Токсичність є однією з головних причин, за якою українці змінюють місце роботи. Робітники багатьох компаній діляться власним досвідом: їх робота досягає ефективності тільки в тому разі, коли вони почувають себе в колективі комфортно й вільно. Постійні суперечки, розпуск пліток, критика керівництва чи зі сторони керівництва створюють негативні відчуття, яке руйнує внутрішній баланс кожного співробітника. Тільки «міцні горішки» здатні витримати подібний нездоровий мікроклімат. Саме тому в компаніях з подібною атмосферою велика плинність кадрів, постійні сутички та з'ясування стосунків. Звільняючись, спеціалісти зрікаються подібного досвіду роботи в майбутньому в угоду власному спокою та дружнім відносинам всередині колективу. З цього часу здобувачі починають шукати компанії з дружньою атмосферою і обминати ті, що мають негативні відгуки в інтернеті.
Працевлаштовуючись, відшукати компанію зі здоровою атмосферою досить складно, адже не маючи досвіду роботи в ній, важко робити висновки. І тільки по спілкуванню з роботодавцем, по декількох співбесідам та поведінці керівництва здобувач може зчитати цю інформацію. Але найчастіше розумієш, в яку компанію потрапив, після того, як на практиці зіткнувся з певними ситуаціями. Існують явні ознаки, які говорять, що ви знаходитесь в токсичному колективі:
А ось і ознаки токсичного співробітника:
Робота в токсичній компанії дається для багатьох по-різному. На жаль, більшість співробітників не витримують токсичності колективу й змінюють місце роботи. Але що робити тим, хто вирішив залишитись в компанії й змушений зживатися та миритися з труднощами в колективі? Jobs.ua радить.
По-перше, відслідкувати, хто в колективі поводить себе токсично та провокує всіх. По-друге, не піддаватися до провокативних викликів та залучення оточуючих. По-третє, вмійте дистанціюватися від таких людей та подібних ситуацій, в яких вам неприємно та дискомфортно. Навчіться відмовляти всім, хто вас втягує в токсичну чи дискомфортну ситуацію. Дієвий спосіб - навчитися допомагати в таких обставинах собі самому.
Навчитися якісно відпочивати. Часто робота в токсичній компанії супроводжується емоційним та професійним вигоранням. Перезавантаження та якісний відпочинок добре допомагає справлятися з відновленням сил.
Аналізуйте та розряджайтесь у записничку. Ведіть щоденник чи аналіз дня на папері у записнику. Це допомагає краще зрозуміти куди були витрачені зусилля та куди відбулось емоційне злиття. Через запис власних думок на папері відбувається систематизація думок та звільнення від зайвих, непотрібних.
Збалансуйте всі свої сфери життя. Виділіть головні сфери свого життя та оцініть вашу задоволеність ними. А там, де позначка не сягнула вище 6 балів, попрацюйте над їх удосконаленням. Це допоможе фокусуватися не тільки на роботі, а й інших аспектах життя, які потребують вашої уваги.
Якщо ви відчуваєте внутрішній тиск в компанії, а ваші колеги йдуть один за одним в пошуках нової роботи, то радимо вам серйозно придивитися та задуматись над причинами. В будь-якому разі, високий показник плинності співробітників, говорить про проблеми всередині колективу або з керівництвом, а іноді з ними обома. Отже, токсичність компанії виявити досить просто, куди складніше цю проблему вирішити. Як правило, токсичність поведінки всередині колективу - результат подібних відносин і між колективом та керівництвом. Ще однією причиною може бути безконтрольність та невтручання керівництва у внутрішні відносини всередині колективу, що також неправильно. Вірно каже присилів’я, що змінювати навколишнє потрібно саме з себе. Тож керівництво повинно бути зацікавлене у змінах заради кращих відносин в компанії і показувати приклад повинно з себе. Процес формування доброзичливих відносин всередині колективу досить тривалий. Адже це не тільки боротьба з деструктивними особистостями, це формування культури у всього колективу, що потребує час. Якщо ви розпочали боротьбу з токсичністю в колективі, то ось декілька послідовних кроків, з чого необхідно розпочати.
1. Провести опитування, включаючи питання недоліків та проблем компанії. Складіть питання що, стосуються керівництва, особливості роботи кожного робітника - так ви зрозумієте чим живуть ваші співробітники, що їх турбує, які проблеми в компанії вони вбачають.
2. Контролювати та відслідковувати незадоволення в колективі. Намагатися вирішити ці питання одразу.
3. Формувати дружні відносини в колективі, присікати токсичну поведінку або окремо вирішувати проблему зі співробітником під час бесіди.
4. Завантажуйте співробітників роботою таким чином, щоб у них не було зайвого часу на безглузді балачки.
5. Влаштовувати корпоративні заходи та тімбілдінги, що об’єднують колектив.
6. Працювати сумісно з керівниками відділів подолати та змінити внутрішньо колективні погляди та сприйняття складних ситуацій.
На жаль, ніхто не застрахований при працевлаштуванні від токсичних роботодавців. При працевлаштуванні звертайте увагу на деталі, читайте відгуки інших робітників про компанію. Але якщо все ж таки помітили токсичність відносин у власній компанії, намагайтесь виправити ситуацію, якщо ви керівник такої компанії. Але якщо вам доводиться працювати в такій компанії, спробуйте бути осторонь й вчіться якісно відпочивати і відновляти свою психіку та сили.
Портал з працевлаштування Jobs.ua підготував для вас добірку курйозних випадків зі світу великого бізнесу, коли отримати великі статки можуть цілком випадкові люди.
Останні десятиліття чимало українців шукали кращого життя в Європі, щоб конвертувати свої знання і навички у високу зарплату. Проте в самій Європі з кваліфікованою робочою силою не все так безхмарно. З’ясовуємо разом із Jobs.ua, в чому полягає суть проблеми і як європейці намагаються цьому запобігти.
Чимало людей бояться іти в ІТ, бо вважають, що для опанування професії розробника потрібно знати ледь не вищу математику. Це хибна думка, та сьогодні поговоримо не про це, а про затребувані й добре оплачувані професії в 2025 році. А кодити якщо й доведеться, то на вельми базовому рівні.
Саморозвиток відкриває людині нові грані її особистості. Цей процес може відбуватися впродовж усього життя, якщо людина до цього прагне. А як саморозвиток впливає на досягнення професійних цілей?
Історія знає випадки, коли люди досягали успіху в зрілому віці. Звичайно, мало кому хочеться чекати кілька десятиліть, перш ніж прийде визнання. В цій статті мотивуємо вас не здаватися, бо успіх любить, зокрема, навідатися й після 40 років.