UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. На роботі
  5. Як ефективно поєднувати кілька робіт?

Як ефективно поєднувати кілька робіт?

22.03.2021 854
Як ефективно поєднувати кілька робіт?

Як ефективно поєднувати кілька робіт?

22.03.2021     854

Чимало українців змушені працювати на двох роботах. Тут можна виділити декілька причин. Комусь не вистачає зарплати з основної роботи, хтось «підпрацьовує» на роботі своєї мрії, плануючи одного дня повністю перейти на неї, а хтось паралельно з основним місцем роботи починає здобувати практичний досвід на більш оплачуваній роботі: приміром, шкільний вчитель інформатики опановує курси програмістів, і згодом позаурочний час присвячує виконанню ІТ-проектів, працюючи за помірну ціну, щоб передусім «набити собі руку». А хтось просто вимушений працювати на двох чи навіть трьох роботах, щоб прогодувати сім’ю.

Як бачимо, причин для того, щоб працювати на кількох робочих місцях, знайдеться достатньо. Але в будь-якому випадку виникає питання: як навчитися майстерно поєднувати кілька робіт? Адже виконання завдань на двох або навіть трьох роботах забирає чимало сил та енергії, і вільного часу майже не залишається – його не залишається як для побутових справ, так і для особистого життя. То як навчитися уникати таких неприємних наслідків? Читайте далі в статті.

Як це – працювати на кількох роботах? Особистий досвід

Автору цих рядків довелося в свій час попрацювати на кількох роботах. Хочеться в двох словах розповісти, як це було, бо особистий досвід – це найцінніший досвід, який можна відчути лише на власній шкірі.

Коли крім основної роботи – лаборант в інституті (згодом в академії) – я почав підпрацьовувати на виконанні замовлень з написання студентських робіт (реферати, курсові, ІНДЗ, а одного разу навіть магістерська), а також почав писати статті для сайтів з найрізноманітнішою тематикою (від рекламних статей для сайтів будматеріалів до статей на тему туризму чи архітектурних стилей) – я зауважив, як різко поменшало вільного часу.

А коли ще додалася робота артиста духового оркестру – на півставки, як за сумісництвом – вільного часу практично не залишилося. Так, репетиції відбувалися зранку, під час основної роботи (з 8.00 до 17.00, стандартний 8-годинний день для держустанов), але потім доводилося надолужувати виконання робочих обов’язків лаборанта, та й написання наукових робіт на замовлення теж забирало чимало післяробочого часу. А якщо додати сюди ще концерти з нагоди всіляких урочистостей (День Незалежності, приміром, чи шевченківські дні), це щоразу теж відбирало по декілька годин: дістатися в інший кінець міста, переодягнутися в костюм для виступів, відбути концерт і знову потрапити додому.

Виступ духового оркестру


Виступ муніципального оркестру м. Кременець з нагоди Дня перемоги в місцевому Парку культури, 2017 рік

Настав такий напружений період у житті, що навіть під час обідньої перерви в інституті, яка тривала годину, я швиденько обідав і поспішав на виконання наступної курсової роботи чи реферату. Вихідні дні теж перетворювалися на суцільне написання студентських робіт, бо відмовляти самому собі у заробітку не хотілося, а виконання завжди передбачало строгий дедлайн (коли обіцяєш людині, що робота буде виконана на понеділок – значить, на понеділок мусиш її зробити).

Коротше, в такі моменти розумієш, що працювати на кількох роботах – це ніби непогане заняття, але часу для життя геть не залишається. А коли пробуєш виторгувати кілька зайвих годин у свого сну, ця затія закінчується печально: постійно невиспаний, голова погано працює, доводиться багато разів за день підбадьорювати себе міцною кавою, що теж не є добре. Крім того, з’являються інші негативні моменти: невиспаність веде до появи дратівливості в поведінці, що може призвести до небажаних негативних наслідків.

Працюючи так тривалий час, стали зрозумілими кілька важливих складових для ефективного поєднання кількох робіт. Читайте про них далі.

Пам’ятайте, заради чого це все

Працювати на кількох роботах – нелегке заняття. Щоб не втрачати мотивації, пам’ятайте про те, чому ви вирішили навантажити себе кількома роботами. Не забувайте про вашу початкову мету, для чого вам потрібні додаткові кошти чи ще одне робоче місце. Можливо, ви відкладаєте на літню відпустку чи на важливу покупку – у кожного по-різному. Скористайтеся нагодою на повну: якщо ваша друга робота – це всього лиш спроба перетворити хобі на бізнес, – так зробіть це, перетворіть хобі на бізнес! Навіть негативний досвід стане вкрай цінним досвідом, який у майбутньому вам обов’язково знадобиться.

Тому основна думка така: постійно нагадуйте собі, заради чого затіяли цю виснажливу справу. Постійні нагадування підтримуватимуть вашу мотивацію і дадуть змогу не вигоріти емоційно.

Сон – важлива складова, щоб ефективно поєднувати кілька робіт

А щоб не вигорати емоційно, приділяйте велику увагу своєму сну. Хочете вправно «жонглювати» кількома роботами – навчіться якісно висипатися. Адже, лягаючи щоразу пізно вночі після ще одного виснажливого проекту, а вранці зриватися на світанку, щоб мчатися на іншу роботу – повірте, такого шаленого ритму навіть Арнольд Шварценеггер не витримав би у свої найкращі роки. Тим паче, кожен бодібілдер знає: щоб нарощувалась м’язова маса, щоб був прогрес у силових, потрібно якісно висипатися. Це залізне правило для всіх спортсменів, зрештою, не лише для культуристів. Візьміть і собі це золоте правило за основу в житті.

Сон - запорука успіху


Щоб енергії для кількох робіт було звідки братися, ви повинні спати не менше семи-восьми годин на добу (краще таки восьми). Так склалося еволюційно, що мозку потрібно чимало годин для сну, але після якісного відпочинку він працюватиме з небаченим завзяттям, з легкістю долаючи той обсяг завдань, який ви взвалили собі на плечі. І тілу теж не завадить бадьорість, яка також досягається шляхом повноцінного сну. До речі, з іншими способами, звідки можна брати енергію для щоденних справ, можна ознайомитися у статті «Звідки брати енергію для щоденної праці?».

Пам’ятаємо про пріоритети

З кількома роботами практично не вистачає часу і зусиль на щоденні побутові справи. Привчіть себе делегувати обов’язки. Дайте собі чітку відповідь: що для вас є першочерговим, а що можна відкласти на завтра.

Сплануйте свій робочий графік

Вам дуже допоможе складання робочого плану, в якому обов’язково зазначте, скільки годин щодня можете приділяти кожній з робіт. Унаочнення робочого графіку дасть змогу побачити, чи не марнується протягом дня час, і чи можна його ефективніше використати.

Якщо виникне така необхідність, обговоріть з керівництвом перспективи дистанційної роботи чи вільного графіку. Ті працівники, які навіть не допускають такої думки – підійти до начальника і поговорити на важливу для себе тему – в результаті багато втрачають. Жоден адекватний керівник не налетить зі сваркою на свого підлеглого лиш тому, що той хоче трохи підкорегувати свій робочий день.

Практикуйте «режим Юлія Цезаря»

Режим Юлія Цезаря передбачає можливість виконання кількох завдань одночасно. Наприклад, ви ідете за покупками в магазин чи вигулюєте собаку, і паралельно з цим вирішуєте по телефону робочі питання. А затори на дорогах – це взагалі ідеальний варіант, щоб продуктивно попрацювати: розібрати електронну кореспонденцію, сконтактуватися з клієнтами тощо.

Корисними будуть також поради, наведені у статті «Секрети щоденної продуктивності». Практикуючи їх щодня, ви зможете ефективно поєднувати кілька робіт і знайти потрібний баланс між професійним та особистим життям.

Читайте також

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 грудень, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 грудень, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 грудень, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.

  • Покоління зумерів: розвінчуємо міфи про їхній підхід до роботи і життя 4 грудень, 2024

    Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.

  • Безперебійна робота під час блекаутів: як адаптуватися компаніям та працівникам28 листопад, 2024

    Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.


↑ Вгору