Вміння казати «ні» - не просто корисне, але й необхідне надбання, засвоєння якого зможе допомогти людині уникнути зайвих ускладнень у житті, побуті й, звичайно, на роботі. Проте, іноді, нам доволі складно відмовити людині на її прохання, навіть й тоді, коли її потреби чи бажання, геть розходяться з нашими власними потребами.
Хибне відчуття чогось, на кшталт провини за те, що ми відмовляємо, наперед псує нам усі плани та штовхає у прірву згоди, часто наражаючи на виникнення проблем у власних справах або просто псуючи настрій та налаштування на те, що нам потрібно було зробити. Через такі псевдо сумління, багатьом з нас доводиться, навіть, підтримувати спілкування з людьми, які зовсім не мають потрапляти до кола наших близьких чи цікавих особистостей, робити чужу роботу, витрачати час, нехтуючи необхідністю вирішувати власні справи.
Зрозуміло, що особливо у робочому середовищі, таке невміння відмовляти, здатне зіграти з нами доволі злі пустощі, можливо, навіть наражаючи на проблеми з керівництвом чи втрату роботи.
Причини, з яких людина не може відмовити колезі або керівнику в їхніх проханнях, зазвичай доволі різні та індивідуальні. Однак, професійні менеджери з персоналу запевняють, що без такого вміння на роботі, працівник просто не зможе «зростати» та досягти справжнього статусу професіонала своєї справи. Більш того, чимало таких спеціалістів вважають вміння казати «ні» та ставити в пріоритет власні завдання, однією з головних навичок, якими має володіти ефективний сучасний працівник-фахівець будь-якого напрямку діяльності.
Тож, якщо ви відчуваєте, що не вмієте відмовляти оточуючим вас на роботі людям, необхідно негайно прививати цю звичку, звернувши увагу на головні аспекти такої розповсюдженої проблеми.
Так, спочатку кожен має усвідомити саме власні причини, які штовхають його погоджатися на усі прохання від колег та керівництва, що не стосуються його безпосередніх робочих обов’язків.
Більшість, майже одразу погоджується на прохання, відкидаючи власні, іноді термінові справи, намагаючись уникнути появи «емоційного дискомфорту» від відмови, який можна порівняти з певним почуттям провини. Підсвідомо, людина боїться виглядати в очах колег егоїстом, якому є справа лише до власних проблем та завдань. Поруч з цими страхами, йде й підсвідоме бажання «бути гарною людиною», про яку будь-хто скаже лише позитивні слова.
Зрозумійте, що відволікаючи вас від ваших справ, часто, навіть, не поцікавившись перебігом подій на вашій ділянці робочого «фронту», людина не думає про вас «добре», просто використовуючи вашу нездатність відмовляти, щоб звалити на вас те, що сама не встигає чи не бажає робити.
Буває так, що вам складно одразу рішуче сказати «ні» й знадобиться певна пауза, необхідна для підбирання правильних слів відмови. Не слід багато заморочуватися з формулюванням вашого «ні», та звичайно, не треба й затягувати з відмовою, оскільки людина все ж таки чекає на вашу відповідь. Тож, узяв хвилинку на роздум (поки не знаю, що в мене із навантаженням по роботі) обирайте потрібні слова, суть яких має полягати у твердому «ні». До речі, багато пояснень краще залишити для інших ситуацій.
Коли вас намагаються навантажити не вашими справами, у вас має прокидатися здоровий егоїзм. Просто подумайте, що ви можете втратити, якщо не знайдете слів відмови та, кого з ваших близьких, ви підведете таким «чемним» погодженням на те, що може зіпсувати вам власний робочий результат. Якщо, той хто прохає, не думає про вас, а лише про себе, ви маєте повне право, відплатити такою самою «монетою», поставив в пріоритет суто власні справи та потреби. Це нормально у таких ситуаціях.
Зверніть увагу, що найчастіше вас прохатимуть про допомогу ті люди, які самі ніколи не запропонують допомоги вам. Тож, навіть тоді, коли час на таку допомогу в вас є, з такою особистістю треба залишатися «суворим» та відверто запропонувати, наприклад, «бартер справ» чи попросити в людині певну «оплату» вашої допомоги. Мова не йде суто про гроші, можливо ви знайдете про що попросити того, хто звернувся до вас у відповідь. Спокійно поясніть, що це нормально, коли послуга надається взамін іншої послуги. Скоріше за все, такий хитрун-колега, більше не звернеться до вас, бо відчує, що ви вже не той простак, яким були раніше.
Не треба боятися негативу чи незадоволення того, кому ви відмовляєте. Пам’ятайте – така людина, вряд чи взагалі згадує про вас серед інших людей, та, навіть, його «спасибі» більш нагадує тонке знущання з того, хто не зміг відмовити та узявся за те, що не мав робити.
Пережив цей «негатив» один раз, та спокійно пояснив, що ви більш не можете утискати власні необхідності просто заради виглядання «гарною людиною» й взагалі, трохи втомилися від регулярних прохань, ви змусити почуватися незручно, саме хитрунів, назавжди вирішив такі проблеми на роботі.
Й, головне: відмовляючи у таких ситуаціях, жодного разу не кажіть «вибачте». Вам ні за що вибачатися й ваша відмова має прозвучати спокійно, виважено та твердо.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливою навичкою для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.