Найкраще, що може трапитися з кожним з нас на роботі, – це дружба з колегою. Набагато легше миритися з рутиною і переносити критику керівництва, коли в колективі є той, хто розуміє й підтримує. І вже з задоволенням поспішаєте вранці на роботу. А от якщо ви обидва мріяли про підвищення, а дісталося воно вам? Як себе поводити в такій ситуації, разом з jobs.ua розглянемо поради фахівців.
Завдяки дружбі нам легше переносити труднощі: погані умови роботи або проблеми з керівництва. Недавнє опитування показало, що в США у 20% працюючих кращий товариш – колега. Дух товариства приносить користь і роботодавцю: ті, у кого є хороші друзі, більш старанно виконують свої обов'язки. Але такі відносини між співробітниками, при всіх їх перевагах, чреваті образами і непорозуміннями. Дослідження психологів доводить, що, коли одного з друзів підвищують на посаді, відносини часто починають псуватися.
Уявімо, вас підвищили. Якщо на посаду претендували не тільки ви, але і друзі-колеги, у відносинах неминуче виникає напруга, доводиться шукати компроміси між дружбою і кар'єрними амбіціями.
Якщо ви отримали посаду, HR-фахівці радять в першу чергу зосередитися на ролі колеги і бути об'єктивним, стратегічно прораховуючи, як ваші особисті відносини з іншими співробітниками будуть виглядати в очах колективу.
Професійні аспекти ваших взаємин повинні вийти на перше місце. Якщо ви стали начальником свого товариша, важливо, щоб ні у кого не виникло враження, ніби ви створюєте для нього особливі умови, даєте більше ресурсів або ділитеся інформацією, яка невідома іншим. Можливо, для цього доведеться скоротити особисте спілкування віч-на-віч. Однак, не варто кидатися в іншу крайність і починати ставитися до товариша суворіше, ніж до інших співробітників.
Для збереження дружби й ділової репутації важливо обговорити те, що сталося (підвищення). Варто поговорити про те, якими будуть ваші відносини в майбутньому, чого можна очікувати та чого ви обидва потребуєте. Також кращим буде не акцентувати увагу на тому, чому підвищили вас, а не товариша, просто обговорити подальші перспективи ваших відносин.
Ви не здатні вплинути на реакцію друга. Якщо він не так радіє вашому підвищенню, як вам би хотілося, не намагайтеся це змінити. Вам може здатися, що ви повинні переконати його змінити ставлення до того, що трапилося. Але це не ваша відповідальність. Від вас потрібні лише співпереживання і готовність розмовляти, так вважають спеціалісти. Слідкуйте, щоб у вас не виникло підсвідомого бажання якось компенсувати товаришу те, що відбулося, створивши для нього особливі умови.
Вашому другу може бути дуже прикро, що він не отримав очікуваного призначення. Підвищення дає вам обом привід поміркувати про ваші професійні успіхи і ваш статус. В результаті ваш друг може вирішити, що він просто недостатньо хороший спеціаліст.
Проявіть чуйність, не хваліться новим статусом в його присутності. Обговорюючи з ним цю тему, уникайте категоричних заяв про переможців і переможених, успіху і невдачі. Набагато краще буде сформулювати це в виразах на зразок «мене призначили на іншу посаду», «мені доручили нові обов'язки».
У будь-якій компанії керівництво вирішує, кого підвищити, а кого ні, виходячи з безлічі різних факторів. Головне – не хто «переміг» або «програв», а хто краще підійде для нової ролі.
Для наших Кращих Роботодавців!
Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.
Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!
Спостереження доводять, що спортивні люди витривалі та цілеспрямовані, саме тому вони віддадуть перевагу при прийомі на роботу співробітникам, які мають в інтересах спорт. А психологи стверджують, що заняття спортом не лише сприяють фізичному здоров’ю, а й поліпшенню душевного та психологічного стану. Пропонуємо і вам ознайомитись із цими очевидними фактами в цій статті на Jobs.ua і віддати перевагу фізичним вправам.
Скласти лист-пояснення про власну відсутність на робочому місці чи порушення певних робочих режимів не так уже і складно. Обов’язково скористайтесь зазначеними в цій статті порадами.