикулювати, намагаючись приховати своє хвилювання, а це не додає балів самому виступу. Якщо розумієте, що вам важко впоратися з надмірною жестикуляцією, краще сховайте одну руку в кишеню. Або складіть руки перед собою, якщо це конференція онлайн.

Володіння матеріалом

Звичайно, ви повинні добре розбиратися в темі виступу, щоб вміти зацікавити нею слухачів. Навіть якщо ви забудете частину промови, ви зможете іншими словами донести суть вашої доповіді присутнім в залі (чи по той бік екрану, якщо у вас формат онлайн-конференції). Коли спікер володіє матеріалом, він зможе утримувати увагу слухачів настільки вдало, що їм не захочеться відволікатися на сторонні подразники. Це і буде в результаті той самий успішний виступ, якого ми прагнемо.

Презентація

Якщо ви плануєте супроводжувати свій виступ презентацією, пам’ятайте при її створенні про декілька важливих моментів:

– Короткі лаконічні тези, стриманий шрифт; текстові блоки короткі, супроводжуються зрозумілою інфографікою, діаграмами чи зображеннями;

– Продумайте кількість слайдів. Оптимальна кількість – до 20-25 слайдів, а доволі часто – ще менше.

Вчіться лаконічності, створюючи мультимедійну презентацію, адже її мета – наочно продемонструвати основні моменти вашого виступу, а не докладно розповісти слухачам, наскільки детально і прискіпливо ви розбираєтеся в даній темі.

Презентація теж важить

Постава

Поговоримо про поставу, бо те, як ви виглядаєте на сцені, як рухаєтесь і як стоїте – теж має значення. Якщо ви затиснуті та скуті, якщо зсутулилися перед екраном монітору або ж перед глядачами в залі – будьте певні, вони вашу невпевненість швидко зауважать. Такі речі кидаються в очі, чи не так? Про який успішний виступ тоді можна говорити, якщо спікер усією своєю поставою демонструє аудиторії свою невпевненість?

Тому обов’язково порепетируйте свою промову перед дзеркалом, щоб побачити себе зі сторони. Потренуйте також свій виступ перед друзями чи рідними, щоб «обкатати» його на публіці. Так, це близькі люди, а в залі перед вами (або по інший бік монітору) сидітимуть незнайомі люди, але ніколи – запам’ятайте, ніколи! – не ставтеся до аудиторії як до зграї голодних вовків. Тобто як до людей, налаштованих до вас вороже. Навіщо передчасно налаштовувати проти себе аудиторію? Краще думайте про всіх цих людей, що вони – ваші потенційні знайомі. Що вони ваші друзі, які поглядають на вас із цікавістю, чекаючи, поки ви поділитеся з ними чимось цікавим та пізнавальним.

Жарти зі сцени – наскільки доцільно?

Розпочніть свій виступ із жарту, щоб розрядити обстановку і налаштувати до себе публіку. До речі, як у вас із самоіронією? Це досить поширений прийом стендап-коміків, і якщо ви поспостерігаєте за відомими коміками, ви зауважите, як вони вміло обігрують якісь свої промахи на сцені.

Звісно, для успішного виступу не потрібно володіти усіма навичками стендап-коміків, але деяке почуття гумору все ж не завадить. Та й будь-яку незручну ситуацію можна обіграти вдалим жартом, і ви від цього виграєте у всіх відношеннях. Навіть якщо в залі пролунає лише декілька смішків як реакція на ваш жарт, це означатиме, що певну підтримку аудиторії ви вже здобули. Розуміння цього під час виступу може надати сміливості навіть дуже розгубленій людині.

Завершення виступу

Навіть якщо вам не вдалося провести успішний виступ, бо ви надміру перехвилювалися, забули частину промови і через це довелося зазирати в листочки з підказками – ситуацію можна порятувати ефектним завершенням. Якщо ви зможете завершити виступ, сказавши щось корисне, цікаве, оригінальне – ви вже запам’ятаєтеся своїм слухачам. Це теж можна вважати певним успіхом, чи не так?

Читайте також

  • Осінній сезон без стресу: поради для гармонії та спокою21 листопад, 2024

    Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 листопад, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 жовтень, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 вересень, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 вересень, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».


Часто шукають

↑ Вгору