Отже, ви по якійсь причині не працюєте, і більшість часу проводите вдома. Причин може бути багато: вас звільнили чи вимушено скоротили, закінчився трудовий договір, а новий не запропонували. Або ж ви самі зважилися на такий рішучий крок, щоб вивільнити час для розвитку своєї особистості чи початку власної справи. Але суті це не міняє – виникла пауза у працевлаштуванні, і її необхідно чимось заповнити. І заповнити чимось вартісним, щоб згодом не пошкодувати за втраченим часом.
То як використати перерву у працевлаштуванні, щоб не згаяти дорогоцінний час? Давайте з’ясуємо, як ефективно використати цей життєвий період.
Слово «безробіття» зазвичай тлумачиться в негативному контексті. Якщо хтось не працює, про нього одразу думають погано: або лінується і прагне жити за чийсь рахунок, або з ним ще щось не так. Але про що б не думали інші люди, а у вас, якщо ви тимчасово не працюєте, це слово не повинно викликати негативних асоціацій. Тим паче, якщо ви свідомо наважилися на цей крок, щоб привнести переміни в своє життя.
Мається на увазі, що перерву у професійному житті можна використати для справ, не пов’язаних з робочими буднями. Ви здивуєтеся, коли виявиться, скільки всього ви не помічали навколо, працюючи з ранку до вечора на роботі, нехай навіть улюбленій. Навіть світ якось по-іншому починає сприйматися, коли розумієш, що робота – не найважливіше, що є в житті людини. А найважливіше, напевно – це проживати життя з усвідомленням унікальності кожної миті. А за роботою цю унікальність частенько просто не встигаєш розгледіти.
Отже, перерва у працевлаштуванні дає змогу осмислити багато речей. І повірте – наступного разу, коли ви з’явитеся на ринку праці, ви будете значно мудрішими і підготовленими до нової роботи, ніж раніше. Бо ті відкриття, які ви здійсните для себе в цей час, виставлять зовсім інші акценти у житті. Наприклад, приділяти більше часу сім’ї та дітям, які одного разу виростуть і, швидше за все, полишать не тільки рідну домівку, а й місто чи країну.
Тільки вважайте, що пауза в стосунках формату «Я і робота» повинна передбачати, що у вас є пасивне джерело надходження доходів або ж заздалегідь приготовлена фінансова подушка. У інших випадках перерва в роботі може виявитися періодом, під час якого вас найбільше турбуватиме питання «Де взяти гроші?», а не власний саморозвиток і відкриття нових горизонтів.
Те, що пауза в працевлаштуванні чудово підійде для розстановки важливих акцентів у житті, це ми вже вияснили. Куди ж витратити стільки вільного часу, який раптово у вас з’явився? Озирніться навколо. Стільки людей поруч з вами, які потребують допомоги. Допомагаючи іншим, ви допоможете й собі, бо серед волонтерів ви зустрінете чимало цікавих людей, заведете корисні знайомства. Якщо вдало підберете сферу, в якій попрацюєте бодай короткий час волонтером (1-2 місяці), це в будь-якому разі стане для вас цінним досвідом.
Курси, тренінги і семінари – використовуйте час продуктивно, щоб через півроку могли з гордістю відмітити про себе, як просунулися в певній сфері діяльності. Для опанування азів багатьох професій навіть не потрібно виходити з дому. Використайте перерву у працевлаштуванні, щоб пройти бодай декілька курсів, на яких раніше не вистачало часу. В інтернеті безліч цікавих пропозицій, просто у вас раніше не було часу дізнатися про них.
Крім покращення кваліфікації, поцікавтеся найкращими пропозиціями тієї роботи, яку ви намітили собі в майбутньому. Ознайомтеся із списком вимог, щоб розвинути саме ті навички, які знадобляться для майбутньої посади. Можна виконати кілька безкоштовних проектів, щоб відчути процес зсередини. Це вже буде великим плюсом на майбутній співбесіді: вам буде чим заповнити незручні паузи в бесіді з ейчаром.
Коли настає перерва у працевлаштуванні, цей час добре також витратити на візити до лікарів, щоб перевірити різні системи організму. В шаленому ритмі робочих буднів ми досить часто ігноруємо це питання, що згодом може негативно відобразитися на здоров’ї. Тому цей час варто приділити також на візити до лікарів і впорядкування власної медичної документації.
Подорожі стануть для вас чудовою можливістю, щоб прислухатися до внутрішнього голосу. В суєті буденності ми досить часто не чуємо свій власний голос, і це призводить до прийняття хибних рішень.
Говорячи про подорожі, не мається на увазі, що потрібно розробляти складний маршрут чи вирушати в далекі країни та на інші континенти. Зовсім ні. Якщо дослідити цікаві місця рідного краю, області, сусідніх міст, то виявиться, що чимало скарбів лежать просто перед нами, просто, знову ж таки, ми їх не помічаємо. Коли ви останній раз бували у Карпатах? А на природі, щоб у повній тиші і на декілька днів? Ніщо краще не прочищає голову від ментального сміття, як єднання з природою. Під шум гірської річки не лише чай здається більш духмяним і смачнішим – думки теж набувають особливої гостроти і прозорості.
Під час подорожей теж можна випробувати одне із занять, яким деякі люди заробляють на життя. Вести блог, приміром, робити цікаві незвичні світлини, писати пізнавальні статті про культуру і кулінарію жителів краю, до якого ви завітали. Можливостей насправді значно більше, і паузу у працевлаштуванні можна використати також на те, щоб навчитися бачити можливості навіть у кризовій ситуації.
Можливо, ви настільки серйозний розворот вирішили зробити у житті, що подумуєте про переїзд в інше місто чи навіть країну. Всі ці речі потребують серйозних обмірковувань, щоб виключити негативні моменти від переміни місця проживання.
Під час перерви у працевлаштуванні можна зайнятися дрібним ремонтом, або й не дрібним, якщо часу і коштів достатньо. Головне – це розрахувати свої сили. І завжди, завжди додавайте до прогнозованих затрат на матеріали та роботу ще десять відсотків від суми на непередбачені витрати. А такі витрати в процесі ремонту завжди виникнуть. Пригадуєте жартівливий закон Мерфі? «Якщо якась неприємність може трапитись, – вона таки трапиться». Те саме стосується непередбачуваних витрат. Якщо вони гіпотетично можуть виникнути, вони обов’язково виникнуть. Тому подумайте про це заздалегідь.
Іноді потрібно взяти довгу паузу в житті, щоб переосмислити багато речей. І що б там не було позаду вас – неулюблена робота чи токсичний колектив, чи нестримне бажання вирватися на свободу, почати працювати на себе – дозвольте відпочинку попрацювати на вас. Такий ось цікавий оксюморон виходить. Під час відпочинку виробляється неспішний медитативний ритм дня, в який вкладаються всі нагальні справи, бо ви нікуди не поспішаєте, та й невиконані дедлайни не тиснуть на голову.
Відпочинок – це мовби затишна гавань, куди ви направляєтеся, щоб перепочити від виснажливої роботи і зайнятися чимось до душі. Опанувати програмування, нарешті. Чи англійську мову. Чи пройти покинуті колись курси дизайну. Перерва у працевлаштуванні може стати надзвичайно продуктивним періодом у вашому житті, не менш продуктивному, ніж насичені роботою будні. Використайте цей час для навчання і відпочинку!
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.