Карантинні заходи, які запроваджені в усьому світі з метою запобігання пандемії COVID-19, мають також зворотній бік. Вони негативно впливають на світову економіку і ведення бізнесу, а також негативно відбиваються на ментальному здоров’ї кожної людини, адже жити і намагатися ефективно працювати в умовах невизначеності – вже саме по собі є великим стресом.
З самого початку коронавірусної пандемії роботодавці опинилися в скрутних умовах: виникла необхідність швидкої адаптації до нових реалій, змінилися усталені підходи до ведення бізнесу. Довелося вчитися грати за новими правилами, і не для всіх це принесло бажаний результат. Окрім несприятливих ситуацій, пов’язаних з поширенням небезпечного вірусу – страху за майбутнє, за близьких людей, які перебувають у зоні ризику – суттєво збільшився ризик погіршення ментального здоров’я працівників та їхнього емоційного вигорання.
Окрім власного самопочуття, подібний стан речей шкодить бізнесу. Проведене на цю тему дослідження свідчить: співробітники, які працюють в стресовому стані, втрачають близько шістдесяти годин продуктивної роботи в місяць (а це більше, ніж одна робоча неділя!). А якщо таких працівників у компанії налічується не один десяток? В зв’язку з цим виникають питання: як роботодавцям навчитися розпізнавати погіршення ментального здоров’я своїх підлеглих, а також ефективно цьому протидіяти?
До ознак, які свідчать про погіршення психічного стану, можна віднести наступні:
Кожна компанія – це спільнота людей, націлених на певну мету. Відтак будь-яка компанія є передусім живим організмом, а її співробітники – це обличчя компанії. А здоров’ю обличчя потрібно приділяти посилену увагу.
В чудовій екранізації бестселера шведського письменника Фредріка Бакмана «Друге життя Уве» сусідка головного героя каже йому наприкінці фільму: «Ніхто не може впоратися зі своїми проблемами наодинці, навіть ти». І це щира правда. Ламаються найсильніші, і допомоги іноді потребують ті люди, які, здавалося б, можуть витримати всі випробування на світі. Тому роботодавцям важливо показати своїм підлеглим, що вони не залишаються зі своїми проблемами наодинці.
Що варто зробити в першу чергу? Найперше потрібно створити гарячу лінію психологічної допомоги, а також надати комплексні програми підтримки, щоб співробітники могли звернутися за консультацією і отримати допомогу з найрізноманітніших питань, пов’язаних з фінансовою стороною, здоров’ям, сімейними проблемами. Коли працівник розуміє, що він не покинутий своїм роботодавцем напризволяще, йому значно легше перенести кризову ситуацію.
Окреслимо низку заходів, які може запровадити роботодавець для своїх підлеглих:
Роботодавцям важливо зрозуміти, що зараз, як ніколи раніше, потрібно йти назустріч своїм працівникам. Люди в процесі еволюції досягнули небувалого прогресу саме тому, що навчилися продуктивно взаємодіяти між собою і долати негаразди, підтримуючи один одного у важких ситуаціях. Цю тактику потрібно взяти на озброєння всім компаніям.
Підіб’ємо підсумки. Вимушені карантинні обмеження наносять суттєву шкоду ментальному здоров’ю, адже людство не виявилося готовим до подібного розвитку подій. Різка зміна звичного ритму життя призвела до загострення психологічних проблем серед населення. Важко працювати з дому, якщо ви звикли знаходитися в товаристві, та ще й рідні люди відволікають, а діти з їхнім дистанційним навчанням теж не додають оптимізму. А тим, хто залишився працювати в офісі, теж в багатьох моментах доводиться несолодко: з другою хвилею пандемії посилився страх підхопити коронавірус по дорозі на роботу, та й загалом у публічних місцях. Переживати за своє здоров’я – це нормально, але надмірні переживання призводять до погіршення емоційного і ментального самопочуття. Надіємося, що поради, запропоновані в статті, допоможуть роботодавцям запобігти погіршенню ментального здоров’я своїх працівників, адже подібний стан речей – це очевидний ризик для компанії, який необхідно враховувати і мінімізувати всіма можливими способами.
А ви знали, що адаптацію персоналу поділяють на первинну і вторинну? Якщо ні, в цій статті з’ясовуємо відмінності між ними. А також розказуємо найдієвіші поради, як швидко адаптуватися на новій роботі.
YouTube пропонує безліч можливостей для зростання і заробітку. Але тільки якщо знати, що робити. Нещодавно ми писали, як зацікавити дитину фрилансом, а сьогодні повідаємо корисні поради, як успішно запустити власний YouTube-канал в 2025 році.
Прояви дискримінації на співбесідах зазвичай не вибиваються зі стандартного кола питань. Хоча іноді HR-спеціалісти можуть і здивувати. Сьогодні з’ясовуємо, як відповідати кандидату в подібних ситуаціях.
Ще в часи пандемії фрилансерські заробітки для багатьох українців стали справжнім порятунком. Відтак чимало батьків усвідомили просту істину: потрібно не лише вчити дітей фінансовій грамотності, а й зацікавлювати дитину фрилансом. Як це робити? Детальніше читайте в статті.
Робочі зустрічі не завжди минають ефективно, бажані результати залежать від низки факторів. Чому так відбувається і як цьому запобігти, — читайте в статті.