Вже в найближчі десятиліття дистанційна робота буде організована зовсім по-іншому, ніж ми звикли. Навіть теперішня ситуація з пандемією дала можливість людству переосмислити багато важливих моментів в сфері наших відносин, спілкуванні, а також в сфері робочих стосунків.
Виявилося, що багато людей можуть успішно працювати з дому, виконуючи покладені на них обов’язки з тією самою ефективністю, якби продовжили працювати в офісі. Але технології ще більше змінять світовий підхід до організації віддаленої роботи на дому. Jobs.ua спробував розібратися, як виглядатиме віддалена робота в найближчому майбутньому, і яке бачення цього питання в провідних компаній світу (досвід Фейсбуку і Твіттера).
«Видатна робота завжди була синонімом великих викликів», як зазначили у нещодавно опублікованій статті спеціалісти Фейсбуку. Вони, як ніхто інші, розуміють, що двадцять перше століття – це епоха грандіозних змін, і переведення багатьох спеціалістів у віртуальну площину – всього лиш питання часу.
Аналізуючи їхнє бачення віддаленої роботи в майбутньому, можна виділити деякі ключові особливості:
Як завжди, в подібних питаннях попереду всієї планети крокують ті компанії, які знаходяться на вістрі сучасних технологій. Марк Цукенберг нещодавно заявив, що близько половини його співробітників вже через 5-10 років працюватимуть віддалено. Якщо штат працівників його компанії в даний момент налічує близько 50 тис. людей, то на виході отримуємо чималу цифру – приблизно 25 тис. людей будуть працювати віддалено.
Цукенберг бачить в цьому великі переваги: для багатьох людей щодня приходити в офіс і працювати в товаристві інших людей – це певний стрес, адже інтровертам краще працювати наодинці. А стрес, в свою чергу, негативно відобразиться і на власному емоційному і фізичному здоров’ї, і на зниженні працездатності. Марк Цукенберг також повідомив, що планує розпочати активний прийом на роботу людей, які бажають працювати дистанційно. Він плекає плани, що Facebook стане найпрогресивнішою компанією в цьому напрямку.
Що стосується Twitter, його представники і взагалі заявили, що планують переводити практично всіх людей на віддалену роботу. Компанія робить акцент на децентралізації робочої сили, що оперативно продемонстрував Twitter під час пандемії. Якщо зануритись в передісторію, то ще на початку березня Twitter звернувся до своїх підлеглих працювати віддалено, а 12 травня його засновник Джек Дорсі надіслав усіх співробітникам е-мейл з важливим повідомленням: бажаючі працювати дистанційно можуть це зробити навіть після завершення епідемії коронавірусу. Творець Твіттера виношував подібні плани ще до пандемії, але непередбачувані обставини «посунули» в часі терміни переведення працівників на віддалену роботу.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».