Керівник - не тільки голова компанії, а й основа її успішності. По тому, наскільки компанія прогресивна, модернізована й результативна, можна оцінювати керівництво та директора. Якщо керівництво токсичне, то це в свою чергу відобразиться й на атмосфері всередині компанії та співробітниках. Токсичність в компанії - одна з основних причин масового звільнення спеціалістів, адже вони відчувають неетичну поведінку, неповагу, психологічний тиск, що в свою чергу пригнічує й заважає роботі. Експерти стверджують, що помітити токсичну атмосферу в компанії можна ще на етапі співбесіди. Проте це зробити не завжди вдається. Якщо ви все ж таки потрапили в компанію з токсичним керівником чи керівництвом, читайте цю статтю на Jobs.ua, щоб відшукати способи вирішення цієї проблеми.
Якщо ви ще не здогадались, що ваше керівництво має токсичні ознаки управління, то радимо вам звіритись із рисами токсичного керівника.
Нереалістичні очікування
Кожний грамотний керівник намагається поставити приблизні реалістичні рамки дедлайнів і результатів ваших досягнень. Натомість токсичні керівники намагаються поставити високі очікування з метою отримання більшої вигоди для компанії та себе тим самим знецінюючи спеціалістів. Не досягаючи поставлених цілей, спеціалісти відчувають власну безнадійність та знеціненість.
Некомпетентність керівництва
Трапляється дуже часто, якщо на керівну посаду поставили спеціаліста, який психологічно та відповідно особливостям власному характеру був не готовий до посади керівника. Такий керівник вірить в правильність власної думки, не приймає пояснень та доречних обґрунтувань співробітників. Найчастіше він не готовий виправлятися, важко згоджується у власних промахах, їх не визнає.
Грубість комунікації
Дуже часто такий керівник дозволяє собі грубість у спілкуванні з підлеглими, що може виражатися у нестриманих виразах при всіх, висміювання слабкостей людини, змушення мовчати та виказувати власну думку. Навіть якщо незгода не виказується словесно, то ви часто можете побачити незгоду керівника мімікою чи його незадоволення.
Авторитарність дій
Найчастіше токсичні керівники обирають саме авторитарний стиль управління, адже всіма іншими втримати повагу спеціалістів не можуть. Тому дуже часто ви можете спостерігати одноосібні прийняття рішень, купу наказів, диктування настроєм у прийнятті рішень.
Вдавання до мікро менеджменту
Дуже часто токсичні керівники заволодівають кожним аспектом роботи співробітника для постійного контролю, коригування, наказів. Їм навіть важко дається довірення важливих справ іншим спеціалістам, тим самим відбиваючи мотивацію співробітників.
На жаль, токсичне керівництво нічого не дає ні колективу, ні самій компанії для розвитку та продуктивності компанії. Через відсутність креативного мислення у співробітників пропадає мотивація, бажання розвиватися, спостерігається відчуженість, замикання, а в деяких випадках така токсичність керівника пробуджує токсичність у співробітників, де знаходять місце інтриги, засудження керівництва за спиною й багато іншого.
Робота в колективі виконується монотонно та шаблонно, адже всі інші відступи будуть засуджені та відредаговані в кінцевому результаті. Співробітники бояться допускати помилки тому навіть не застосовують креатив.
Токсичне керівництво негативно впливає на атмосферу в компанії та корпоративну культуру. Дружність відносин змінюється холодністю. Працівники відчувають втому, напруженість, незадоволеність власними результатами, результатами колективу, депресія через неможливість креативного мислення, вільного висказування власної думки.
Токсичне керівництво неможливо виносити постійно, всьому є межа і навіть найміцнішому терпінню приходить кінець. Тому, якщо в цілому робота в компанії і колективі вам подобається, а керівництво ні, час шукати реальні способи, щоб почуватися комфортніше і знімати цю напругу керівництва.
Пом’якшіть власні стосунки з керівництвом
Будьте організованими та зосередженими
Бути організованим і зосередженим постійно важко. Це значить, що ви повинні постійно бути в ресурсі, дотримуватись режиму дня (вставати та лягати вчасно), вміти зосереджуватись на важливій інформації, вчасно дотримуватись дедлайнів тощо. Для цього вам допоможе тайм менеджмент і щоденне планування власної роботи.
Будьте тактовні у спілкуванні та не говоріть зайвого
Намагайтесь обережно ділитися з керівником особистою інформацією. Що більше токсичний керівник розуміється на вашому особистому житті, то більше у неї буде над вами влади. Надалі керівник може використати цю інформацію задля власної потреби для маніпулювання чи засудження. А ось що менше токсична людина знає про вас, то менше у неї можливостей вас зачепити.
Дбайте про власне психологічне та фізичне здоров’я
Хай буде для вас пріоритетом турбота за власним психологічним та фізичним здоров’ям, коли ви знаходитесь в токсичній компанії чи атмосфері. Щоб впоратися з негативними почуттями, можна спробувати зайнятися спортом, проводити більше відпочинку в колі друзів та людей, з ким приємно спілкуватися. У будь-якому разі, якщо ви усвідомили, що токсичне ставлення керівництва впливає на вашу працездатність та настрій, не нехтуйте власним здоров’ям. Намагайтесь вчасно брати відпустки, а якщо потрібно й лікарняні. Не затягуйте та не відкладайте на користь компанії і інтересів керівника.
Якщо ви не можете уживатися з токсичною людиною, або не можете знаходитися в токсичній атмосфері, то краще змінити місце роботи і вийти з такої ситуації якнайшвидше на користь вашому психологічному здоров’ю.
Співпраця з токсичним керівником
Якщо ви все ж таки вимушені працювати в токсичній компаній чи під керівництвом токсичного директора, то вам слід випрацювати конкретну тактику та манеру спілкування, де ваші особисті межі не будуть зачіпати і ви зможете співіснувати з таким керівником.
Чітко проговоріть та зазначте особисті межі, уточніть свої обов'язки на певній посаді. Краще за всього користуйтесь посадовою інструкцією і в разі полягайтесь та вказуйте на неї.
Не знецінюйте свій професіоналізм і пам'ятайте, що не лише ви залежите від керівника, а й він від вас. Для цього майте завжди під рукою власний аналіз роботи та результативність власної роботи. Знайте, який дохід ви приносите компанії та що отримує при цьому керівник.
Вчіться не сприймати критику близько до серця. Пам’ятайте самі, що всім людям притаманні помилки. Але вчіться на помилках, запам’ятовуйте власні факапи та вчіться їх викорінювати з власної роботи та практики.
Поважайте себе та свою роботу. Ви витратили час, ви витратили зусилля і все одно отримали певний результат. Зафіксуйте його в аналізах власної роботи та намагайтесь йти далі у власному особистому розвитку, наскільки це можливо.
І про всяк випадок підготуйтеся до звільнення. Для цього підготуйте всі потрібні документи, які вам знадобляться для пошуку нової роботи: власні аналізи та оцінка роботи, портфоліо, характеристика.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».