Критика не подобається нікому — це факт. Але на роботі часто виникають ситуації, коли потрібно застосувати «батіг» до колеги, щоб донести важливу інформацію. Однак і на помилки потрібно навчитися вказувати тактовно. Неконструктивна і груба критика може стати причиною конфлікту або скандального звільнення співробітника. Тому важливо навчитися робити зауваження правильно, щоб домогтися результату і при цьому зберегти людські відносини в колективі.
Зберегти здорові відносини з підлеглими досить непросто, особливо якщо доводиться їх час від часу критикувати. Робити це потрібно правильно, щоб зауваження набули ефект і не образили колегу. Можна скористатися кількома порадами з області психології:
Розмовляйте тет-а-тет
Якщо до підлеглого є претензії, то не варто передавати їх через третю особу (начальника відділу або свого секретаря). Не потрібно для цього використовувати спільні робочі групи в соцмережах або чати. Говорити і тим більше критикувати колегу слід особисто, в приватній розмові.
Подібний підхід не поставить людину в незручне становище перед іншими співробітниками і не образить. Таким чином, можна все спокійно обговорити в приватних умовах і при цьому не втратити поваги до себе, уникнути конфліктів всередині колективу.
Починайте з похвали
Як би парадоксально це не звучало, але добитися кращого результату і м'якше донести претензії можна через підкреслення плюсів в роботі підлеглого. У розмові відзначте його винахідливість і вміння, скажіть, що результат вийшов хороший, але не зовсім той, на який ви розраховували. Далі потрібно все ж застосувати критику, плавно і твердо вказати на негативні моменти, уникаючи різких образ і натяків.
Уникайте образливих порожніх фраз
При критиці підлеглого дуже складно дотримуватися балансу між розглядом помилки в роботі і особистими претензіями. Керівнику важливо контролювати свої емоції, навіть якщо промах колеги серйозний і спричинив негативні наслідки. Такі фрази, як: «Все дуже погано», «Мені це не подобається», «Це маячня, перероби», не підуть на користь. Навпаки, вони скривдять людину і можуть стати причиною конфлікту.
При розмові всю увагу варто приділити конкретній помилці. Потрібно детально її розібрати, щоб зрозуміти причини виникнення, тим самим не допустити їх повторення в майбутньому. Не варто допускати сарказму, приниження, підвищення тону або образ, важливо тактовно розглянути неприємну ситуацію, допомогти її виправити.
Задавайте питання
На цьому етапі, після претензій, варто з'ясувати, що привело до помилки підлеглого. Можливо, цьому сприяли якісь сторонні чинники, наприклад, погане самопочуття або брак досвіду. Залежно від відповіді можна разом підібрати варіанти виходу з неприємної ситуації і поліпшення результатів його роботи.
Пропонуйте допомогу
Крім критики, важливо забезпечити співробітнику сприяння, щоб швидше розв'язати проблему, підібрати шляхи її вирішення. Можливо, у нього просто недостатньо компетенції та досвіду, щоб впоратися самостійно. При цьому важливо чітко позначити, який результат повинен бути. Колега зможе оцінити свої можливості для виправлення помилки і зрозуміти, чи під силу йому самому впоратися, а заодно знатиме, що його готові підтримати. При такому підході співробітник з великим завзяттям буде прагнути розплутати ситуацію, при цьому не тримаючи образи на керівника.
Уникайте непрошених порад
Дуже складно дотримати грань між спільним пошуком шляхів вирішення неприємної ситуації і вказівкою, що і як робити. Якщо зворотний зв'язок не просять, то непрохана порада може стати причиною конфлікту і навіть звільнення.
Підводячи підсумок, відзначимо, що критика є дієвим інструментом підвищення продуктивності роботи і поліпшення її результату. Однак керівнику важливо навчитися правильно її використовувати.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливою навичкою для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.