UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Звільнення
  5. Як справитись зі звільненням та продовжити будувати кар'єру

Як справитись зі звільненням та продовжити будувати кар'єру

19.02.2020 713
Як справитись зі звільненням та продовжити будувати кар'єру

Як справитись зі звільненням та продовжити будувати кар'єру

19.02.2020     713

З кожним роком вимоги роботодавців і рівень конкуренції стають все вищими, тому знайти бажану вакансію і бути затвердженим на ній нелегко. Важливо правильно позиціонувати себе після прийняття на посаду, демонструвати позитивні результати та професійне зростання. Проте і за наявності хорошої динаміки та перспектив може виникнути необхідність зміни місця роботи, скорочення чи звільнення. Ситуацію не варто сприймати як кінець кар’єри чи остаточну оцінку як фахівця – є багато варіантів виходу з будь-якої ситуації.

Причини зміни роботи та перші дії

Втрата постійного місця працевлаштування – одна з найбільш стресових ситуацій. В цей період людині важко об’єктивно осмислити ситуацію і окреслити шлях уперед. Неприємна ситуація може виникнути через власні помилки, зміну керівництва, пріоритетів компанії, фінансові аспекти. Не завжди причиною такого рішення стають лише дії чи характеристики працівника. Щоб не розгубитись, не втратити часу і можливостей, необхідно відразу визначити ключові для себе цілі, розробити індивідуальну тактику дій.

На стартовому етапі потрібно:

  • зберегти спокій (важливо не панікувати, не псувати відносини з колишнім колективом і керівником, адже емоції не здатні додати впевненості в майбутньому);
  • визначити причину (усвідомлення істинного приводу для звільнення дозволить правильно розставити пріоритети і не повтори помилок, неправильних дій в перспективі);
  • дізнатись про умови звільнення (важливо знати права, законодавчі норми, самостійно слідкувати за їх своєчасним виконанням);
  • психологічно налаштувати себе на те, що потрібно розпочати новий життєвий, кар’єрний етап (не варто залишати в офісі особисті речі, шукати привід навідуватись до колишніх колег; потрібно рухатись лише вперед, адже тільки за рідкісними винятками повернення в компанію, куди людина колись була працевлаштована, не приносить успіху).

Для тих, хто зіткнувся зі звільненням, особливо на початку кар’єри, найбільшою проблемою стає емоційне пригнічення. Відновити нормальний психологічний стан і приймати обдумані рішення всього через кілька днів вдається небагатьом. Дехто повністю занурюється в себе, втрачає віру в позитивне вирішення справи і не використовує правильно дорогоцінний час. Додатковим тягарем стають щоденні турботи, фінансова нестача. Цього можна уникнути, правильно підготувавши себе до неприємної процедури. Так, це сталось, але попереду ще багато нових можливостей і надійних працедавців, які готові забезпечити нові кадри хорошою оплатою праці і матеріально-технічною базою.

звільнення з роботи

Робимо перші кроки в пошуках роботи правильно

Більшість кандидатів, які шукають нову роботу саме після звільнення, не досягають позитивного результату або витрачають занадто багато часу через неправильне планування. Пошуки всліпу або під настрій ніколи не принесуть користі. Оптимального для всіх методу не існує, але кожен може створити індивідуальну стратегію, яка буде враховувати потреби, допоможе зберегти системність процесу, об’єктивно оцінити всі пропозиції.

Для подолання стресу психологи радять використовувати на практиці різні прийоми. Наприклад, можна створити та заповнити таблицю, де будуть вказані плюси зміни роботи. Це дасть свободу вибору, адже є можливість взяти тайм-аут на кілька днів і зайнятись улюбленою справою, з’явиться вільний час. Не потрібно боятись зізнатись самому собі, що виникла стресова ситуація, проте з неї є вихід і ніхто не заважає вибрати найвигідніший варіант вирішення проблеми.

Щоб процес пошуку роботи після звільнення був успішним, варто:

  • використовувати підтримку близьких, їхню допомогу (наприклад, щодо моніторингу веб-ресурсів по працевлаштуванню);
  • розробити власний план дій;
  • визначити цікаві сфери діяльності і оцінити затребуваність спеціалістів цього напряму в рідному регіоні;
  • систематизувати вільні вакансії;
  • провести моніторинг ринку праці;
  • створити та презентувати грамотне резюме, яке позиціонуватиме автора як хорошого спеціаліста;
  • готуватись до проходження кожної співбесіди, вивчати місію, цілі конкретної компанії;

Експерти рекомендують обов’язково налаштовуватись на успіх, сформувати в собі готовність сприймати невдачі. Відмова на першій співбесіді після звільнення не повинна стати трагедією – це лише одна із сходинок, які наближають шукача до мети. Під час розмови з потенційним працедавцем не варто зациклюватись на минулому, згадувати неприємні епізоди і тим більше критикувати колишнє керівництво.

Систематизувати роботу допоможе так званий щоденник пошуку. Він може бути в паперовому або електронному варіанті. Головне, щодня фіксувати там свої дії і згодом – отриманий результат. Корисно вносити дані про кожну організацію, куди звертався шукач, адже це дозволить об’єктивно оцінити потреби, вимоги роботодавців, зберегти інформацію, яка стане при нагоді в майбутньому.

нова робота

Типові помилки та шляхи їх подолання

На практиці впоратись із стресовою ситуацією непросто, а поради консультантів, досвідчених рекрутерів не завжди вдається використати в житті. Після звільнення весь світ сприймається в сірих тонах, а динамічно шукати нову роботу і будувати кар’єру заважає страх, невпевненість в майбутньому. Знайти місце, яке відповідатиме вимогам, варто не пізніше ніж через 6 місяців, інакше процес пошуку стане хронічним. В іншому випадку вірогідність влаштування лише на тимчасові позиції, внутрішня втома і погана репутація на ринку значно зростають. Такий ризик найбільш реальний для молодих спеціалістів, яких несподівано звільнили, і справжніх кар’єристів з великим досвідом.

Ключові помилки, яких допускаються після звільнення:

  • занадто довгий період відпочинку;
  • пошук простих вакансій, часто на нижчу посаду;
  • хаотичний, а не системний моніторинг пропозицій;
  • негативні відгуки про колишнього працедавця;
  • невпевненість у собі, небажання виходити з зони комфорту.

Щоб не допустити типових помилок або вчасно виправити їх, необхідно відразу налаштуватись на позитив і повірити в свої можливості. В цьому допоможе перегляд тематичних відео, проходження семінару або тренінгу від авторитетного бізнес-тренера. Важливо ще на старті звикнути до нової реальності і не допускати довгої паузи. Планування індивідуальної стратегії захистить від багатьох хибних кроків, даремного витрачання часу. Важливо визнати власні помилки, зрозуміти позицію колишнього роботодавця, враховувати зміни на ринку праці в подальшому. Хороші стосунки з колишнім керівництвом, незважаючи за звільнення, допоможуть зекономити час на пошуки нового місця. Бонусом стане рекомендація від директора, поради колег, інформування про вакантні позиції. Правильна мотивація і бажання досягти позитивного результату допоможуть максимально швидко отримати вигідну пропозицію.

Читайте також

  • Як стати дата-аналітиком і чим він займається22 грудень, 2023

    Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.

  • Новорічні знижки на сайт Jobs.ua22 грудень, 2023

    Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!

  • Як спорт сприяє кар'єрі21 грудень, 2023

    Спостереження доводять, що спортивні люди витривалі та цілеспрямовані, саме тому вони віддадуть перевагу при прийомі на роботу співробітникам, які мають в інтересах спорт. А психологи стверджують, що заняття спортом не лише сприяють фізичному здоров’ю, а й поліпшенню душевного та психологічного стану. Пропонуємо і вам ознайомитись із цими очевидними фактами в цій статті на Jobs.ua і віддати перевагу фізичним вправам.

  • Як правильно написати лист-пояснення19 грудень, 2023

    Скласти лист-пояснення про власну відсутність на робочому місці чи порушення певних робочих режимів не так уже і складно. Обов’язково скористайтесь зазначеними в цій статті порадами.


↑ Вгору