UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Життя в колективі
  5. Як не потрапити на роботу у токсичну компанію

Як не потрапити на роботу у токсичну компанію

14.11.2021 321Автор: Лоліта Платошкіна
Як не потрапити на роботу у токсичну компанію

Як не потрапити на роботу у токсичну компанію

14.11.2021     321Автор: 

Токсичність є однією з головних причин, за якою українці змінюють місце роботи. Робітники багатьох компаній діляться власним досвідом: їх робота досягає ефективності тільки в тому разі, коли вони почувають себе в колективі комфортно й вільно. Постійні суперечки, розпуск пліток, критика керівництва чи зі сторони керівництва створюють негативні відчуття, яке руйнує внутрішній баланс кожного співробітника. Тільки «міцні горішки» здатні витримати подібний нездоровий мікроклімат. Саме тому в компаніях з подібною атмосферою велика плинність кадрів, постійні сутички та з'ясування стосунків. Звільняючись, спеціалісти зрікаються подібного досвіду роботи в майбутньому в угоду власному спокою та дружнім відносинам всередині колективу. З цього часу здобувачі починають шукати компанії з дружньою атмосферою і обминати ті, що мають негативні відгуки в інтернеті.

Ознаки токсичного колективу

Працевлаштовуючись, відшукати компанію зі здоровою атмосферою досить складно, адже не маючи досвіду роботи в ній, важко робити висновки. І тільки по спілкуванню з роботодавцем, по декількох співбесідам та поведінці керівництва здобувач може зчитати цю інформацію. Але найчастіше розумієш, в яку компанію потрапив, після того, як на практиці зіткнувся з певними ситуаціями. Існують явні ознаки, які говорять, що ви знаходитесь в токсичному колективі:

  • колеги, що перекладають провину один на одного (Під час непорозумінь чи проблемних ситуацій колеги починають шукати винних, перекидаючи відповідальність з одного відділу на інший. Таким чином важко знайти тих, хто відповідає за вирішення проблеми, тим самим відтягуючи її вирішення. До того ж, в колективі починаються непорозуміння, вияснення відношень, сутички),
  • відсутність стимулу до розвитку (Ніхто в колективі не бажає і не зацікавлені в розвитку. В колективі немає прикладів лідера чи керівника. А ті робітники, що хотіли б, губляться в загальній масі. Керівник не обіцяє про ріст робочого колективу за посадами),
  • єдина винагорода в компанії (Таке трапляється, коли керівник привчив колектив до єдиного матеріального заохочення, а більшого зацікавлення у них не має),
  • чутки про співробітників (Ви постійно чуєте від різних людей чутки про своїх колег. Навіть якщо вони правдиві, це створює неприємні враження не тільки про тих людей, про кого вони ходять, але й про тих, хто їх пускає),
  • авторитарний стиль управління (Ви постійно потерпаєте від контролю вашого керівництва. Воно дає вам вільно приймати рішення, постійно критикує, не задоволене співробітниками та їх результатами).
  • відсутність спільної мотивації (Ваші колеги та керівництво постійно перетягує на себе ініціативу, рішення та обраний шлях розвитку. У кожного співробітника власний погляд на те, яким він повинен бути).

А ось і ознаки токсичного співробітника:

  • агресивно та надмірно емоційно реагує на будь-які події чи людей,
  • пліткує в колективні стосовно колег та керівництва,
  • песимістично налаштований щодо нововведень,
  • не визнає авторитетів, не поважає керівництво,
  • роздмухує конфліктні ситуації з нічого. Обережно спілкуйтеся з такими співробітниками та не намагайтесь провокувати.

Поради тим, кому доводиться працювати в токсичній компанії

Робота в токсичній компанії дається для багатьох по-різному. На жаль, більшість співробітників не витримують токсичності колективу й змінюють місце роботи. Але що робити тим, хто вирішив залишитись в компанії й змушений зживатися та миритися з труднощами в колективі? Jobs.ua радить.

По-перше, відслідкувати, хто в колективі поводить себе токсично та провокує всіх. По-друге, не піддаватися до провокативних викликів та залучення оточуючих. По-третє, вмійте дистанціюватися від таких людей та подібних ситуацій, в яких вам неприємно та дискомфортно. Навчіться відмовляти всім, хто вас втягує в токсичну чи дискомфортну ситуацію. Дієвий спосіб - навчитися допомагати в таких обставинах собі самому.

Навчитися якісно відпочивати. Часто робота в токсичній компанії супроводжується емоційним та професійним вигоранням. Перезавантаження та якісний відпочинок добре допомагає справлятися з відновленням сил.

Аналізуйте та розряджайтесь у записничку. Ведіть щоденник чи аналіз дня на папері у записнику. Це допомагає краще зрозуміти куди були витрачені зусилля та куди відбулось емоційне злиття. Через запис власних думок на папері відбувається систематизація думок та звільнення від зайвих, непотрібних.

Збалансуйте всі свої сфери життя. Виділіть головні сфери свого життя та оцініть вашу задоволеність ними. А там, де позначка не сягнула вище 6 балів, попрацюйте над їх удосконаленням. Це допоможе фокусуватися не тільки на роботі, а й інших аспектах життя, які потребують вашої уваги.

Що робити з токсичним колективом

Якщо ви відчуваєте внутрішній тиск в компанії, а ваші колеги йдуть один за одним в пошуках нової роботи, то радимо вам серйозно придивитися та задуматись над причинами. В будь-якому разі, високий показник плинності співробітників, говорить про проблеми всередині колективу або з керівництвом, а іноді з ними обома. Отже, токсичність компанії виявити досить просто, куди складніше цю проблему вирішити. Як правило, токсичність поведінки всередині колективу - результат подібних відносин і між колективом та керівництвом. Ще однією причиною може бути безконтрольність та невтручання керівництва у внутрішні відносини всередині колективу, що також неправильно. Вірно каже присилів’я, що змінювати навколишнє потрібно саме з себе. Тож керівництво повинно бути зацікавлене у змінах заради кращих відносин в компанії і показувати приклад повинно з себе. Процес формування доброзичливих відносин всередині колективу досить тривалий. Адже це не тільки боротьба з деструктивними особистостями, це формування культури у всього колективу, що потребує час. Якщо ви розпочали боротьбу з токсичністю в колективі, то ось декілька послідовних кроків, з чого необхідно розпочати.

1. Провести опитування, включаючи питання недоліків та проблем компанії. Складіть питання що, стосуються керівництва, особливості роботи кожного робітника - так ви зрозумієте чим живуть ваші співробітники, що їх турбує, які проблеми в компанії вони вбачають.

2. Контролювати та відслідковувати незадоволення в колективі. Намагатися вирішити ці питання одразу.

3. Формувати дружні відносини в колективі, присікати токсичну поведінку або окремо вирішувати проблему зі співробітником під час бесіди.

4. Завантажуйте співробітників роботою таким чином, щоб у них не було зайвого часу на безглузді балачки.

5. Влаштовувати корпоративні заходи та тімбілдінги, що об’єднують колектив.

дружня команда

6. Працювати сумісно з керівниками відділів подолати та змінити внутрішньо колективні погляди та сприйняття складних ситуацій.

На жаль, ніхто не застрахований при працевлаштуванні від токсичних роботодавців. При працевлаштуванні звертайте увагу на деталі, читайте відгуки інших робітників про компанію. Але якщо все ж таки помітили токсичність відносин у власній компанії, намагайтесь виправити ситуацію, якщо ви керівник такої компанії. Але якщо вам доводиться працювати в такій компанії, спробуйте бути осторонь й вчіться якісно відпочивати і відновляти свою психіку та сили.

Читайте також

  • Як стати дата-аналітиком і чим він займається22 грудень, 2023

    Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.

  • Новорічні знижки на сайт Jobs.ua22 грудень, 2023

    Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!

  • Як спорт сприяє кар'єрі21 грудень, 2023

    Спостереження доводять, що спортивні люди витривалі та цілеспрямовані, саме тому вони віддадуть перевагу при прийомі на роботу співробітникам, які мають в інтересах спорт. А психологи стверджують, що заняття спортом не лише сприяють фізичному здоров’ю, а й поліпшенню душевного та психологічного стану. Пропонуємо і вам ознайомитись із цими очевидними фактами в цій статті на Jobs.ua і віддати перевагу фізичним вправам.

  • Як правильно написати лист-пояснення19 грудень, 2023

    Скласти лист-пояснення про власну відсутність на робочому місці чи порушення певних робочих режимів не так уже і складно. Обов’язково скористайтесь зазначеними в цій статті порадами.


↑ Вгору