UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Роботодавцю
  4. Методи управління персоналом
  5. Як зберегти бізнес і команду під час війни

Як зберегти бізнес і команду під час війни

3.03.2023 276
Як зберегти бізнес і команду під час війни

Як зберегти бізнес і команду під час війни

3.03.2023     276

В кризових ситуаціях важливою навичкою є вміння швидко приймати виважені та оптимальні рішення, щоб по-максимуму зберегти бізнес і команду під час війни. Цим непростим питанням заклопотані голови топ-менеджменту багатьох компаній від моменту повномасштабного вторгнення. Як це зробити, які поради тут є доцільними – читайте далі в статті.

Люди – фундамент, база і основа всього

Українські компанії впродовж цього довгого нескінченного року переконалися, що люди є основою успішного бізнесу. Зрештою, кожен справжній бізнесмен і лідер знають про це. Тому піклування про компетентних працівників здатне розвивати бізнес в довгостроковій перспективі, навіть незважаючи на важку ситуацію в країні.

Але що потрібно для того, щоб цей фундамент не розпався під вагою несприятливих обставин? Давайте з’ясуємо.

Фінанси

Складно не оминути увагою таку важливу тему. Адже ціни під час війни неймовірно стрибнули доверху, та й долар подорожчав. А гривня, відповідно, знецінилася. Та й ви так це знаєте. Тому, щоб зберегти бізнес і команду під час війни, бізнесу потрібно постаратися зберегти робочі місця, зберегти зарплати. А якщо це неможливо, то бодай «урізати» по-мінімуму.

Ідеальний варіант, звісно, це якщо в компанії є можливість підняти зарплати працівникам із врахуванням інфляції і знецінення гривні. Як не крути, а фінанси під час війни є критично важливим ресурсом для кожного українця. Крім того, це потужна підтримка своїх працівників і сигнал про те, що їхня компанія не залишить їх в скруті. Друг пізнається в біді, а компанія – в кризових ситуаціях, як вважаєте?

«Промова лідера»

Що це і навіщо – промова лідера? Це означає, що якщо ви голова компанії, колективу, вам потрібно продумувати ледь не щодня, що сказати «своїм людям», як тримати з ними зв’язок. Ставте їм нові завдання, акцентуйте увагу на тому, що ви разом з ними, ви розумієте їхні проблеми, але нехай і вони теж ідуть вам назустріч. Спробуйте мотивувати їм і заохотити словами про те, що кожен з них може отримати бонуси до зарплати, якщо придумає нову інноваційну ідею для підтримки бізнесу, його розвитку.

Все тут просто насправді, чи не так? Для менеджерів це – збільшення продаж; для сфери обслуговування, приміром – збільшення асортименту послуг, їхньої якості і по-максимуму збереження клієнтів (якщо не зростання, то, принаймні, збереження на певному рівні). І так далі.

Для працівників користь від таких дій менеджменту колосальна. Вони задумуватимуться над тим, як покращити справи компанії, а коли з головою занурюєшся в робочий процес, то й інші негаразди легше перенести. Це ж не секрет, що людина, зайнята якоюсь справою, менше відчуватиме тривогу та інший негатив.

Інновації - це круто

Відкритість до комунікації

І продовжуючи попередню тему, активний діалог керівництва компанії із власним персоналом – це запорука того, що працівники не почуватимуться обманутими чи забутими. Коли керівництво компанії «закривається» від своїх працівників, такі дії ведуть до падіння командного духу, загальна ціль і мета компанії стають незрозумілими.

Виправити ситуацію може тільки активна комунікація всередині компанії. Коли проблеми «фіксяться» максимально швидко, це на руку і бізнесу, і команді, і клієнтам. Згадаємо для прикладу ще недавні відключення світла по всій країні. Як мінімум в маленьких містечках супермаркети АТБ не змогли впоратися з цим викликом. І та частина місцевих мереж маркетів, яка швидко обзавелася генераторами, отримувала прибуток за «себе і за АТБ». А все тому, що через велику кількість супермаркетів керівництво АТБ не змогло забезпечити всі свої маркети генераторами.

Чи сприятимуть такі факапи збереженню бізнесу і команди під час війни? Гадаємо, відповідь очевидна.

Проблеми не повинні дезорієнтувати

Щоб краще зрозуміти, про що йдеться, зазирніть на український сайт Forbes і почитайте успішні кейси відомих українських підприємців. Forbes регулярно публікують інтерв’ю з ними та їхні історії успіху. Адже йдеться не лише про виживання компанії в складний час, а й завоювання нових ринків під час війни.

Їхній досвід якщо й не наштовхне вас на нові ідеї, то принаймні проілюструє, що проблеми не повинні вибивати вашу компанію з колії. Пригляньтеся до ринків Європи, налагоджуйте активну комунікацію з поляками, британцями, інтегруйте свій бізнес під ринкові реалії європейських країн. Реально це зробити? Так, реально. Важко це зробити? Так, це буде непросто. Але такий зараз час, така ситуація в нашій країні, тож керівництву компаній треба діяти швидко і якісно. Звісно, якщо вони прагнуть зберегти бізнес і команду під час війни.

Тому справжнє лідерство в умовах воєнного часу полягає в тому, щоб згуртовувати команду перед викликами сьогодення. Ефективні лідери продовжують рух уперед завдяки бажанню бути корисними іншим, бути корисними суспільству. Розуміння цього теж не дозволяє опускати руки, тому беріть за основу таку модель професійної поведінки.

Що ще можна зробити, щоб зберегти бізнес і працівників під час війни?

Ще раз зазначимо, що турбота про своїх працівників має займати чільне місце в такі складні часи. Сильні нації виживають завдяки своїй згуртованості, найяскравіший приклад – суспільство Великої Британії під час Другої світової війни. А будь-яка компанія, двадцять в ній людей працює чи дві тисячі – це маленький зріз усього суспільства. Тому згуртованість та підтримка один одного також показують приклад іншим людям, іншим компаніям. Робіть так і ви, піклуйтеся про працівників і все буде добре.

Читайте також

  • Зник інтерес до роботи? Ось поради, як підвищити мотивацію21 лютий, 2025

    Не кожну роботу можна виконувати механічно й рутинно, не піклуючись про мотивацію, натхнення й інші високі матерії. Як діяти в ситуації, коли дійсно зник інтерес до роботи? З’ясовуємо, як підвищити мотивацію, щоб ваша професійна діяльність отримала «друге дихання».

  • Гроші, гени, здоров’я: вміння заробляти передається в спадок?19 лютий, 2025

    Недавнє комплексне дослідження, яке здійснила низка університетів з усього світу, виявила цікаву річ: зв’язок між генами людини, її здоров’ям і вмінням заробляти гроші. Розбираємося разом із Jobs.ua, в чому полягає суть дослідження, і яке значення воно має для кожного з нас.

  • Що запитати в кандидата, щоб отримати його «так»?17 лютий, 2025

    Знайти ідеального працівника на важливу посаду не так уже й складно. А от переконати його пристати на вашу пропозицію — ще той квест. В цій статті вчимося ставити правильні, коректні питання кандидату, щоб він погодився на вашу пропозицію.

  • Чому ми полишаємо вивчення англійської на пів дорозі?14 лютий, 2025

    Ох уже ця англійська! Куди не глянь, в сучасному світі без неї не обійтися. І поки друзі та колеги вільно — чи майже вільно — знають цю прекрасну мову, ви ніяк не зберетеся її вивчити. Знайомо? Якщо так, Jobs.ua пропонує розглянути найпоширеніші проблеми, чому ми кидаємо вчити англійську на пів дорозі.

  • Ключові тренди на робочому місці, які формуватимуть 2025 рік12 лютий, 2025

    Світовий ринок праці намагається встигати за новітніми трендами, хоча в наш час все змінюється з блискавичною швидкістю. Та все ж спробуємо окреслити ключові тренди 2025-го року, які впливатимуть на робочі місця в усіх куточках світу.


Часто шукають

↑ Вгору