UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Особисті якості на роботі
  5. Вміння переконливо говорити — основа лідерства

Вміння переконливо говорити — основа лідерства

30.03.2020 1040
Вміння переконливо говорити — основа лідерства

Вміння переконливо говорити — основа лідерства

30.03.2020     1040

Вміння переконливо говорити — основа лідерства

Красномовство — корисний дар. Аргументовані доводи практично завжди беззастережно сприймаються. Хоча не всі люди мають навички переконливого спілкування, навчитись цьому можна як самостійно, так і на спеціальних тренінгах.

Голос — головний інструмент лідера

Мова — складний механізм. По вмінню говорити можна судити про інтелектуальний, емоційний стан людини та її ерудованість. Лідерами не народжуються, ними стають. І цей шлях розвитку дуже складний. Швидко скоректувати мовну поведінку достатньо тяжко. Тому варто розраховувати на свої реальні можливості і не зазубрювати занадто складні терміни.

Щоб бути лідером, необхідно впевнено володіти власним голосом. Для цього слід:

  • глибоко дихати;
  • обрати правильний темп мови: спокійний, не швидкий, розмірений;
  • змінювати інтонацію, коли це потрібно, оскільки монотонні розмови практично не сприймаються слухачами;
  • робити паузи.

Не менш важливим фактором, який впливає на вміння переконливо говорити, є словарний запас. Він формується протягом всього життя і відповідає за ключову сторону комунікації — зрозумілість мови для слухачів. Лідер має завжди працювати над збільшенням словарного запасу, але під час виступу враховувати рівень підготовленості аудиторії.

Характерною особливістю всіх лідерів є вміння не тільки спілкуватися, але й слухати, проявляти зацікавленість. Якщо співрозмовник не сконцентрований на розмові, значить, слід звернути увагу на інтонації, зробити паузу, поставити питання. Цими прийомами завжди користуються лідери, які регулярно працюють з великими аудиторіями. Вони допомагають акцентувати увагу людей, покращити їх концентрацію і перевести монолог в діалог.

ораторське мистецтво

Найпоширеніші помилки в спілкуванні

Культура мовлення — головний «козир» лідерів. Навчитись цьому важко, але все-таки можливо. Шлях оратора-початківця — як мінне поле. Слід обдумано ставити наголоси, називати населені пункти, обирати цитати.

Лідери дотримуються таких негласних правил:

  • тільки позитивні висловлювання. Заперечення часто викликають неприємні асоціації. Тому слід уникати висловлювань з «не». Наприклад, замість фрази «Ця думка — непогана», краще сказати «Це гарна ідея»;
  • заміна слова «ще» на «вже». Погодьтесь, інформація «Ви вже виконали половину роботи» звучить краще, ніж «Ви ще не зробили завдання до кінця»;
  • виключення слів, які виражають невпевненість. До них належать «тільки», «просто». Наприклад, «Я так вважаю» і «Я тільки висловлюю свою думку» звучить по-різному;
  • уникнення фраз-ухилень. Потрібно чітко формулювати свою позицію і думки. Наприклад, «Цю роботу слід виконати в першу чергу» звучить конкретно. А от формулювання «Потрібно б спочатку зробити це завдання» — яскравий спосіб ухилення;
  • менше вступних слів. Щоб переконливо говорити, слід викорінити всі фрази, які не містять корисної інформації, такі як «чесно кажучи», «власне, я хотів сказати» і т. д.;
  • не вживати слово «повинен». Більш доброзичливо звучать такі фрази, як «Я вам рекомендую», «Прошу вас», «Буду вдячний» та ін.;
  • більше відкритих питань. Якщо хочете отримати розгорнуті відповіді, демонструйте зацікавленість. Не варто ставити альтернативні питання, на які достатньо сказати лише «так» або «ні»;
  • уникати слова-узагальнення, такі як «ніколи», «завжди», «колись» і т. д. Більше конкретики. Наприклад, замість «Ви постійно запізнюєтесь», краще сказати «Ви 4 дні приходите на роботу на 30 хвилин пізніше, ніж потрібно»;
  • категорична відмова від слів-паразитів. Вони зводять всі старання нанівець. Якщо в 3 реченнях оратор 5 разів вживає фразу «так сказати», то через декілька хвилин його перестають слухати.

У кожної людини є свої «грішки» у мовленні. Розвивати ораторські здібності чи ні — особисте рішення кожного. Але тим, хто хоче бути лідером, варто вчитися переконливо і грамотно розмовляти. Тільки в такому випадку оратора уважно слухають і слідують його рекомендаціям.

Читайте також

  • Як стати дата-аналітиком і чим він займається22 грудень, 2023

    Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.

  • Новорічні знижки на сайт Jobs.ua22 грудень, 2023

    Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!

  • Як спорт сприяє кар'єрі21 грудень, 2023

    Спостереження доводять, що спортивні люди витривалі та цілеспрямовані, саме тому вони віддадуть перевагу при прийомі на роботу співробітникам, які мають в інтересах спорт. А психологи стверджують, що заняття спортом не лише сприяють фізичному здоров’ю, а й поліпшенню душевного та психологічного стану. Пропонуємо і вам ознайомитись із цими очевидними фактами в цій статті на Jobs.ua і віддати перевагу фізичним вправам.

  • Як правильно написати лист-пояснення19 грудень, 2023

    Скласти лист-пояснення про власну відсутність на робочому місці чи порушення певних робочих режимів не так уже і складно. Обов’язково скористайтесь зазначеними в цій статті порадами.


↑ Вгору