З кожним роком конкуренція на ринку праці зростає, як і очікування працедавців. Для тисяч кандидатів ключовим питанням стає пошук достойного місця роботи з конкурентною оплатою. Але успішного виконання цього завдання часто недостатньо. Через зміни в сфері економіки, соціальні, політичні причини, суб’єктивні фактори умови, які пропонував керівник, нерідко змінюються не в кращу сторону. В більшості випадків працівник доволі довгий період вирішує чекати кращого часу і не приймати кардинальних рішень. Проте, як показує практика, тимчасові негативні тенденції мають властивість ставати постійними. Як відрізнити чорну смугу в HR-секторі від ситуації, коли необхідно радикально змінювати звичний графік і міняти місце роботи? Ми підкажемо, на що необхідно звернути увагу і які аспекти ніколи не варто ігнорувати.
Пошук роботи — одна з найбільш серйозних проблем, яка на певному життєвому етапі виникає практично у кожної людини. Знайти достойне місце в більшості випадків нелегко як молодому спеціалісту, так і досвідченому, особливо після тривалого періоду співпраці з одним керівником. За спостереженнями експертів HR-сегменту вважати працевлаштування вдалим можна, якщо ситуація відповідає таким критеріям:
Начальник повинен вміти не тільки керувати, вдало делегувати обов’язки, але й вміти слухати, переконувати і домовлятись. Ігнорування потреб працівників і необхідності створення оптимальних умов для їх ефективної роботи завжди призводить до втрати цінних кадрів, розформування команди, що знижує ефективність дій, створює необхідність в додаткових витратах для підбору нового персоналу. Якщо член колективу не відчуває перспективності, морального задоволення від виконаної роботи, то ситуацію варто позиціонувати як ту, що потребує змін.
Виходити із зони комфорту, особливо якщо питання стосується зміни працевлаштування, завжди нелегко. Багато працівників вирішують ігнорувати фінансові, емоційні, навіть кар’єрні втрати, лише щоб уникнути необхідності приймати кардинальні рішення і міняти звичну атмосферу. Проте такий шлях завжди веде до отримання негативного результату — без гідної самореалізації втрачаються ресурси, час і реальні можливості змінити кар’єру на краще.
Ми радимо звернути увагу на такі аспекти, які сигналізують про безперспективність подальшої співпраці:
Системне виконання однотипних доручень, ігнорування професійного росту і підвищення кваліфікації свідчить про те, що керівник не зацікавлений в використанні всіх ресурсів, які може надати працівник. Така позиція ніколи не створить позитивних умов для особистісного, ділового розвитку, кар’єрного зростання і отримання гідної фінансової нагороди.
Якщо, знаходячись на робочому місці, працівник не відчуває себе частиною колективу, значимості свого внеску в загальну справу (виконання місії компанії), емоційного задоволення від виконаного об’єму завдань, варто замислитись про зміну робочої атмосфери. Без гідної мотивації рухатись вперед неможливо.
Без позитивного психологічного клімату не можна досягнути нормальної продуктивності праці, хорошого самопочуття, створити комфортні умови для виконання поставлених задач.
Якщо працедавець не помічає системного виконання завдань на високому рівні, ігнорує формування заохочення за понаднормову реалізацію проектів і перевиконання плану, досягнення працівника не цінують — варто оцінити перспективи роботи в цій компанії. Як показує практика, при такій політиці керівництва домогтися кар’єрного зростання і хорошої зарплатні неможливо.
В деяких випадках бюрократичні процеси і спектр вимог керівництва забирають настільки багато ресурсів, що це не відповідає отриманій вигоді або не співвідноситься з нею. Регулярне виконання додаткових завдань, часткова робота на вихідних, різна робоча етика — фактори, які багатьох змушують переглянути власні вимоги.
Об’єктивний аналіз рентабельності, особливостей роботи, рівня її комфорту, професійного росту допоможуть правильно визначити свою позицію на ринку праці і вчасно змінити працедавця.
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?