Якщо на робочому місці ви опинились у складній ситуації, яка потребує від вас написання листа-пояснення, вам слід повідомити відповідальну особу про ваше порушення чи виправдати свою репутацію, якщо вашої провини немає. Працівник, скориставшись таким правом відповідно КЗпП і можливістю написати пояснювальну записку, має змогу розставити важливі для нього акценти щодо того, що відбулося, і таким чином навіть пом’якшити дисциплінарне стягнення.
Написаний вами лист-пояснення на робочому місці, може бути корисним для обох сторін (роботодавця і робітника) і виконує одразу декілька функцій:
Відповідно від мети та призначення листи-пояснення поділяються на такі різновиди.
роз’яснювальні - розкривають причини певного факту, вчинку, події, переважно негативного характеру за певну провину,
оглядові - пояснюють змістовність окремих положень основного документа, наприклад звіту або плану.
внутрішні - документи, що подаються в межах однієї установи чи організації,
зовнішні - документи, що призначаються для подання за межами підприємства і продаються найчастіше керівникові організації вищого рівня або заступникові.
Незалежно від причин вашого написання листа-пояснення, слід врахувати, що структура цього документа змінюватися не буде. Тож спробуйте викладати власні думки логічно й послідовно, дотримуючись наступного чек листа.
Чи існує в компанії такий документ, як лист-пояснення щодо відсутності на роботі. Деякі компанії вимагають офіційний лист про відсутність із зазначенням причин відсутності, а також додатковий підтверджувальний спеціальний документи, які пояснюють відсутність працівника.
У листі-поясненні завжди варто бути максимально правдивим, коли ви виправдовуєтесь за відсутність на роботі. Краще за все поговорити з керівником особисто, якщо вам потрібна відпустка або день для розв'язання особистих проблем. Обов’язково скажіть своєму колезі або керівнику, що саме ці причини, на вашу думку, заважають вам виконувати свою роботу належним чином, і попросіть трохи часу для розв'язання проблем.
Якщо лист-пояснення присвячений вашій відсутності на робочому місці, то пам’ятайте, що керівники будуть вдячні вам за те, що ви залишаєтеся на зв’язку під час вашої відсутності. Наприклад, ви завжди можете тримати свій телефон при собі й відповідати на дзвінки та повідомлення. Ви можете вказати номер свого мобільного телефону в електронному листі, попросити написати електронну пошту або залишити загальну адресу в чаті.
Скласти лист-пояснення про власну відсутність на робочому місці чи порушення певних робочих режимів не так уже і складно. Обов’язково скористайтесь зазначеними вище рекомендаціями по його написанню. Головне пам’ятайте, що тон мовимає бути доброзичливим і вдячним.
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?