Натхнення.., коли ми його відчуваємо, працюємо годинами без відпочинку. Якщо робота не йде – стаємо неуважними, роблячи час від часу перепочинки. На думку письменника Олівера Буркемана, обидва варіанти неефективні. Найкраще ми працюємо, запевняє він, коли заздалегідь плануємо перерви, а не влаштовуємо їх спонтанно.
Ви, мабуть, вже здогадалися про що далі підеться у статті. Так, це планування. Планування свого життя, свого робочого часу. Британський публіцист Олівер Буркеман вважає, що цей підхід виправдовує себе практично завжди. А от спонтанність за, яку так гаряче деякі виступають, явно переоцінена, впевнений він. Адже сенс плану не в тому, щоб його фанатично дотримуватися. Він потрібен для того, щоб закінчивши одну справу, відразу перейти до наступної, не витрачаючи час на роздуми, що робити далі.
Користь очевидна, коли раптом трапляються непередбачувані події, що вимагають вашої уваги. Після того як все стихне, треба зосередитися і продумати подальші дії. От тут план стає у пригоді. Є відомий крилатий латинський вислів carpe diem – «живи миттю» (або «використовуй мить, що маєш зараз»), Олівер Буркеман пропонує перефразувати на carpe horarium – «живи за розкладом».
В Школі бізнесу Колумбійського університету дві групи учасників дослідження повинні були виконати за певний проміжок часу два творчих завдання. В першій групі учасники могли переключатися з одного завдання на інше, коли забажають, в другій – через строго встановлений час. В результаті друга група за всіма параметрами виконала завдання краще. Чому? На думку авторів, справа ось у чому. Нам всім буває важко вловити той момент, коли ми перестаємо мислити нестандартно і повертаємо на протоптану доріжку. На жаль, і помічаємо це не відразу.
«Учасники, які не дотримувались графіка переключення з одного завдання на інше, частіше починали повторюватися, їх «нові» ідеї були схожі на попередні», – відзначають автори дослідження. Отже, якщо ви не робите перепочинку в роботі, відчуваючи творчий злет, майте на увазі, це відчуття може бути хибним.
А ось тут – увага! В даному експерименті перерва означала не завершення роботи, а переключення на інше завдання. Отже, зміна діяльності ефективна так само, як і відпочинок.
Jobs.ua пропонує кілька практичних порад від британського публіциста. Працюючи над завданнями, які потребують творчого підходу, ми свідомо плануємо перерви, це дає можливість зберігати свіжий погляд. Перепочинки краще за все робити через рівний проміжок часу.
Для підстрахування можна поставити таймер. Почувши сигнал, відразу переключатися на будь-яку іншу роботу: наведіть порядок на робочому столі, перегляньте пошту т.п. Потім повертайтеся до роботи. Якщо не робитимете таких перерв, ви дуже швидко почнете буксувати. Перевірте самі. Чи вдалося вам в такому режимі створити щось якісно нове?
Бувають такі моменти, що застряг і не можеш зрушити з мертвої точки. Кращий вихід з такої ситуації – перерва.
Олівер Буркеман радить не підкорятися своїм миттєвим думкам, почуттям і бажанням, а вчитися їх передбачувати. Тут і знадобиться планування – воно змушує нас робити те, що потрібно, хочеться нам цього зараз чи ні. Дотримуючись розкладу і беручи всю свою волю в кулак, можна зробити творчий прорив і досягти успіху у будь-якій сфері діяльності.
Прояви дискримінації на співбесідах зазвичай не вибиваються зі стандартного кола питань. Хоча іноді HR-спеціалісти можуть і здивувати. Сьогодні з’ясовуємо, як відповідати кандидату в подібних ситуаціях.
Ще в часи пандемії фрилансерські заробітки для багатьох українців стали справжнім порятунком. Відтак чимало батьків усвідомили просту істину: потрібно не лише вчити дітей фінансовій грамотності, а й зацікавлювати дитину фрилансом. Як це робити? Детальніше читайте в статті.
Робочі зустрічі не завжди минають ефективно, бажані результати залежать від низки факторів. Чому так відбувається і як цьому запобігти, — читайте в статті.
Насправді це серйозна проблема багатьох людей, тобто вміння працювати з власною агресією. З’ясуємо разом з Jobs.ua, як правильно працювати з агресією і знайти їй краще застосування, аніж ображати одне одного в соцмережах.
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.