UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Особисті якості на роботі
  5. Як бути ефективнім лідером на роботі

Як бути ефективнім лідером на роботі

19.02.2020 375
Як бути ефективнім лідером на роботі

Як бути ефективнім лідером на роботі

19.02.2020     375

Шляхи здобуття лідерства на роботі

Ефективне кар’єрне зростання неможливе без прагнення вдосконалювати себе і підкоряти нові вершини у сфері своєї діяльності. Але через особливості темпераменту, світогляду, розуміння механізмів роботи компаній різного профілю на ринку, успішної конкурентоспроможності не у всіх виходить отримати лідерські позиції. Щоб провести вдалу переоцінку власних можливостей, вмінь, виховати в собі персону, яка не тільки буде хорошим спеціалістом, але й зможе забезпечити зростання в плані кар’єри, зробити значний внесок в еволюцію організації, де працює людина, варто системно проводити самоаналіз, вивчати концепції психологів, консультантів і застосовувати на практиці їхні поради.

Що таке лідерство

Багато дослідників позиціонують лідерство як процес впливу. Якщо людина системно намагається впливати на думки, дії інших, направляє їх на шляху досягнення певних особистих, професійних цілей, допомагає розвивати здібності, її можна вважати лідером. Але важливо робити акцент не тільки на меті (адже це гарантує лише короткочасний успіх), а й на підтриманні морального духу колективу, створенні умов, коли люди задоволені своєю роботою.

Теорію лідерства почали створювати і розвивати ще в 20-х рр. XX ст., коли почав формуватися інтерес до управління як до науки. Історики давно відмітили певну подібність рис характеру у відомих вождів, однакові тактики поведінки в однотипних ситуаціях. На сучасному етапі лідером успішної компанії можна назвати не просто харизматичного керівника, а людину, яка зуміла виховати цілеспрямованих заступників, що можуть наладити, успішно контролювати роботу на всіх рівнях. Вони допомагають колективу думати системно, діють як учителі, але завжди готові виступити в ролі учня, щоб вивчити щось нове. Здатність лідерів до управління показує хороші результати, вони володіють достатньою силою волі, щоб приймати стратегічні рішення і правильно направляти енергію кожного підлеглого в потрібне русло.

Розвинути лідерство неможливо без системної роботи над собою, самовдосконалення, навіть якщо у людини сильний темперамент, досвід і прагнення до керівництва. Відомий бізнес-тренер Радислав Гандапас пропонує власну формулу успіху для лідерів. Згідно з її концепцією, успішним можна стати лише за умови надлишку чотирьох ресурсів: часу, статусу, енергії та фінансів. Другий компонент і є лідерством. Тому, поки він не напрацьований, досягнути справжнього визнання у певній сфері не вийде. Крім того, потрібно відрізняти це поняття від успішного менеджменту, адже вміння добре керувати ще не гарантує першості. Лідерство – це не просто набір якостей характеру, професійний досвід, посада, а стиль поведінки і світогляду.

лідер на роботі

Чи всі можуть бути лідерами

Щоб cтати людиною, яка зможе не просто контролювати, а направляти думки, завойовувати аудиторію, потрібно шукати власний алгоритм визнання. З одного боку, цього неможливо досягти без певних природних здібностей, типу темпераменту, досвіду і бажання. З іншого – лише ці фактори не гарантують успіху, не стануть базою для стопроцентного лідерства. Крім того, лідери не завжди будуть керівниками, вони можуть і вміють об’єднувати людей для досягнення певної мети. Важливий аспект – створення інструкцій, правил для членів колективу не знімає відповідальності з кожного. Головною метою для всіх повинен стати тільки результат.

Стати лідером реально навіть тому, хто ніколи не прагнув здобуття цього статусу і впевнений, що не має бази для його отримання. В більшості випадків людина просто не потрапила в середовище, де зможе повністю розкрити свій потенціал.

Сім базових обов’язків лідера:

  1. Постановка и досягнення бізнес-цілей.
  2. Робота над інноваціями і маркетингом.
  3. Подолання проблем, прийняття ефективних рішень.
  4. Раціональна градація пріоритетів, концентрація на основних завданнях.
  5. Бути прикладом для наслідування.
  6. Вміти переконувати, надихати, мотивувати людей іти за лідером.
  7. Виконувати поставлені завдання і отримувати позитивні результати.

Лідером неможливо народитися. Для отримання цього статусу необхідно на певному етапі використати природний чи набутий потенціал, розкрити професійні якості. Завдяки цьому ті, хто веде колектив уперед, навчаються, працюють над собою, підвищуючи власні компетенції, вміння, досвід. Таку думку підтверджують слова відомого американського вченого, економіста Пітера Друкера: «Можливо, лідери від природи існують, але їх так мало, що це ніяк не впливає на загальний стан речей».

Здобуття ефективного лідерства на роботі: головні секрети

Лідерство вважають ключовою запорукою успішної роботи команди чи розвитку бізнесу. Менеджер може роками впевнено роздавати завдання, контролювати рівень, терміни їх виконання, проте не отримає лідерських позицій чи навіть втратить раніше здобуті в період кризи. Щоб зайняти бажане місце в колективі, повести його за собою, необхідно розвивати здібності, звернути увагу на особистісне, професійне зростання. Завдяки системному аналізу, еволюції певних рис характеру, зміні внутрішнього світогляду зайняти лідерську позицію стане реально практично для кожного.

Сім головних якостей лідера:

  1. Вміння бачити перспективу (нестандартне мислення, чітке розуміння цілей).
  2. Сміливість (необхідно бути готовим до ризику, активних дій заради досягнення мети, покинути зону комфорту).
  3. Здатність не здавати позицій (необхідно вміти проявляти терпіння, не сходити з дистанції у випадку перших невдач).
  4. Чесність (для досягнення справжнього лідерства в колективі, бізнесі, житті неможливо проігнорувати мораль, правду необхідно говорити в будь-якій ситуації, без неї не вийде здобути довіру, переконати в тому, що все обіцяне обов’язково буде виконане, взяти особисту відповідальність за результат).
  5. Скромність (лідер завжди впевнений в собі, зберігає спокій, тому може і вміє визнавати чужі досягнення, він завжди прагне стати ще кращим і ніколи не припиняє навчатись).
  6. Вміння передбачати хід справ (важливо розвинути в собі стратегічне мислення, бачити потенційні помилки, труднощі, прогнозувати стан справ; щоб отримати бажаний статус в колективі, перш за все необхідно на базі власних цінностей уявити ідеальне майбутнє і сформулювати місію, яку потрібно реалізувати).
  7. Цілеспрямованість (необхідно зосередитись на потребах компанії, колективу, який прагне досягти певної мети, важливо навчитись керувати і отримувати від підлеглих бажаний результат).

Стати справжнім лідером при бажанні і сприятливих умовах може практично кожен. Системний аналіз потреб, помилок, а також саморозвиток, професійне зростання і правильна тактика поведінки допоможуть досягти успіху, отримати бажаний статус.

Читайте також

  • Осінній сезон без стресу: поради для гармонії та спокою21 листопад, 2024

    Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 листопад, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 жовтень, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 вересень, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 вересень, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».


Часто шукають

↑ Вгору