UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Відпустка
  5. Як знайти час на відпустку, якщо ви начальник

Як знайти час на відпустку, якщо ви начальник

6.01.2021 700
Як знайти час на відпустку, якщо ви начальник

Як знайти час на відпустку, якщо ви начальник

6.01.2021     700

Багато керівників стикаються з наступною проблемою: вже ніби пора у відпустку, та й організм хоче відпочити від робочих буднів… але нема на кого залишити колектив. Принаймні, сам керівник так думає. Що це означає? Якщо очільник не має можливості піти у відпустку, це свідчить про одну неприємну річ: у його команді спостерігаються проблеми з делегуванням обов’язків. Та й організацією в цілому всього процесу роботи.

Навчіться делегувати свої обов’язки

Здавалося б, що може відбутися незвичайного, якщо начальник піде у відпустку на кілька тижнів? Насправді, може статися все що завгодно. А раптом важливий працівник втрапить у аварію, серйозно захворіє чи взагалі надумає звільнитися, поки його начальник відпочиває на морі; або ж команда прийме хибне рішення і втратить важливого замовника чи пустить під укіс важливий проект? Та будь-який аврал може трапитися, який потребує негайних і сміливих рішень. Що робити в такому випадку начальнику, як прорахувати такі ситуації наперед? Все просто – навчіться делегувати свої обов’язки.

Але багато начальників підсвідомо бояться подібного сценарію. Бояться, що підлеглі можуть їх «підсидіти». Але як тоді можна ефективно взаємодіяти зі своїм колективом, якщо в кожному працівнику бачити потенційного ворога? Ще один страх, коли начальство не допускає і думки про делегування своїх повноважень – це страх втратити контроль у справах компанії; що все, що набувалося великою працею, буде пущене напризволяще.

І що маємо в кінцевому результаті? Або відпустка перетворюється у відчайдушні спроби віддалено контролювати всі робочі процеси, або вона все відкладається і відкладається, накопичуючись з року в рік, і незрозуміло, що взагалі з нею робити.

Отже, важливо усвідомити наступну річ: делегування – це непроста і відповідальна задача. І підійти до її вирішення потрібно з усією уважністю. А з якими проблемами найчастіше зіткнеться начальник, якщо вирішить делегувати свої обов’язки комусь із підлеглих? Розглянемо їх докладніше.

Ви не можете знайти того самого працівника, якому б довірили свої повноваження.

Можливо, ви не можете знайти серед підлеглих того, хто може виконати вашу роботу швидко і якісно не тому, що такої людини немає, а тому, що вважаєте, що ніхто краще за вас її не виконає? Можливо, це так, але бути ефективним управлінцем означає не лише вправно керувати людьми і контролювати їхню діяльність, а й вміти розпізнавати лідерські якості своїх працівників і розвивати їх. Як і вміти надихнути їх на нові досягнення.

Чи вигідно керівнику розвивати лідерські якості своїх підлеглих? Так, звичайно. Зростивши у своєму колективі лідера, ви не втратите контроль над підлеглими, а от чимало часу для інших завдань зможете вивільнити. Наприклад, для покращення конкурентних позицій компанії, підготовки важливих угод тощо. Та й у такому випадку знайти час на відпустку буде значно легше.

Ви звикли самостійно вирішувати всі важливі питання і вважаєте, що інші люди з ними не впораються.

Замикати на собі вирішення ключових питань, намагатися зробити все самому – це дуже поширена помилка серед керівників. Люди дратуються, коли змушені постійно консультуватися з начальством з того чи іншого приводу. Це гальмує роботу всієї команди, та й для керівника це постійний стрес, бо навіть відпочинок перетворюється для нього в суцільне випробування.

По-справжньому великими стають ті керівники, які навчилися делегувати свої обов’язки підлеглим. Такі люди розуміють, що коли прийняття важливих рішень залежить лише від них, то успіх всієї компанії може опинитися під загрозою. Найцінніший ресурс будь-якої компанії – це ініціативні та відповідальні працівники. Не даючи їм можливості проявляти себе, ви позбавляєте компанію цінних кадрів. Адже дуже часто трапляється, що такі працівники залишають компанію, бо до їхньої думки не прислухаються, бо їм не довіряють приймати важливі рішення та виявляти ініціативу.

Яку пораду тут можна дати? Приглядайтеся до своїх підлеглих. Багато з них чекають з нетерпінням, що начальство в них повірить і дозволить брати активну участь в житті компанії. Так ви зможете згуртувати навколо себе найкращих працівників, і коли настане час для відпустки, ви з чистою совістю вирушите підкоряти гори чи засмагати на морському узбережжі.

Сплануйте роботу колективу заздалегідь

Поміркуйте, з якими робочими питаннями може зіткнутися ваш замісник під час вашої відпустки. Зарання обговоріть з ним його дії, якщо виникне та чи інша ситуація. Складіть список питань, які вирішуватиме замісник і весь колектив на час вашої відсутності. І, найголовніше, повірте в те, що люди зможуть впоратися з поставленими завданнями.

Оберіть зручну дату відпустки

Кожна сфера діяльності має свої «гарячі» фази і періоди відносного спокою. Наприклад, для туристичного бізнесу найактивніший період – це літо, а також зимові свята. Тому найкраще знайти час на відпустку під час «мертвого сезону». Але потрібно врахувати, щоб ваша відпустка не перетнулася в часі із запланованим відпочинком інших працівників. Тут у нагоді стане календар відпусток.

Календар відпусток


Отже, щоб почуватися спокійним, вирушаючи на кількатижневий відпочинок, делегуйте свої обов’язки підлеглим і партнерам. Вирішіть найнагальніші питання, які потребують вашої уваги, і з чистим серцем відправляйтеся у відпустку.

Читайте також

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 грудень, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 грудень, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 грудень, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.

  • Покоління зумерів: розвінчуємо міфи про їхній підхід до роботи і життя 4 грудень, 2024

    Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.

  • Безперебійна робота під час блекаутів: як адаптуватися компаніям та працівникам28 листопад, 2024

    Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.


Часто шукають

↑ Вгору