Щодня мільйони людей по всьому світу стикаються з проблемою тривалих поїздок на роботу. І мало хто відчуває задоволення від цього. У неприязні до поїздок на роботу і назад є серйозні наслідки. Працівники, яким доводиться довго добиратися до офісу, почувають себе більше стривоженими і менше задоволені життям, ніж ті, хто живе недалеко від місця служби. Перші також з меншою часткою ймовірності знаходять свою повсякденну діяльність корисною. Люди, змушені здійснювати тривалі поїздки, більш виснажені, менш продуктивні й не задоволені своєю професійною діяльністю. А одне з досліджень, проведене в Швеції в 2011 році, засвідчило: ймовірність розлучення в сімейних парах на 40% вище, якщо поїздка на роботу одного з подружжя займає більше 45 хвилин.
Поліпшити самопочуття під час поїздок на роботу можуть невеликі зміни. Jobs.ua пропонує кілька.
Ваша поїздка на роботу – це можливість перейти від особистої ролі до професійної. Дома вранці ви можете бути батьком, партнером або опікуном. В офісі ви одягаєте «капелюх професіонала». Ввечері ви повертаєтеся до особистого життя, навіть якщо ненадовго переключіться на завершення роботи перед сном. Кожен з цих переходів вимагає зміни способу мислення.
Якщо ми не виділимо на це час і думки, то побоювання, пов'язані з однією роллю, з великою ймовірностю буде перенесено на іншу й ускладнять роботу. Один із способів пом’якшити цей психологічний перехід – створення простих ритуалів. У дослідженні, проведеному серед співробітників, які постійно їздять на роботу, було виявлено: ті, хто дотримується певних звичок по дорозі на роботу – наприклад, читає в поїзді або перевіряє розклад на день, – більше радіють майбутньому дню, задоволені своєю роботою й рідше відчувають стрес, ніж ті, у кого немає такого ритуалу.
Це не дивно. Ритуали приносять нам найрізноманітніші вигоди – навіть тим, хто не вірить в їх цінність або ефект: вони знижують нашу тривогу перед виконанням важливих завдань, підвищують задоволення від поточної діяльності і допомагають швидше відновлюватися після невдач або втрат. Так що подумайте про власний ритуал поїздок на роботу і назад. Наприклад, кожен день по дорозі в офіс ви можете купувати латте без кофеїну в одній і тій же кав'ярні.
Коли ви застрягли в пробці, чекаєте автобус, що спізнюється, або стоїте в переповненому вагоні метро, вам може здаватися, що ви ніяк не контролюєте свій шлях на роботу і назад. Але ви здатні зменшити фрустрацію, зосередившись на тому, що можете вжити цей час з користю. Крім планування подумайте про те, що вам подобається робити, наприклад, слухати музику або читати книги.
Крім пасивного читання інтернету ви можете почати вивчати нову іноземну мову за допомогою аудіокурсів або, якщо ваші руки вільні, зайнятися новим хобі, наприклад малюванням або в'язанням. Ці рекомендації підкріплюються дослідженнями, які довели взаємозв'язок між вищим рівнем самостійності, задоволеності й продуктивності – і більш низьким рівнем стресу. Наприклад, Джон Тругакос зі Школи менеджменту Ротмана і його колеги виявили, що співробітники, які можуть вибирати, де, коли і як проводити обідню перерву, відчувають себе після неї більш відпочилими, ніж ті, у кого немає вибору. З цієї причини постарайтеся не звертати уваги на негативні сторони поїздок – сконцентруйтеся на можливості виразити себе і підзарядитися.
Ще один недолік тривалих поїздок на роботу і назад – це те, що ви робите їх поодинці. Вивчаючи це питання, політолог з Гарварда Роберт Патнем виявив: кожні додаткові 10 хвилин шляху на роботу на 10% зменшують кількість соціальних зв'язків, що призводить до ще більшої ізоляції й незадоволеності.
Усуньте цю проблему, скориставшись поїздкою на роботу для спілкування з людьми: подумайте про те, щоб стати більш комунікабельними по дорозі на роботу. Якщо ви користуєтесь громадським транспортом, зніміть навушники та ігноруйте неписане правило, що забороняє базікати з незнайомцями.
Ви зробили все можливе, щоб максимально ефективно використовувати час в дорозі, але дорога на роботу як і раніше викликає стрес, робить вас нещасним і знижує вашу продуктивність? Є ще один варіант: скоротіть цей час. Йдеться про рішення про те, де вам жити і працювати.
Більшість людей переоцінюють позитивні сторони поїздок на великі відстані – наприклад, робота з більш високою зарплатою або життя у великому будинку в більш приємному районі – і при цьому не беруть до уваги, з яким стресом пов'язана щоденна дорога в офіс і назад. Це називається упередженістю мандрівника. Більшість людей не здатні в повній мірі оцінити психологічні, емоційні та фізичні витрати, пов'язані з більш тривалим часом в дорозі. Якщо ви шукаєте нову роботу, квартиру або будинок, спробуйте протистояти цій упередженості. Уважно подумайте про недоліки тривалої поїздки на роботу, перш ніж погоджуватися на неї.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.