Якщо для одних групова співбесіда стає справжнім випробуванням, то для інших – значною перевагою. Яке б відношення до неї не було у кандидатів, рекрутери впевнені, що це дієвий спосіб зекономити час та відсіяти найменш підходящих. Тому варто не хвилюватися і не впадати в паніку, а дізнатися, як пройти співбесіду успішно.
Групові інтерв'ю вважаються найрезультативнішими, якщо роботодавцю важливо виявити у кандидата лідерські, командні та комунікативні здібності. Таким методом проводять відбори для більшості керівних посад або ж при масовому підборі спеціальностей.У цих випадках впевненість, ініціативність і вміння зав’язувати контакт з незнайомою публікою – найважливіші навички. До таких фахівців належать: рекламщики, піарники, менеджери з продажу, промоутери, журналісти, ріелтори, страхові та туристичні агенти, оператори кол-центрів.
Абсолютно неефективні такі співбесіди для професій, в обов'язки яких не входить робота з клієнтами чи персоналом. Це бухгалтери, інженери, ІТ-фахівці, аналітики, редактори – всі ті, кому необов’язково бути лідером чи командним гравцем, хто сидить в кабінеті і просто виконує поставлені завдання.
Сценарій проведення такого типу інтерв’ю досить типовий. Зазвичай триває 2–2,5 години. Плануючи досить «затяжний» захід, НR-менеджери повідомляють заздалегідь, щоб кандидати могли спланувати свій розпорядок. На зустрічі можуть бути присутні кілька рекрутерів, а інколи навіть потенційний керівник. На початку відбору представник компанії розповідає про саму організацію, її діяльність, роботодавця, особливості вакансії та посади.
Так кандидати отримують всю необхідну інформацію та вирішують, чи варто продовжувати боротьбу. Дуже зручно, коли після презентації фірми роблять невеличку перерву, це дає можливість покинути співбесіду тим, хто не згоден на пропозицію.
Якщо ж вас все влаштовує, наступає вирішальний етап – відбору. Перше, що пропонують усім запрошеним, – заповнити анкету. Питання можуть бути різні: від стандартних контактних даних до задач на логіку. Як правильно відповідати? Чесно. Якщо є можливість, обґрунтовуйте вашу думку. Якщо не знаєте, що писати, – пропустіть графу.
Далі слідує самопрезентація. Це найважливіший момент, до якого треба заздалегідь підготуватися. Завчасно дізнайтеся, на скільки часу вона має бути розрахована, адже розповісти вступну частину і не дійти до основних досягнень так само прикро, як і вкластися у дві хвилини, коли інші витрачають до десяти. Що головне: говорити ненав’язливо, правдиво, щиро, впевнено, з рекламним підтекстом. Найбільша складність у тому, що це виступ перед аудиторією, тим більше перед конкурентами. Тому права на помилку у вас немає.
Наступним кроком є групові завдання. Усіх ділять на невеликі групи та дають ситуацію чи проблему, що може виникнути (або насправді була) в даній компанії. Лідера інколи назначають рекрутери, або ж він проявляється сам по собі. Це досить творче завдання, яке допомагає бачити як працюють люди в реальних умовах. Навіть смішні та несерйозні задачі часом кажуть більше, аніж резюме та рекомендаційні листи. Тому намагайтеся не ховатися за спинами інших, а активно взаємодіяти з кожним.
Після проведення групового інтерв’ю обираються кілька претендентів. Саме вони отримують запрошення на індивідуальні або панельні співбесіди.
Якщо хочете стати щасливчиком і бути першим в очах ейчарів після закінчення заходу, скористайтеся дієвими порадами від наших експертів:
Групові співбесіди можна вважати лайтовим варіантом стрес-інтерв’ю. Тому важливо зберігати спокій, впевненість і при цьому максимально розкрити всі свої кращі сторони.
Якщо по завершенні зустрічі ви не перейшли на наступний етап, не засмучуйтеся. Адже це колосальний досвід, який згодиться в житті ще неодноразово. Почерпніть з нього максимум, проаналізуйте свою поведінку та дії інших. Можливо, ви навчитесь чомусь корисному, знайдете свої сильні сторони, сформуєте для себе іншу позицію, зрозумієте, що зробили неправильно.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».