Спілкування, зокрема, позитивне та вдале, яке відбувається в колективі та з керівництвом на робочому місці, звичайно, є вірним підходом до встановлення гарних стосунків, що допоможуть й в роботі, й для побудови кар’єри.
Проте, не слід забувати й про збереження певних «власних кордонів», без наявності яких, людина буде почуватися надто вразливою та не захищеною. Встановлення таких необхідних кордонів сприяє комфортному напрямку побудови людиною стосунків зі всім тим, з чим вона зіткається у навколишньому середовищі. Тож, зазіхання на такі «особисті кордони» часто викликають у разі відповідної реакції й гнів, й обурення, й інші негативні емоції від власника такої «території».
Важливість дотримання певних меж під час побудови стосунків на роботі, важко переоцінити. Залишаючись «закритою» людина стає кимось на кшталт «ізгою», таким собі аутсайдером, якого стороняться оточуючи та уникають спілкування з ним при першій можливості. З іншого боку, надто відкрита особистість, в робочому колективі також може стати жертвою непорозуміння певною глибиною її відвертості або наражати себе на те. Що знання її вразливих боків може бути використане проти неї.
Виходить, що до побудови стосунків, особливо із колегами та керівниками, як, в принципі, й загалом, на робочих місцях, треба ставитися уважно та намагатися відчути необхідну міру «зближення», не забуваючи про зберігання й такого важливого аспекту, як ваші «особисті кордони».
Зверніть увагу на ті поради, які надані нижче. Можливо, щось з даної інформації допоможе вам створити на своєму робочому місці більш комфортну атмосферу для роботи та спілкування з оточуючими.
Ну, а для того, щоб поради були дійсно корисними, спершу, треба розібратися з тим, що таке ті самі «особисті кордони» та які з них можна вважати у межах норми.
Соціологи та психологи (різних напрямків) поділяють «особисті кордони» людини на декілька типів, виділяючи:
Всі ці типи вкладаються, окремо та в певних межах, до наших з вами кіл спілкування, починаючи від найближчого «індивідуального» кола, в якому у людини протікає спілкування з собою, до так званого «макросоціального» кола, в якому нам доводиться спілкуватися з зовсім незнайомими до того людьми.
Так звані нормальні чи «здорові» особисті кордони, зберігають наш власний особистий простір; стають індикатором нашої поведінки, показуючи межу, за якою людина стає «не самою собою»; демонструють нам те, що ми відчуваємо, а до чого залишаємось байдужими; формують уяву про те, що приносить нам задоволення, а що, навпаки, засмучує нас, та допомагають визначитися з тим; чого ми хочемо, а чого не хочемо, взагалі.
Визначаючи наше ставлення, «особисті кордони», наприклад дозволяють нам:
Якщо ви відчуваєте, що такі правила у вашому випадку порушені, можливо вам необхідно звернути увагу на ваше вміння будувати «особисті кордони» та попрацювати над визначенням формату стосунків у робочому колективі.
Зверніть увагу на доволі дієву пораду нижче.
Гармонійний для вас формат стосунків з оточуючими вас людьми на роботі, можна побудувати в кілька етапів.
Спочатку, треба зрозуміти та позначити для себе власні «кола спілкування».
Для цього необхідно написати список осіб, які можуть потрапляти до різних ваших «кіл спілкування». Наприклад:
Треба чітко визначити для себе самого ті кордони, які ви будете застосовувати у своїх різних сферах спілкування до різних за близькістю вам категорій людей. Визначте те, як ви будете спілкуватися з незнайомцями, з колегами на роботі, з «близькими» колегами на роботі, з близькими друзями, близькими та далекими родичами, власними батьками та дітьми, або партнерами по спільному бізнесу.
Потім, необхідно зрозуміти «глибину» власних меж та «особистих кордонів».
Визначаючи те, що є для вас таким, яке гармонійно до сприйняття, користуйтеся загально прийнятими визначеннями суті різних типів «особистих кордонів». Тож, загалом, розмовляючи про різні «кордони» мають на увазі:
Зараз, треба визначити ступень дозволу, який людина надаватиме окремо кожному колу свого спілкування та кожній категорії, описаних вище, кордонів
Для цього, треба визначити для ваших «кіл спілкування» та типів кордонів те, що:
Зрозуміло, що лише одне визначення меж та встановлення «особистих кордонів» не допоможе у побудові гармонійного спілкування, якщо людина не зуміє зберігати такі кордони.
Для більш ефективного використання рекомендацій, що були надані вище, скористуйтеся й порадами, які допоможуть вам й утримати власні «особисті кордони» та, раптово, не порушувати «особисті кордони» інших.
Думайте про що ви говорите на роботі з колегами та керівництвом.. Зачіпаючи такі теми, як політика, здоров'я або доходи людини, особисте, приватне чи сексуальне життя, відношення до певних релігійних груп, особливості зовнішності або сексуальної орієнтації, людина може одразу порушити чимало «особистих кордонів інших та наразити себе на відповідні реакції з їхнього боку.
Уникнути чималої кількості конфліктів та «утискання особистих кордонів» допоможе чіткість у постанові та прийманні завдань. Не соромтеся запитати все те, що вам незрозуміло одразу в тієї особи, яка вам ставить завдання.
Також, не треба боятися виглядати глупо у такій ситуації. Більшою помилкою буде промовчати, а потім не знати що робити в очікувані претензій та виникнення конфліктної ситуації.
Також, ви маєте право не знати «геть усе», особливо, якщо мова йдеться про «нюанси» праці на конкретному місці. Звичайно, скористатися цим щитом «я новенька людина й не знаю», можна пару раз й то, лише там, де це доречно. Але, якщо, дійсно потрапили у таку ситуації – краще зізнайтеся одразу, що вам бракує знань чи інформації.
«Слово не горобець»…. Тож, контролюйте, що та кому ви кажете. Набагато краще сказати інакше, або взагалі, промовчати, аніж потім пояснювати та просити вибачення. Звичайно, звертайте увагу й на те, як та що кажуть вам самим.
Ставлячись з повагою до «особистих кордонів» інших людей в усіх можливих ситуаціях, ви обумовите й відповідне ставлення до ваших «особистих меж» в усіх сферах власного життя.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».