Перший робочий день, може стати не менш важливим, ніж проходження вами співбесіди. Бо колектив, у якому доведеться працювати, як й кадрові робітники будуть оцінювати новачка «з усіх боків» складаючи певну думку про нову особу.
Тож, по-перше, треба розуміти як вдягатися саме у свій перший день на новому робочому місці.
Звичайно, якщо в компанії існує дрес-код, таке питання вирішується автоматично, оскільки вдягатися доведеться згідно корпоративним правилам. У випадку, коли стиль одежі більш-менш вільний, треба розуміти «золоте правило», що каже про зустріч «по одежці» та намагатися підібрати свій гардероб максимально гармонійно.
Це означає, що ви не повинні занадто виділятися, привертаючи до себе зайву увагу та провокуючи оточуючих до можливих проявів нерозуміння вашого вбрання. Ніхто не каже про те, що треба нехтувати власною індивідуальністю але краще, якщо перше на що звернуть увагу у новому колективі стануть ваші професійні здібності а не відчуття стилю.
Перш за все мова йдеться про вчасний приход на роботу. саме вчасний, ане за півгодини до існуючого часу початку роботи. Звичайно, можна прийти трохи раніше, якщо вам потрібно декілька хвилин на налаштування або перевдягання, але головне не починати свою працю на новому місці з запізнення.
Навіть, якщо ви не зовсім впевнені в тому, що станете гідним колегою одразу, бо не маєте певних знань, треба тримати загальний настрій на рівні «впевнений» й не нижче. При цьому, треба не плутати впевненість із «самовпевненістю» або заздалегідь агресивним налаштуванням на можливі зауваження щодо вашої компетенції. Розуміючи, що вам бракує певних знань, зрозумійте й те, що ви, при тому, маєте суттєве бажання їх знайти, а значить йдете на роботу у правильне місце та час. Відчуваючи вашу «правильну» впевненість, оточуючи будуть простіше сприймати й відсутність досвіду або вмінь, у разі, якщо це й насправді так.
Бути ввічливим та чемним – завжди гарна риса, й у новому колективі, це починає працювати одразу з вашого привітання. Тож, посміхайтеся та вітайте кожного нового співробітника, звичайно, у випадках, коли це доречно. Просте правило каже, що нова людина, приходячи до нового місця має першою проявляти ознаки поваги до самого місця та тих, хто вже вважається тут старожилами.
Не дивно, що вас не зрозуміють, якщо ви не поставити жодного питання у свій перший робочий день. Навіть, якщо ви впевненні, що досконало розумієте свої обов’язки, завжди знайдеться певний виключно індивідуальний для нового місця момент, про який можна й спитати в оточуючих. Зрозуміло, що питання не мають бути «двозначними» або безглуздими, але маючи нагоду, дозвольте тим, хто вже працює тут не перший рік, проявити себе як знавці та порадити вам щодо певних робочих нюансів, які притаманні саме цьому колективові.
Буває й так, що сприйнявши вас досить непогано, нові колеги або керівництво з першого робочого дня пропонують вам зайнятися чимось, що не є вашими основними робочими обов’язками. Те, що допомагати колегам та проявляти себе у якості персони на яку можна покластися – цілком нормальне явище, зрозуміло, але не забувайте для чого вас запросили на цю посаду та якої роботи вимагатиме від вас роботодавець, що має платити вам за це гроші. Тож, якщо такі прохання йдуть у розріз із вашими прямими обов’язками, не соромтеся запитати про доцільність виконання таких доручень, натякнувши на те, що при прийомі на роботу вам ставили трохи інші завдання. З цим питанням треба бути обережним й не відмовляти у будь-якому разі, коли ви вважаєте, що від вас вимагають чогось геть не того, про що йшла мова на співбесіді. Тонка гра у перші дні, при якої ви зможете не тільки проявити себе як гарний робітник, що здатен робити більше ніж від нього очікують й одночасно зберегти власну точку зору на свою роботу, обумовить загальне ставлення до вашої особи й професіональних навичок у майбутньому.
Не забувайте й про такі дрібнички, як відповідність вашій новій роботі у зовнішніх проявах. Наприклад, маючи позначки у своїх статусах у соціальних мережах про те, де ви працюєте, не забувайте змінити назву компанії та посаду, якщо там позначено минуле місце роботи. Звичайно, це не завжди треба робити з першого робочого дня, але для багатьох корпоративних культур дуже важливо те, що ви одразу асоціюєте себе з новим колективом та новою компанією, й за ткими змінами у вашій зовнішній інформації можуть слідкувати робітники кадрових служб, які взяли вас на цю посаду.
Ну, й головне, пам’ятайте для чого ви змінювали роботу, а значить, не забувайте насолоджуватися новим робочим місцем, якого ви все таки вже досягли.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.