UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Особисті якості на роботі
  5. Вміння переконливо говорити — основа лідерства

Вміння переконливо говорити — основа лідерства

30.03.2020 1152
Вміння переконливо говорити — основа лідерства

Вміння переконливо говорити — основа лідерства

30.03.2020     1152

Вміння переконливо говорити — основа лідерства

Красномовство — корисний дар. Аргументовані доводи практично завжди беззастережно сприймаються. Хоча не всі люди мають навички переконливого спілкування, навчитись цьому можна як самостійно, так і на спеціальних тренінгах.

Голос — головний інструмент лідера

Мова — складний механізм. По вмінню говорити можна судити про інтелектуальний, емоційний стан людини та її ерудованість. Лідерами не народжуються, ними стають. І цей шлях розвитку дуже складний. Швидко скоректувати мовну поведінку достатньо тяжко. Тому варто розраховувати на свої реальні можливості і не зазубрювати занадто складні терміни.

Щоб бути лідером, необхідно впевнено володіти власним голосом. Для цього слід:

  • глибоко дихати;
  • обрати правильний темп мови: спокійний, не швидкий, розмірений;
  • змінювати інтонацію, коли це потрібно, оскільки монотонні розмови практично не сприймаються слухачами;
  • робити паузи.

Не менш важливим фактором, який впливає на вміння переконливо говорити, є словарний запас. Він формується протягом всього життя і відповідає за ключову сторону комунікації — зрозумілість мови для слухачів. Лідер має завжди працювати над збільшенням словарного запасу, але під час виступу враховувати рівень підготовленості аудиторії.

Характерною особливістю всіх лідерів є вміння не тільки спілкуватися, але й слухати, проявляти зацікавленість. Якщо співрозмовник не сконцентрований на розмові, значить, слід звернути увагу на інтонації, зробити паузу, поставити питання. Цими прийомами завжди користуються лідери, які регулярно працюють з великими аудиторіями. Вони допомагають акцентувати увагу людей, покращити їх концентрацію і перевести монолог в діалог.

ораторське мистецтво

Найпоширеніші помилки в спілкуванні

Культура мовлення — головний «козир» лідерів. Навчитись цьому важко, але все-таки можливо. Шлях оратора-початківця — як мінне поле. Слід обдумано ставити наголоси, називати населені пункти, обирати цитати.

Лідери дотримуються таких негласних правил:

  • тільки позитивні висловлювання. Заперечення часто викликають неприємні асоціації. Тому слід уникати висловлювань з «не». Наприклад, замість фрази «Ця думка — непогана», краще сказати «Це гарна ідея»;
  • заміна слова «ще» на «вже». Погодьтесь, інформація «Ви вже виконали половину роботи» звучить краще, ніж «Ви ще не зробили завдання до кінця»;
  • виключення слів, які виражають невпевненість. До них належать «тільки», «просто». Наприклад, «Я так вважаю» і «Я тільки висловлюю свою думку» звучить по-різному;
  • уникнення фраз-ухилень. Потрібно чітко формулювати свою позицію і думки. Наприклад, «Цю роботу слід виконати в першу чергу» звучить конкретно. А от формулювання «Потрібно б спочатку зробити це завдання» — яскравий спосіб ухилення;
  • менше вступних слів. Щоб переконливо говорити, слід викорінити всі фрази, які не містять корисної інформації, такі як «чесно кажучи», «власне, я хотів сказати» і т. д.;
  • не вживати слово «повинен». Більш доброзичливо звучать такі фрази, як «Я вам рекомендую», «Прошу вас», «Буду вдячний» та ін.;
  • більше відкритих питань. Якщо хочете отримати розгорнуті відповіді, демонструйте зацікавленість. Не варто ставити альтернативні питання, на які достатньо сказати лише «так» або «ні»;
  • уникати слова-узагальнення, такі як «ніколи», «завжди», «колись» і т. д. Більше конкретики. Наприклад, замість «Ви постійно запізнюєтесь», краще сказати «Ви 4 дні приходите на роботу на 30 хвилин пізніше, ніж потрібно»;
  • категорична відмова від слів-паразитів. Вони зводять всі старання нанівець. Якщо в 3 реченнях оратор 5 разів вживає фразу «так сказати», то через декілька хвилин його перестають слухати.

У кожної людини є свої «грішки» у мовленні. Розвивати ораторські здібності чи ні — особисте рішення кожного. Але тим, хто хоче бути лідером, варто вчитися переконливо і грамотно розмовляти. Тільки в такому випадку оратора уважно слухають і слідують його рекомендаціям.

Читайте також

  • ДАЙ СОБІ ШАНС: підтримка українок у кар’єрному зростанні і бізнесі 7 березень, 2025

    Сьогодні, 7 березня, стартувала національна кампанія Дай собі шанс. Це чудовий спосіб проявити себе в бізнесі, фрилансі чи кар’єрі. На вас, дорогі жінки, чекають різноманітні активності, серед яких виділимо безкоштовні освітні курси, подкаст і відеоманіфест для мотивації і підняття духу.

  • Розвиваємо дисциплінованість — найдієвіші поради 5 березень, 2025

    Без дисципліни великих вершин не досягнути. Для сходження на багатотисячники, якщо висловлюватися альпіністськими метафорами, без належної підготовки не впоратися. То як її розвивати, ту дисципліну? З’ясовуємо разом із Jobs.ua, як розвинути в собі цю важливу навичку.

  • Бізнес і нещирі люди — кого з homo sapiens краще уникати? 3 березень, 2025

    Вистачить однієї нещирої, фальшивої людини в діловому оточенні, щоб якоїсь миті все рухнуло, наче доміно. Як у відомій приказці, коли ложка дьогтю псує бочку меду. Пропонуємо з’ясувати, яких людей краще уникати, щоб максимально убезпечити бізнес від нещирих представників homo sapiens.

  • Розвиваємо креативність з користю для здоров’я, ментального і фізичного 1 березень, 2025

    Як «приручати» мозок з користю для себе? В цій статті розповідаємо про ті способи розвитку креативності, про які мало хто говорить насправді, бо не надає цьому значення. А даремно.

  • Робота з дому і «дивні звички» — привід для занепокоєння чи ні?28 лютий, 2025

    Працювати весь день в піжамі, не встаючи з ліжка, нечищені зуби і невідвіданий душ, бо ліньки робити «зайві рухи» — ці речі дивними звичками складно назвати. Але є речі куди дивніші, ось про них і поговоримо разом із Jobs.ua. І чи варто про це непокоїтися.


Часто шукають

↑ Вгору