Останнім часом значно зросло спілкування в месенджерах. Воно й не дивно, адже впровадження карантину сильно вплинуло на важливий аспект людських відносин – на «живе» спілкування. В зв’язку з цим вкрай актуальним постало питання: як в мережі вести бесіду з іншими людьми, щоб не викликати в них відчуття роздратування недоречними, невдалими повідомленнями?
Насправді це не так складно, варто лише дотримуватися деяких рекомендацій. Щоб завжди залишатися приємним співбесідником в мережі, Jobs.ua підібрав для вас низку дієвих порад.
Спілкування в месенджерах має свої важливі особливості. Ми не бачимо і не чуємо співрозмовника, а з відсутністю невербаліки втрачається частина важливої інформації, яку в живому спілкуванні ми «зчитуємо» з іншої людини за виразом її обличчя, мімікою і жестами, якими вона послуговується, щоб краще передати свою думку.
Відсутність емпатії, яка властива спілкуванню в мережі, призводить до непорозумінь, до зайвих суперечок, коли ми навіть можемо раптово покинути бесіду (завжди можна морознутися, що завис телефон, вимкнули світло чи зникнув інтернет). Щоправда, дещо прояснити смисл повідомлень може цифрова невербаліка – смайли, пунктуація, підбір слів – але й нею теж потрібно вміти користуватися.
Багато людей постійно ігнорують загальноприйняті правила спілкування в месенджерах, з якими можна ознайомитися в інтернеті, було б тільки бажання. До таких правил можна віднести наступні:
Всі ці речі можуть дратувати нас і наших співрозмовників. Найкращий варіант – це максимально чітке і конкретне повідомлення. Пишемо «привіт» і одразу після нього викладаємо суть нашого прохання/питання/пропозиції. При спілкуванні в груповому чаті доречно поставити «равлик» і відмітити людину, до якої звертаємося в цей момент.
«Привіт!»
«Шо робиш?»
«Дай номер»
«Телефону»
«Степана/Ані/Василя…»
От скажіть на милість: навіщо так робити? Нащо так витончено виносити мозок іншій людині? Адже ці п’ять міні-повідомлень можна вмістити в одне: «Привіт, що робиш? Дай, будь ласка (так, і про ввічливість теж не забувати), номер телефону до Степана». Коли телефон чи комп’ютер дзенькає раз за разом, сповіщаючи, що в когось не вистачає терпцю сформулювати кілька слів єдиним повідомленням – це неабияк дратує. Повага до співрозмовника важить багато – як вживу, так і в інтернет-спілкуванні.
Окрім коротких повідомлень існує інше зло – довгі-предовгі послання, які в просторіччі нарекли «простирадлами». Месенджери задумувались як спосіб миттєвого обміну повідомленнями, а не для публікації цілих «повістей» і «уривків з романів».
Замість того, щоб писати довгі месиджі в сервісах коротких повідомлень, краще поспілкуватися по телефону чи відправити електронний лист.
Іноді дивишся на повідомлення і не розумієш: з тобою жартують чи намагаються образити?
Іронію, сарказм чи прихований підтекст легко зчитати в звичайному спілкуванні, але складно ідентифікувати в текстових повідомленнях. І смайлики не завжди допоможуть, адже їх теж можна по-різному зрозуміти.
Що робити замість цього? Уникати великих порцій іронії, звісно. А якщо дуже кортить повправлятися в надмірній кмітливості, можна відвідати вільний мікрофон в якомусь стендап-клубі… а, ні, не можна – карантин продовжили. Час, згаяний на придумування іронічних жартиків чи навіть їдких коментарів, краще витратити з більшою користю для себе: наприклад, відзняти відео зі своїми жартами і викласти на ТікТок чи в Інстаграм. Ви обов’язково знайдете свою аудиторію, інакше не буває.
А якщо не знайдете, значить, щось пішло не так.
Гарячі козаки хочуть відповіді тут і одразу, але інша людина теж може бути зайнята на даний момент, і тому не завжди в змозі миттєво зреагувати на повідомлення. Звичайно, якщо вимагати в співрозмовника відповіді кожних 5 хвилин – швидше за все, ви її отримаєте. Або відправитесь в чорний список: і таке можливо.
Якщо потрібна негайна реакція на ваші слова, краще зателефонувати або одразу зазначити в повідомленні, що просите відповісти терміново. Та й всім нам теж не варто хапатися за телефон, як тільки приходить важливе повідомлення. Краще спершу обдумати, що хочемо написати, і тільки тоді відправляти (і перечитати теж не завадить, щоб замість «діло» не надіслати «тіло», сало замість «мало» чи щось подібне). Відповідати протягом 1-2 годин – це нормально. А якщо повідомлення не є важливим, можна відповісти впродовж доби.
І навіть якщо ви загаялися з відповіддю, не треба придумувати виправдання. Можна просто зазначити в повідомленні: «Вибачаюсь, що затримався з відповіддю». Цього цілком достатньо. В кожного можуть виникнути раптові питання, які потребуватимуть негайного втручання.
Що ж робити, якщо ви все-таки отримуєте час від часу дратівливі повідомлення від інших користувачів? Зрозуміти їх і пробачити, бо велике те серце, яке може пробачати іншим людям їхні огріхи. Всі ж ніби неідеальні, чи не так?.. Можна також кинути посилання на цю статтю, бо зайвий плюсик в кармі ще нікому в житті не завадив.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.