UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Діловий етикет
  5. Як спілкуватися в месенджерах, щоб не дратувати співрозмовника

Як спілкуватися в месенджерах, щоб не дратувати співрозмовника

23.06.2020 637
Як спілкуватися в месенджерах, щоб не дратувати співрозмовника

Як спілкуватися в месенджерах, щоб не дратувати співрозмовника

23.06.2020     637

Останнім часом значно зросло спілкування в месенджерах. Воно й не дивно, адже впровадження карантину сильно вплинуло на важливий аспект людських відносин – на «живе» спілкування. В зв’язку з цим вкрай актуальним постало питання: як в мережі вести бесіду з іншими людьми, щоб не викликати в них відчуття роздратування недоречними, невдалими повідомленнями?

Насправді це не так складно, варто лише дотримуватися деяких рекомендацій. Щоб завжди залишатися приємним співбесідником в мережі, Jobs.ua підібрав для вас низку дієвих порад.

Відсутність емпатії = певні складнощі в розумінні іншої людини

Спілкування в месенджерах має свої важливі особливості. Ми не бачимо і не чуємо співрозмовника, а з відсутністю невербаліки втрачається частина важливої інформації, яку в живому спілкуванні ми «зчитуємо» з іншої людини за виразом її обличчя, мімікою і жестами, якими вона послуговується, щоб краще передати свою думку.

Відсутність емпатії, яка властива спілкуванню в мережі, призводить до непорозумінь, до зайвих суперечок, коли ми навіть можемо раптово покинути бесіду (завжди можна морознутися, що завис телефон, вимкнули світло чи зникнув інтернет). Щоправда, дещо прояснити смисл повідомлень може цифрова невербаліка – смайли, пунктуація, підбір слів – але й нею теж потрібно вміти користуватися.

Повідомлення, які найбільше дратують

Багато людей постійно ігнорують загальноприйняті правила спілкування в месенджерах, з якими можна ознайомитися в інтернеті, було б тільки бажання. До таких правил можна віднести наступні:

  • Написати «привіт» і замовкнути (на що розраховує в такому повідомленні відправник, незрозуміло – на кволе «привіт» у відповідь?);
  • Постійно вживати банальні питальні конструкції «як справи?», «що робиш?»;
  • Смайлики або «великий палець доверху» замість звичайної відповіді.

Всі ці речі можуть дратувати нас і наших співрозмовників. Найкращий варіант – це максимально чітке і конкретне повідомлення. Пишемо «привіт» і одразу після нього викладаємо суть нашого прохання/питання/пропозиції. При спілкуванні в груповому чаті доречно поставити «равлик» і відмітити людину, до якої звертаємося в цей момент.

Короткі повідомлення

«Привіт!»

«Шо робиш?»

«Дай номер»

«Телефону»

«Степана/Ані/Василя…»

От скажіть на милість: навіщо так робити? Нащо так витончено виносити мозок іншій людині? Адже ці п’ять міні-повідомлень можна вмістити в одне: «Привіт, що робиш? Дай, будь ласка (так, і про ввічливість теж не забувати), номер телефону до Степана». Коли телефон чи комп’ютер дзенькає раз за разом, сповіщаючи, що в когось не вистачає терпцю сформулювати кілька слів єдиним повідомленням – це неабияк дратує. Повага до співрозмовника важить багато – як вживу, так і в інтернет-спілкуванні.

«Простирадла» замість нормальних повідомлень

Окрім коротких повідомлень існує інше зло – довгі-предовгі послання, які в просторіччі нарекли «простирадлами». Месенджери задумувались як спосіб миттєвого обміну повідомленнями, а не для публікації цілих «повістей» і «уривків з романів».

Замість того, щоб писати довгі месиджі в сервісах коротких повідомлень, краще поспілкуватися по телефону чи відправити електронний лист.

Надмірна іронія

Іноді дивишся на повідомлення і не розумієш: з тобою жартують чи намагаються образити?

Іронію, сарказм чи прихований підтекст легко зчитати в звичайному спілкуванні, але складно ідентифікувати в текстових повідомленнях. І смайлики не завжди допоможуть, адже їх теж можна по-різному зрозуміти.

Сарказм та іронія


Що робити замість цього? Уникати великих порцій іронії, звісно. А якщо дуже кортить повправлятися в надмірній кмітливості, можна відвідати вільний мікрофон в якомусь стендап-клубі… а, ні, не можна – карантин продовжили. Час, згаяний на придумування іронічних жартиків чи навіть їдких коментарів, краще витратити з більшою користю для себе: наприклад, відзняти відео зі своїми жартами і викласти на ТікТок чи в Інстаграм. Ви обов’язково знайдете свою аудиторію, інакше не буває.

А якщо не знайдете, значить, щось пішло не так.

Вимагати негайної реакції на свої повідомлення

Гарячі козаки хочуть відповіді тут і одразу, але інша людина теж може бути зайнята на даний момент, і тому не завжди в змозі миттєво зреагувати на повідомлення. Звичайно, якщо вимагати в співрозмовника відповіді кожних 5 хвилин – швидше за все, ви її отримаєте. Або відправитесь в чорний список: і таке можливо.

Якщо потрібна негайна реакція на ваші слова, краще зателефонувати або одразу зазначити в повідомленні, що просите відповісти терміново. Та й всім нам теж не варто хапатися за телефон, як тільки приходить важливе повідомлення. Краще спершу обдумати, що хочемо написати, і тільки тоді відправляти (і перечитати теж не завадить, щоб замість «діло» не надіслати «тіло», сало замість «мало» чи щось подібне). Відповідати протягом 1-2 годин – це нормально. А якщо повідомлення не є важливим, можна відповісти впродовж доби.

І навіть якщо ви загаялися з відповіддю, не треба придумувати виправдання. Можна просто зазначити в повідомленні: «Вибачаюсь, що затримався з відповіддю». Цього цілком достатньо. В кожного можуть виникнути раптові питання, які потребуватимуть негайного втручання.

Що ж робити, якщо ви все-таки отримуєте час від часу дратівливі повідомлення від інших користувачів? Зрозуміти їх і пробачити, бо велике те серце, яке може пробачати іншим людям їхні огріхи. Всі ж ніби неідеальні, чи не так?.. Можна також кинути посилання на цю статтю, бо зайвий плюсик в кармі ще нікому в житті не завадив.

Читайте також

  • Піднімайся і йди30 серпень, 2024

    Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?

  • Розміщення вакансій на сайті Jobs.ua19 серпень, 2024

    Jobs.ua хоче підтримати Кращих Роботодавців і розширити можливості Шукачам роботи у важку хвилину, тому продовжує працювати в галузі працевлаштування та зберігає знижки і можливість безкоштовного розміщення вакансій для роботодавців.

  • Як стати дата-аналітиком і чим він займається22 грудень, 2023

    Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.

  • Новорічні знижки на сайт Jobs.ua22 грудень, 2023

    Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!

  • Як спорт сприяє кар'єрі21 грудень, 2023

    Спостереження доводять, що спортивні люди витривалі та цілеспрямовані, саме тому вони віддадуть перевагу при прийомі на роботу співробітникам, які мають в інтересах спорт. А психологи стверджують, що заняття спортом не лише сприяють фізичному здоров’ю, а й поліпшенню душевного та психологічного стану. Пропонуємо і вам ознайомитись із цими очевидними фактами в цій статті на Jobs.ua і віддати перевагу фізичним вправам.


Часто шукають

↑ Вгору