Воєнний стан в країні диктує нові умови для працівників та нові трудові відносини між роботодавцем та робітником. 15 березня Верховна Рада України прийняла законопроєкт №7160 "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану". На роботодавця при цьому випала нелегка доля підпорядкувати відносини відповідно законопроекту, створити сприятливі умови для працівників, усунути проблеми кадрового дефіциту, налагодити документацію тощо. Проте, як показує практика, роботодавець, що завжди виказував піклування про колектив, здатен організувати ці процеси швидко та ефективно.
Як вже зазначалось Урядом раніше, найкращою підтримкою для працівників будь-якої організації чи компанії під час війни стане збереження робочих місць, відновлення та оптимізація всіх робочих процесів відповідно нових умов, своєчасні виплати заробітної плати працівникам. Чим ще роботодавець може підтримати своїх працівників під час воєнного стану, читайте в цій статті на Jobs.ua.
На період воєнного стану щорічна основна оплачувана відпустка надається працівникам тривалістю 24 календарних дні. Проте роботодавець на прохання працівника може надавати відпустку без збереження заробітної плати.
Також на період воєнного стану роботодавець може відмовити працівнику у наданні будь-якого виду відпусток, крім відпустки у зв’язку вагітністю та пологами та відпустки для догляду за дитиною, якщо такий працівник залучений до виконання робіт на об’єктах віднесених до критичної інфраструктури.
Якщо роботодавець має можливості та намір, він може надати працівникам разову нецільову благодійну допомогу. Така благодійна допомога може бути грошова чи не грошова. Якщо її розмір у 2022 році не перевищує 3470 гривень, то бухгалтер не включає до оподатковуваного доходу працівника. Нецільову благодійну допомогу вважають разовою тільки якщо дотримані умови: вона виплачується окремим працівникам; необхідність у допомозі виникла несподівано; керівник підприємства на власний розсуд приймає рішення видати НБД і визначає її розмір. Щоб отримати разову нецільову благодійну допомогу робітнику необхідно подати заявку на нецільову благодійну допомогу та вказати причину та обставини, що спричиняють потребу в виплатах. На кшталт, у зв’язку зі скрутним матеріальним становищем під час воєнного стану. Щоб виплатити разову нецільову благодійну допомогу всім працівникам, зробіть виплати розміром 3470 гривень у різні місяці, але поступово. Це дасть змогу не оподаткувати таку благодійну допомогу як заробітну плату.
Роботодавець або керівник відділу - та людина, що повинна бути в курсі внутрішніх проблем своєї команди. Особливо тих, хто залишається на робочих місцях та продовжує працювати. Якщо ви знаєте про матеріальні потреби ваших працівників і маєте можливість їх забезпечити, то це також буде приємна турбота та потрібна допомога в цей важкий час.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».