UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Роботодавцю
  4. Методи управління персоналом
  5. Як стати лідером у колективі

Як стати лідером у колективі

9.07.2022 709Автор: Лоліта Платошкіна
Як стати лідером у колективі

Як стати лідером у колективі

9.07.2022     709Автор: 

“Не буває поганих команд, бувають кепські лідери” - Напевно чули цю фразу не раз. Щоб бути лідером необхідно мати неабияку сміливість кожен день ставати перед десятками, а може й сотнями своїх послідовників. Не всім дано стати такою людиною, проте кожний може розвинути в собі задатки лідерства і наблизити свій внутрішній стрижень до відомих лідерів: Вінстона Черчилля, Жанни д’Арк, Стіва Джобса та багато інших. Звісно ж, приклади наслідування лідерства у кожного особисті. І це цілком логічно, що люди шукають конкретний приклад лідерських якостей, вчинків в історії, адже не буває такого, щоб звичайний менеджер почав керувати компанією або країною. Для цього потрібні певні задатки, внутрішній потяг та мотиви, лідерські уміння та навички.

Навіть, щоб стати лідером, потрібно добре знатися в тій сфері, на тій території, в який ви плануєте досягти успіху. Поле бою у всіх своє: школа, навчальні заклади, робочий колектив, робочий колектив тощо.

Суть лідерства

Безперечно, лідерство - управлінська взаємодія, що спрямована об’єднати та спонукати членів робочого колективу задля досягнення спільних цілей. Бажання стати лідером в колективі повинно бути природнім, воно не вимагає потужних зусиль. Визначити це дозволяє внутрішня потужна енергія, зусилля, які випромінює людина. Навпроти, зайві старання тієї людини, що не готова до лідерства призводить до виснаження та втоми.

Лідерство окрім бажання та внутрішньої енергії тримається ще й на ініціативі людини та прагненні досягти більшого. Якщо співробітник в цьому плані безініціативний, то керівництво, як правило не наділяє такими повноваженнями робітника.

Чи достатньо сили та енергії для лідерства

Чи помічали ви, що енергетично лідер міцніший за звичайного рядового підлеглого. Це і є внутрішні потенціал, який робить людину лідером. Тільки завдяки цьому інші помічають, виділяють і йдуть за людиною з лідерськими якостями. Якщо ви маєте бажання стати такою людиною для свого робочого колективу, то спершу оцініть, наскільки ви енергійна людина: як ваш енергетичний стан впливає на працездатність, самозадоволенністю; як відбивається на вашому самопочутті приплив або занепад сил, чи швидко ви наповнюєтесь енергією після виснаження і що саме допомагає вам це робити; чи готові ви ділитись енергією з іншими без очікувань на повернення. Звісно ж, лідер повинен вчасно і повноцінно поповнювати власні сили й чітко усвідомлювати їх рівень та запаси. Кожен день лідер вимушений взаємодіяти з великою кількістю людей, інформації, допомагати колегами, а значить вчасно та грамотно розподіляти власні сили. До цього потрібен йти кожен лідер.

лідер команди

Чим різняться лідер й керівник

Не кожен лідер це керівник, і не кожен керівник стає для свого колективу лідером. Керівником можна стати піднімаючись кар’єрними сходами, але так і не заслужити визнання, поваги та підтримки своїх підлеглих. Перевірити, керівника на лідерство дуже просто, достатньо відповісти на питання: “Чи йдуть за ним люди, чи тільки підкоряються, виконуючи певні задачі”. Самоперевіряйте себе, ставлячи собі це питання час від часу.

Існує ще таке поняття, як неформальне лідерство, на яке не діють жодні посади. Ними стають попри все ті люди, які добре розбираються в своїй справі та професії, отримують від неї задоволення та з радістю діляться цим надбанням з іншими, поповнюючи і свої внутрішні й інтелектуальні ресурси в процесі. Також має окреме місце й вимушене лідерство, яке проявляється під час важливих змін чи кризи. До нього неможливо підготуватися чи пророчити його, проте міцно закріплюється в пам’яті підлеглих та керівників.

Тому поняття “лідер” й “керівник” безумовно мають суттєву різницю в значенні та виконавчих функціях, обов’язках в робочому колективі.

Що заважає стати лідером

Всі ми люди, маємо власні особливості, бажання, амбіції та емоції, яку б посаду ми не займали. Навіть лідери можуть бути токсичними не тільки для колективу, а й самі для себе. Це такий певний період, коли лідер шкодить самому собі своїми діями та вчинками. А особливо, якщо людина тільки знаходиться на стадії становлення власних лідерських якостей. Що заважає нам стати лідерами? Звісно ж, в більшій частині ми самі.

Егоцентричність
Егоцентризм взагалі псує саму суть лідерства. Якщо ви не побороли власний егоїзм та у вас відсутня така якість, як самопожертва, схильність віддавати більше ніж брати, то вам буде важко виживати у власному колективі. Інакше це призведе до появи токсичних відношень всередині колективу.

Авторитаризм
Якщо ви практикуєте авторитаризм, полюбляєте командувати, розпоряджатися та контролювати, то будьте готові до зворотної відсічі більшої частини колективу. Сучасне суспільство не підтримує такого типу правління, про що говорить історичні цінності українців, які ми плекаємо. Рано чи пізно незадоволені співробітники вибухнуть емоційно.

Непрофесійність
Бути професіоналом в усьому досить важко. Проте для лідера цілком принципово знатися у власній сфері та справі. Якщо вас питають допомоги в тій справі, якої ви не володієте, краще вчасно чесно зізнатися та попросити час розібратися в цьому питанні, а ще краще запропонуйте це зробити разом із запитуючим.

Якості сучасного лідера

Якості лідера в кожний окремий час мають окрему цінність. Сучасним лідером досить важко бути в наш інформаційний час. Це і швидке вчасне доречне реагування на суспільні події, це і внутрішня допомога колективу. Утворюється таке враження, що лідер повинен бути усюди, бути в курсі всього, реагувати вчасно.

Вміти вислуховувати
Лідер тим і користується популярністю серед співробітників, щодо кожного має свій особистий підхід і вміє вислухати проблеми та потреби колеги. Але це зовсім не значить, що він беззаперечно кинеться на допомогу кожному, хто бідкається. Іноді навпаки, побачить можливості та ситуації, що здатні навчити підлеглих та отримати нові знання.

Бути постійно в пошуку та займатися саморозвитком
Лідер - та людина, що йде в більшості питань попереду інших. А значить він повинен бути обізнаний в широкому колі питань, мати великий багаж знань і вчасно ним оперувати. Все це допомагає його проактивній рушійній силі в колективі та компанії в цілому.

Високі комунікативні якості
Через те, що лідер знаходиться постійно в колективі, повинен уміти вислуховувати опонентів, він повинен і сам мати високі комунікативні якості. А це здатність підтримати розмову, уміти сказати вчасно потрібні слова, якщо потрібно промовчати, вплинути фактами та доводами на людину, а не емоціями. Наділяти при цьому спілкування емпатією.

Самомотивація
Для лідера завжди повинно бути достатньо самомотивації. Він як ніхто інший повинен відшуковувати для себе ті цілі (внутрішні, зовнішні, суспільні), що надихають і дають поштовх рухатись. І якщо для робітників такою рушійною силою є лідер чи керівник, то останні повинні завжди знаходити для себе мотивацію.

Уміння бути наставником колективу
І це одна з основних якостей лідера. Задля цього до нього звертаються, тому ним пишаються, через це на нього рівняються. Лідер добре знається в своїй власній справі, тому в очах інших це висококласний фахівець.

Мати емоційний інтелект
І це не тільки бути емпатичною людиною, це ще й про те, як важливо розбиратися в емоціях інших колег. Високе володіння мімікою, жестами, голосом й емоціями допомагають лідеру влучно використовувати емоційний інтелект.

Як розвивати лідерські якості

Джоко Віллінк 20 років служив у «Морських котиках» ВМС. Завдяки сталевій волі та особистим принципам лідерства він пройшов шлях від солдата до командира спецоперацій війни в Іраку. В своїй книзі “Стратегія і тактика лідерства”, з якою рекомендуємо ознайомитись ближче, він ділиться особистим досвідом управління підлеглими та принципами лідерства, які діють, як на полі бою, так і в бізнесі.

Налагоджуйте стосунки всередині колективу
Формуйте доброзичливу, комфортну атмосферу всередині колективу, яка стане для всіх членів команди прихистком та підґрунтям для успішної співпраці.

Дисциплінуйте себе
Тільки коли підлеглі бачать приклад високої дисципліни та моральних цінностей, вони й самі формують бажання та потяг рівнятися чи просто спробувати.

Турбуйтесь про підлеглих
Ваша турбота про команду чи підлеглих розвиває в них відчуття важливості, потрібності, власної цінності. Це не може не давати позитивний фідбек.

Вчіться грамотно заохочувати й карати
Дотримуючись демократичних цінностей, вчіться грамотно карати та заохочувати власний колектив. Це необхідно для відзнак та внутрішніх заохочень в команді.

Читайте також

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 грудень, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 грудень, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 грудень, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.

  • Покоління зумерів: розвінчуємо міфи про їхній підхід до роботи і життя 4 грудень, 2024

    Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.

  • Безперебійна робота під час блекаутів: як адаптуватися компаніям та працівникам28 листопад, 2024

    Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.


↑ Вгору