В кризових ситуаціях важливою навичкою є вміння швидко приймати виважені та оптимальні рішення, щоб по-максимуму зберегти бізнес і команду під час війни. Цим непростим питанням заклопотані голови топ-менеджменту багатьох компаній від моменту повномасштабного вторгнення. Як це зробити, які поради тут є доцільними – читайте далі в статті.
Українські компанії впродовж цього довгого нескінченного року переконалися, що люди є основою успішного бізнесу. Зрештою, кожен справжній бізнесмен і лідер знають про це. Тому піклування про компетентних працівників здатне розвивати бізнес в довгостроковій перспективі, навіть незважаючи на важку ситуацію в країні.
Але що потрібно для того, щоб цей фундамент не розпався під вагою несприятливих обставин? Давайте з’ясуємо.
Складно не оминути увагою таку важливу тему. Адже ціни під час війни неймовірно стрибнули доверху, та й долар подорожчав. А гривня, відповідно, знецінилася. Та й ви так це знаєте. Тому, щоб зберегти бізнес і команду під час війни, бізнесу потрібно постаратися зберегти робочі місця, зберегти зарплати. А якщо це неможливо, то бодай «урізати» по-мінімуму.
Ідеальний варіант, звісно, це якщо в компанії є можливість підняти зарплати працівникам із врахуванням інфляції і знецінення гривні. Як не крути, а фінанси під час війни є критично важливим ресурсом для кожного українця. Крім того, це потужна підтримка своїх працівників і сигнал про те, що їхня компанія не залишить їх в скруті. Друг пізнається в біді, а компанія – в кризових ситуаціях, як вважаєте?
Що це і навіщо – промова лідера? Це означає, що якщо ви голова компанії, колективу, вам потрібно продумувати ледь не щодня, що сказати «своїм людям», як тримати з ними зв’язок. Ставте їм нові завдання, акцентуйте увагу на тому, що ви разом з ними, ви розумієте їхні проблеми, але нехай і вони теж ідуть вам назустріч. Спробуйте мотивувати їм і заохотити словами про те, що кожен з них може отримати бонуси до зарплати, якщо придумає нову інноваційну ідею для підтримки бізнесу, його розвитку.
Все тут просто насправді, чи не так? Для менеджерів це – збільшення продаж; для сфери обслуговування, приміром – збільшення асортименту послуг, їхньої якості і по-максимуму збереження клієнтів (якщо не зростання, то, принаймні, збереження на певному рівні). І так далі.
Для працівників користь від таких дій менеджменту колосальна. Вони задумуватимуться над тим, як покращити справи компанії, а коли з головою занурюєшся в робочий процес, то й інші негаразди легше перенести. Це ж не секрет, що людина, зайнята якоюсь справою, менше відчуватиме тривогу та інший негатив.
І продовжуючи попередню тему, активний діалог керівництва компанії із власним персоналом – це запорука того, що працівники не почуватимуться обманутими чи забутими. Коли керівництво компанії «закривається» від своїх працівників, такі дії ведуть до падіння командного духу, загальна ціль і мета компанії стають незрозумілими.
Виправити ситуацію може тільки активна комунікація всередині компанії. Коли проблеми «фіксяться» максимально швидко, це на руку і бізнесу, і команді, і клієнтам. Згадаємо для прикладу ще недавні відключення світла по всій країні. Як мінімум в маленьких містечках супермаркети АТБ не змогли впоратися з цим викликом. І та частина місцевих мереж маркетів, яка швидко обзавелася генераторами, отримувала прибуток за «себе і за АТБ». А все тому, що через велику кількість супермаркетів керівництво АТБ не змогло забезпечити всі свої маркети генераторами.
Чи сприятимуть такі факапи збереженню бізнесу і команди під час війни? Гадаємо, відповідь очевидна.
Щоб краще зрозуміти, про що йдеться, зазирніть на український сайт Forbes і почитайте успішні кейси відомих українських підприємців. Forbes регулярно публікують інтерв’ю з ними та їхні історії успіху. Адже йдеться не лише про виживання компанії в складний час, а й завоювання нових ринків під час війни.
Їхній досвід якщо й не наштовхне вас на нові ідеї, то принаймні проілюструє, що проблеми не повинні вибивати вашу компанію з колії. Пригляньтеся до ринків Європи, налагоджуйте активну комунікацію з поляками, британцями, інтегруйте свій бізнес під ринкові реалії європейських країн. Реально це зробити? Так, реально. Важко це зробити? Так, це буде непросто. Але такий зараз час, така ситуація в нашій країні, тож керівництву компаній треба діяти швидко і якісно. Звісно, якщо вони прагнуть зберегти бізнес і команду під час війни.
Тому справжнє лідерство в умовах воєнного часу полягає в тому, щоб згуртовувати команду перед викликами сьогодення. Ефективні лідери продовжують рух уперед завдяки бажанню бути корисними іншим, бути корисними суспільству. Розуміння цього теж не дозволяє опускати руки, тому беріть за основу таку модель професійної поведінки.
Ще раз зазначимо, що турбота про своїх працівників має займати чільне місце в такі складні часи. Сильні нації виживають завдяки своїй згуртованості, найяскравіший приклад – суспільство Великої Британії під час Другої світової війни. А будь-яка компанія, двадцять в ній людей працює чи дві тисячі – це маленький зріз усього суспільства. Тому згуртованість та підтримка один одного також показують приклад іншим людям, іншим компаніям. Робіть так і ви, піклуйтеся про працівників і все буде добре.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.