Ми навчилися жити поруч із коронавірусом. Завдяки дистанційній формі роботи, навіть пристосувалися працювати з дому. Проте карантинні обмеження поступово знімаються, і настає час повертатися до офісів. Погодьтеся, що адаптація до режиму онлайн важко далася тим, хто все життя провів у стінах компанії чи фірми. Наразі нас чекає ще один, не легший етап повернення. Карантинна реальність принесла чимало змін до процесу ведення бізнесу, і до них також доведеться звикати. Що нас чекає та як максимально просто повернутися до комфортного життя й офісів – ми розкажемо далі.
Наслідки карантину внесли незворотні зміни до планування робочого часу. Класичний режим «з 9:00 до 18:00» зникне або ж залишиться лише в деяких відділах. Альтернативою стане позмінна зайнятість, віддалена форма або ж гнучкий графік. Сприймати це доведеться не як «винагороду», а як «вимушений захід». З цим варто змиритися та навчитися жити за новими правилами. Головними помічниками в цій справі стануть вміння планувати свій час та самоорганізованість.
Рекомендуємо попередньо обговорювати необхідність присутності в офісі та можливість працювати віддалено. Для цього варто завчасно планувати робочі години та погоджувати їх з директором.
Якщо ви – керівник підприємства, вам також доведеться звикати до нових норм. Щоб тримати продуктивність компанії на гідному рівні, треба:
Однією з найважливіших місій директора є відповідна підготовка офісного простору до повернення до нього штатних робітників: забезпечення засобами індивідуального захисту, поділ приміщення на зони, розмежування робочих місць та інші способи посилення безпеки.
Допоки країна остаточно не вийшла з карантину, транспортне сполучення є справжнім випробуванням для українців. 10-бальні затори змушують витрачати дорогоцінні години на дорогу до офісу й назад.
Щоб не стати жертвою згаяного часу, завчасно розробіть кілька маршрутів, придумайте, чим корисним зайняти себе в заторі, поговоріть з керівництвом про доцільність гнучкого графіка. Можливо, перенесення сніданку з дому до офісу буде для вас прийнятним, якщо це врятує від транспортного колапсу.
Після виходу з карантину ми починаємо контактувати з великою кількістю людей: пасажири у транспорті, колеги, клієнти, знайомі. Після кількох місяців самоізоляції це лякає та в рази підвищує ризик зараження.
Побороти цей страх допоможе дотримання рекомендацій МОЗ, а саме: носіння масок, дистанціювання, використання санітайзерів, провітрювання та дезінфекція приміщень, вимірювання температури.
Багато компаній розробляють поетапний вихід з карантину та реорганізовують процес праці. Наприклад, створюють нові правила відвідування загальних приміщень, пишуть додаткові регламенти для персоналу, переводять робітників на позмінний графік, змінюють розташування робочих місць.
Важливо: якщо у вас виникають сумніви щодо безпеки, нововведення заважають нормально працювати або ж правила не діють – обов’язково скажіть про це керівництву. Разом вам неодмінно вдасться створити комфортні умови для кожного.
Після повернення до звичного графіку роботи безліч компаній стикаються з проблемою надмірного навантаження. Стратегія «треба наздогнати втрачений час» вибиває з колії всіх. Працювати в період адаптації в такому ритмі важко і фізично, і морально.
Щоб усе встигнути та не пропустити щось важливе, дійте таким чином:
Перед тим, як з головою занурюватися в роботу, уважно перегляньте список та виокреміть те, що можна делегувати. Скоріше за все, цей перелік скоротиться.
Кризові ситуації часто призводять до стресу, апатії та зменшення продуктивності. Спроби зробити все й одразу, при цьому ще й отримати позитивний результат та гарні відгуки про свою діяльність, змушують багатьох щодня викладатися на повну. А це породжує погіршення фізичного й емоційного стану, безсилля та демотивацію.
Не переоцінюйте своїх можливостей. Дайте собі трохи часу на адаптацію. Працюйте в комфортному для себе ритмі. Складіть список речей, які вам не подобаються чи лякають, а навпроти напишіть, як це вдасться виправити. Починайте виконувати пункти з другого стовпчика. Можливо, пристосуватися до нових умов вийде не з першого разу, проте не варто опускати руки.
Керівникам ми радимо забезпечити працівників психологічною підтримкою. Включення до штату психолога чи психоаналітика не стане надто збитковим для компанії, проте підкреслить ваше піклування про колектив та підвищить ефективність його праці.
За час пандемії ми всі значно зблизилися з сім’ями, наші діти звикли до постійної уваги. І різке зменшення спілкування також призводить до стресу. Спробуйте максимально м’яко перейти до нового ритму. Так ви не втратите тієї життєвої енергії, яку дає спілкування з рідними.
І головна рекомендація – піклуйтеся про себе. Знайдіть свої методи збереження спокою та підвищення продуктивності. Це може бути читання книг, перегляд фільмів, медитація, прогулянка лісом чи заняття спортом. Частіше робіть те, що приносить радість та задоволення. Так вам неодмінно вдасться збалансувати свій емоційний стан та вийти з карантину без шкоди для здоров’я.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».