UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Роботодавцю
  4. Методи управління персоналом
  5. Як зберегти бізнес і команду під час війни

Як зберегти бізнес і команду під час війни

3.03.2023 180
Як зберегти бізнес і команду під час війни

Як зберегти бізнес і команду під час війни

3.03.2023     180

В кризових ситуаціях важливою навичкою є вміння швидко приймати виважені та оптимальні рішення, щоб по-максимуму зберегти бізнес і команду під час війни. Цим непростим питанням заклопотані голови топ-менеджменту багатьох компаній від моменту повномасштабного вторгнення. Як це зробити, які поради тут є доцільними – читайте далі в статті.

Люди – фундамент, база і основа всього

Українські компанії впродовж цього довгого нескінченного року переконалися, що люди є основою успішного бізнесу. Зрештою, кожен справжній бізнесмен і лідер знають про це. Тому піклування про компетентних працівників здатне розвивати бізнес в довгостроковій перспективі, навіть незважаючи на важку ситуацію в країні.

Але що потрібно для того, щоб цей фундамент не розпався під вагою несприятливих обставин? Давайте з’ясуємо.

Фінанси

Складно не оминути увагою таку важливу тему. Адже ціни під час війни неймовірно стрибнули доверху, та й долар подорожчав. А гривня, відповідно, знецінилася. Та й ви так це знаєте. Тому, щоб зберегти бізнес і команду під час війни, бізнесу потрібно постаратися зберегти робочі місця, зберегти зарплати. А якщо це неможливо, то бодай «урізати» по-мінімуму.

Ідеальний варіант, звісно, це якщо в компанії є можливість підняти зарплати працівникам із врахуванням інфляції і знецінення гривні. Як не крути, а фінанси під час війни є критично важливим ресурсом для кожного українця. Крім того, це потужна підтримка своїх працівників і сигнал про те, що їхня компанія не залишить їх в скруті. Друг пізнається в біді, а компанія – в кризових ситуаціях, як вважаєте?

«Промова лідера»

Що це і навіщо – промова лідера? Це означає, що якщо ви голова компанії, колективу, вам потрібно продумувати ледь не щодня, що сказати «своїм людям», як тримати з ними зв’язок. Ставте їм нові завдання, акцентуйте увагу на тому, що ви разом з ними, ви розумієте їхні проблеми, але нехай і вони теж ідуть вам назустріч. Спробуйте мотивувати їм і заохотити словами про те, що кожен з них може отримати бонуси до зарплати, якщо придумає нову інноваційну ідею для підтримки бізнесу, його розвитку.

Все тут просто насправді, чи не так? Для менеджерів це – збільшення продаж; для сфери обслуговування, приміром – збільшення асортименту послуг, їхньої якості і по-максимуму збереження клієнтів (якщо не зростання, то, принаймні, збереження на певному рівні). І так далі.

Для працівників користь від таких дій менеджменту колосальна. Вони задумуватимуться над тим, як покращити справи компанії, а коли з головою занурюєшся в робочий процес, то й інші негаразди легше перенести. Це ж не секрет, що людина, зайнята якоюсь справою, менше відчуватиме тривогу та інший негатив.

Інновації - це круто

Відкритість до комунікації

І продовжуючи попередню тему, активний діалог керівництва компанії із власним персоналом – це запорука того, що працівники не почуватимуться обманутими чи забутими. Коли керівництво компанії «закривається» від своїх працівників, такі дії ведуть до падіння командного духу, загальна ціль і мета компанії стають незрозумілими.

Виправити ситуацію може тільки активна комунікація всередині компанії. Коли проблеми «фіксяться» максимально швидко, це на руку і бізнесу, і команді, і клієнтам. Згадаємо для прикладу ще недавні відключення світла по всій країні. Як мінімум в маленьких містечках супермаркети АТБ не змогли впоратися з цим викликом. І та частина місцевих мереж маркетів, яка швидко обзавелася генераторами, отримувала прибуток за «себе і за АТБ». А все тому, що через велику кількість супермаркетів керівництво АТБ не змогло забезпечити всі свої маркети генераторами.

Чи сприятимуть такі факапи збереженню бізнесу і команди під час війни? Гадаємо, відповідь очевидна.

Проблеми не повинні дезорієнтувати

Щоб краще зрозуміти, про що йдеться, зазирніть на український сайт Forbes і почитайте успішні кейси відомих українських підприємців. Forbes регулярно публікують інтерв’ю з ними та їхні історії успіху. Адже йдеться не лише про виживання компанії в складний час, а й завоювання нових ринків під час війни.

Їхній досвід якщо й не наштовхне вас на нові ідеї, то принаймні проілюструє, що проблеми не повинні вибивати вашу компанію з колії. Пригляньтеся до ринків Європи, налагоджуйте активну комунікацію з поляками, британцями, інтегруйте свій бізнес під ринкові реалії європейських країн. Реально це зробити? Так, реально. Важко це зробити? Так, це буде непросто. Але такий зараз час, така ситуація в нашій країні, тож керівництву компаній треба діяти швидко і якісно. Звісно, якщо вони прагнуть зберегти бізнес і команду під час війни.

Тому справжнє лідерство в умовах воєнного часу полягає в тому, щоб згуртовувати команду перед викликами сьогодення. Ефективні лідери продовжують рух уперед завдяки бажанню бути корисними іншим, бути корисними суспільству. Розуміння цього теж не дозволяє опускати руки, тому беріть за основу таку модель професійної поведінки.

Що ще можна зробити, щоб зберегти бізнес і працівників під час війни?

Ще раз зазначимо, що турбота про своїх працівників має займати чільне місце в такі складні часи. Сильні нації виживають завдяки своїй згуртованості, найяскравіший приклад – суспільство Великої Британії під час Другої світової війни. А будь-яка компанія, двадцять в ній людей працює чи дві тисячі – це маленький зріз усього суспільства. Тому згуртованість та підтримка один одного також показують приклад іншим людям, іншим компаніям. Робіть так і ви, піклуйтеся про працівників і все буде добре.

Читайте також

  • Як стати дата-аналітиком і чим він займається22 грудень, 2023

    Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.

  • Новорічні знижки на сайт Jobs.ua22 грудень, 2023

    Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!

  • Як спорт сприяє кар'єрі21 грудень, 2023

    Спостереження доводять, що спортивні люди витривалі та цілеспрямовані, саме тому вони віддадуть перевагу при прийомі на роботу співробітникам, які мають в інтересах спорт. А психологи стверджують, що заняття спортом не лише сприяють фізичному здоров’ю, а й поліпшенню душевного та психологічного стану. Пропонуємо і вам ознайомитись із цими очевидними фактами в цій статті на Jobs.ua і віддати перевагу фізичним вправам.

  • Як правильно написати лист-пояснення19 грудень, 2023

    Скласти лист-пояснення про власну відсутність на робочому місці чи порушення певних робочих режимів не так уже і складно. Обов’язково скористайтесь зазначеними в цій статті порадами.


↑ Вгору