UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. На роботі
  5. Як запобігти погіршенню ментального здоров’я працівників в умовах пандемії

Як запобігти погіршенню ментального здоров’я працівників в умовах пандемії

19.10.2020 320
Як запобігти погіршенню ментального здоров’я працівників в умовах пандемії

Як запобігти погіршенню ментального здоров’я працівників в умовах пандемії

19.10.2020     320

Карантинні заходи, які запроваджені в усьому світі з метою запобігання пандемії COVID-19, мають також зворотній бік. Вони негативно впливають на світову економіку і ведення бізнесу, а також негативно відбиваються на ментальному здоров’ї кожної людини, адже жити і намагатися ефективно працювати в умовах невизначеності – вже саме по собі є великим стресом.

Чому це дуже важливе питання

З самого початку коронавірусної пандемії роботодавці опинилися в скрутних умовах: виникла необхідність швидкої адаптації до нових реалій, змінилися усталені підходи до ведення бізнесу. Довелося вчитися грати за новими правилами, і не для всіх це принесло бажаний результат. Окрім несприятливих ситуацій, пов’язаних з поширенням небезпечного вірусу – страху за майбутнє, за близьких людей, які перебувають у зоні ризику – суттєво збільшився ризик погіршення ментального здоров’я працівників та їхнього емоційного вигорання.

Окрім власного самопочуття, подібний стан речей шкодить бізнесу. Проведене на цю тему дослідження свідчить: співробітники, які працюють в стресовому стані, втрачають близько шістдесяти годин продуктивної роботи в місяць (а це більше, ніж одна робоча неділя!). А якщо таких працівників у компанії налічується не один десяток? В зв’язку з цим виникають питання: як роботодавцям навчитися розпізнавати погіршення ментального здоров’я своїх підлеглих, а також ефективно цьому протидіяти?

Ознаки погіршення ментального здоров’я

До ознак, які свідчать про погіршення психічного стану, можна віднести наступні:

  • Поведінка працівника стала більш відчуженою;
  • Напружене і втомлене обличчя, людина менше всміхається;
  • Ізоляція і замкнутість, відсутність зацікавлення в комунікації з колегами по роботі;
  • Зменшення активності на роботі, втрата продуктивності, низька ініціативність або повна її відсутність;
  • Працівник починає більше помилятися в процесі роботи;
  • Працівник стає більш конфліктним і роздратованим. Якщо раніше навіть в напруженій ситуації непорозуміння згладжувалось без особливих проблем, то зараз навіть на рівному місці може виникнути конфлікт.

Агресія


Як запобігти погіршенню ментального здоров’я своїх підлеглих

Кожна компанія – це спільнота людей, націлених на певну мету. Відтак будь-яка компанія є передусім живим організмом, а її співробітники – це обличчя компанії. А здоров’ю обличчя потрібно приділяти посилену увагу.

В чудовій екранізації бестселера шведського письменника Фредріка Бакмана «Друге життя Уве» сусідка головного героя каже йому наприкінці фільму: «Ніхто не може впоратися зі своїми проблемами наодинці, навіть ти». І це щира правда. Ламаються найсильніші, і допомоги іноді потребують ті люди, які, здавалося б, можуть витримати всі випробування на світі. Тому роботодавцям важливо показати своїм підлеглим, що вони не залишаються зі своїми проблемами наодинці.

Що варто зробити в першу чергу? Найперше потрібно створити гарячу лінію психологічної допомоги, а також надати комплексні програми підтримки, щоб співробітники могли звернутися за консультацією і отримати допомогу з найрізноманітніших питань, пов’язаних з фінансовою стороною, здоров’ям, сімейними проблемами. Коли працівник розуміє, що він не покинутий своїм роботодавцем напризволяще, йому значно легше перенести кризову ситуацію.

Окреслимо низку заходів, які може запровадити роботодавець для своїх підлеглих:

  • – Проведення сеансів онлайн-медитації, занять з фітнесу та інших оздоровчих практик (йога, стретчинг);
  • – Мотиваційні заняття з арт-терапії, челенджі з вивчення іноземних мов, майстер-класи з підвищення кваліфікації;
  • – Проведення навчальних семінарів як долати стрес, як розвивати усвідомленість та стресостійкість в умовах світової пандемії;
  • – Впровадження в практику компанії well-being марафонів і проектів, націлених на підвищення якості життя і здоров’я співробітників.

Роботодавцям важливо зрозуміти, що зараз, як ніколи раніше, потрібно йти назустріч своїм працівникам. Люди в процесі еволюції досягнули небувалого прогресу саме тому, що навчилися продуктивно взаємодіяти між собою і долати негаразди, підтримуючи один одного у важких ситуаціях. Цю тактику потрібно взяти на озброєння всім компаніям.

Підіб’ємо підсумки. Вимушені карантинні обмеження наносять суттєву шкоду ментальному здоров’ю, адже людство не виявилося готовим до подібного розвитку подій. Різка зміна звичного ритму життя призвела до загострення психологічних проблем серед населення. Важко працювати з дому, якщо ви звикли знаходитися в товаристві, та ще й рідні люди відволікають, а діти з їхнім дистанційним навчанням теж не додають оптимізму. А тим, хто залишився працювати в офісі, теж в багатьох моментах доводиться несолодко: з другою хвилею пандемії посилився страх підхопити коронавірус по дорозі на роботу, та й загалом у публічних місцях. Переживати за своє здоров’я – це нормально, але надмірні переживання призводять до погіршення емоційного і ментального самопочуття. Надіємося, що поради, запропоновані в статті, допоможуть роботодавцям запобігти погіршенню ментального здоров’я своїх працівників, адже подібний стан речей – це очевидний ризик для компанії, який необхідно враховувати і мінімізувати всіма можливими способами.

Читайте також

  • Як стати дата-аналітиком і чим він займається22 грудень, 2023

    Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.

  • Новорічні знижки на сайт Jobs.ua22 грудень, 2023

    Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!

  • Як спорт сприяє кар'єрі21 грудень, 2023

    Спостереження доводять, що спортивні люди витривалі та цілеспрямовані, саме тому вони віддадуть перевагу при прийомі на роботу співробітникам, які мають в інтересах спорт. А психологи стверджують, що заняття спортом не лише сприяють фізичному здоров’ю, а й поліпшенню душевного та психологічного стану. Пропонуємо і вам ознайомитись із цими очевидними фактами в цій статті на Jobs.ua і віддати перевагу фізичним вправам.

  • Як правильно написати лист-пояснення19 грудень, 2023

    Скласти лист-пояснення про власну відсутність на робочому місці чи порушення певних робочих режимів не так уже і складно. Обов’язково скористайтесь зазначеними в цій статті порадами.


↑ Вгору