У книзі Джима Коллінза «Від хорошого до великого» є примітка, яка дуже чітко обмальовує проблему пошуку і утримання персоналу. Він говорить, що головна цінність компанії – не люди. Головна цінність компанії – потрібні люди.
Як знайти персонал, який дійсно буде незамінний для компанії, діяльність якого вестиме компанію до нових висот і рівнів доходу?
Крок перший. Яка людина вам потрібна?
Перед тим, як розміщувати вакансії і проводити співбесіди, дайте відповідь на питання – які якості повинні бути у ідеального кандидата на цю посаду. Хто вам потрібен: посидючий, тихий, спокійний і копіткий працівник або такий собі «живчик», у якого мозок працює з швидкістю мільйон операцій в секунду, але про посидючість і копіткість і мріяти не варто?
Часто бувають ситуації, коли чудовий фахівець не показує результатів роботи. І в 90% випадків він просто знаходиться не на своєму місці. Добре якщо, керівник компанії або HR-менеджер вчасно помічає і пропонує фахівцеві перейти на інше місце. Але в більшості випадків такий працівник просто звільняється, так і не зробивши свій внесок у розвиток компанії.
Крок другий. Де шукати будемо?
Пройшли часи, коли на ринку праці всі вакансії закривалися родичами, онучатими племінниками троюрідної сестри і просто людьми, яких хтось «порекомендував» з керівництва. І слава богу. Зараз на ринку праці Києва і інших обласних центрів пропозицій роботи більше, ніж кваліфікованих фахівців.
На даний момент є декілька основних (найпопулярніших) і декілька альтернативних джерел пошуку співробітників.
Основні джерела:
1. Сайти з працевлаштування
Ми радимо розміщувати вакансії як мінімум в першій п'ятірці сайтів рейтингу Бігміра. Якщо є час – розмістіть вакансії в десятці. Через деякий час, виходячи з віддачі від розміщення, ви сформуєте свій пакет джоббордів (сайтів з працевлаштування), які ефективні для ваших вакансій.
2. Спеціалізовані газети і журналы
Кожна газета або журнал має свій обхват аудиторії, тому, чим більше охопите – тим більше буде віддача. Найпопулярніші журнали і газети по працевлаштуванню можете подивитися в <а class="articles" href="http://www.jobs.ua/periodical/" target="_blank" title="каталоге изданий">каталоге изданий.
3. Кадрові та рекрутингові агентства
До послуг агентств вдаються не тільки при пошуку топ-менеджерів (хоча в основному саме з цієї причини). При відкритті представництва західної компанії при переманюванні цілого відділу з конкуруючої компанії працюють зазвичай рекрутери. Повний список кадрових і рекрутингових агентств є в каталозі агентств.
4. «Сарафанне радіо»
Сарафанним радіо називають неформальний зв'язок і взаємовиручку між ейчарами. Наприклад, прийшов на співбесіду чудовий бухгалтер, але на посаду недотягує по досвіду роботи. Менеджер з персоналу відразу ж пересилає його резюме ейчару іншої компанії, де потрібний саме такий бухгалтер, при цьому додаючи свої коментарі.
До альтернативних джерел відносяться: прийом на роботу родичів / друзів, послуги державної біржі праці, оголошення на стовпах, в рядках, що біжать на екранах моніторів і т.д.
Але важливо пам'ятати, що масовість використання того або іншого джерела не завжди гарантує ефективність віддачі. Наприклад, вакансія вантажника буде дуже добре працювати в журналі і набагато гірше на сайті з працевлаштування. А ось вакансію IT -спеціаліста або менеджера середньої ланки набагато простіше закрити за допомогою мережі Інтернет.
Так відбувається через те, що офлайнові і онлайнові джерела вакансій мають різну аудиторію претендентів і орієнтовані на різні цільові групи. Але для максимального ефекту потрібно використовувати всі джерела. Вам же важливо не пропустити своєї «потрібної» людини? :)
Крок третій. Скільки слів, враховуючи пропуски, повинно бути у вакансії?
Залежно від місця розміщення, вакансія може містити тексту на півсторінки (Інтернет), а може займати простір в 18 слів (рядкове оголошення в газеті). У разі роботи з КА або рекрутером взагалі немає межі. Можна розписати не тільки вимоги і обов'язки, а і багаторічну історію компанії і характер її керівника.
Тему створення ідеальної вакансії ми розглядали в статті «Як зробити вакансію привабливою». Радимо прочитати матеріал, оскільки там викладені короткі тезиси і
поради по кожному з пунктів ідеальної вакансії.
***
На цьому закінчується первинний етап підбору потрібного співробітника в компанію. Далі буде читання резюме по методу Шерлока Холмса, стандартні методики на співбесіді і нестандартні питання, адаптація і мотивація, утримання, тімбілдінг і так далі.
Але важливо пам'ятати, що не буде ефективності від подальший дій, якщо:
Не кожну роботу можна виконувати механічно й рутинно, не піклуючись про мотивацію, натхнення й інші високі матерії. Як діяти в ситуації, коли дійсно зник інтерес до роботи? З’ясовуємо, як підвищити мотивацію, щоб ваша професійна діяльність отримала «друге дихання».
Недавнє комплексне дослідження, яке здійснила низка університетів з усього світу, виявила цікаву річ: зв’язок між генами людини, її здоров’ям і вмінням заробляти гроші. Розбираємося разом із Jobs.ua, в чому полягає суть дослідження, і яке значення воно має для кожного з нас.
Знайти ідеального працівника на важливу посаду не так уже й складно. А от переконати його пристати на вашу пропозицію — ще той квест. В цій статті вчимося ставити правильні, коректні питання кандидату, щоб він погодився на вашу пропозицію.
Ох уже ця англійська! Куди не глянь, в сучасному світі без неї не обійтися. І поки друзі та колеги вільно — чи майже вільно — знають цю прекрасну мову, ви ніяк не зберетеся її вивчити. Знайомо? Якщо так, Jobs.ua пропонує розглянути найпоширеніші проблеми, чому ми кидаємо вчити англійську на пів дорозі.
Світовий ринок праці намагається встигати за новітніми трендами, хоча в наш час все змінюється з блискавичною швидкістю. Та все ж спробуємо окреслити ключові тренди 2025-го року, які впливатимуть на робочі місця в усіх куточках світу.