UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Онлайн консультація юриста
  3. Інше

Інше #111392

Питання від Тетяна (22 січень 2023):
Добрий день. Пропрацювала вчителем початкових класів 44 роки. Маю вищу категорію та звання - Старший вчитель. У 2022-23 навчальному році переведена на посаду вчителя математики(10 год) і на посаду вихователя ГПД(0.5 ст.). У цьому році буду проходить чергову атестацію. 1. Чи правда, що із вчителя вищої категорії мене понизять до спеціаліста, хоча маю диплом "Викладач математики"? 2 .Чи правомірно, що заробітна плата нараховується по вищій категорії, а звання не враховується?

Ответ юриста ( 1 лютий 2023) :

Присвоєння кваліфікаційних категорій педагогічним працівникам передбачає проходження ними атестації. Доброго дня! Відповідно до статті 50 Закону України «Про освіту» атестація педагогічних працівників – це система заходів, спрямованих на всебічне та комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників. Атестація педагогічних працівників може бути черговою або позачерговою. Педагогічний працівник проходить чергову атестацію не менше одного разу на п’ять років, крім випадків, передбачених законодавством. За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються або підтверджуються кваліфікаційні категорії, присвоюються педагогічні звання. Положення про атестацію педагогічних працівників затверджує центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки. Таке Положення затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 р. № 930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників» (далі – Типове положення № 930). Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України. Такий Перелік затверджено постановою Кабміну від 23.12.2015 р. № 1109 “Про затвердження переліку кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників”. Даним Переліком передбачені наступні кваліфікаційні категорії: – спеціаліст вищої категорії; – спеціаліст першої категорії; – спеціаліст другої категорії; – спеціаліст. Присвоєння кваліфікаційних категорій за результатами атестації здійснюється послідовно (пункт 4.7 Типового положення № 930). З метою підвищення кваліфікаційної категорії може проводитися позачергова атестація педагогічних працівників. Така позачергова атестація здійснюється не раніш як через два роки після присвоєння попередньої кваліфікаційної категорії (пункт 1.9 Типового положення № 930). Педагогічні працівники, які в міжатестаційний період підготували переможців III етапу всеукраїнських або міжнародних учнівських та студентських олімпіад з базових навчальних предметів; переможців III етапу всеукраїнських або міжнародних спортивних змагань; переможців всеукраїнських конкурсів фахової майстерності серед учнів професійно-технічних навчальних закладів,переможців всеукраїнського конкурсу – захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук, а також педагогічні працівники, які стали переможцями чи лауреатами конкурсів фахової майстерності, що проводяться центральними органами виконавчої влади, мають наукові ступені, вчені або почесні звання, якщо їх діяльність за профілем збігається з наявним науковим ступенем, ученим (почесним) званням, атестуються без додержання послідовності в присвоєнні кваліфікаційних категорій та строку проведення позачергової атестації (пункт 4.7 Типового положення № 930). Випускникам вищих навчальних закладів, які отримали повну вищу освіту, при прийомі на роботу встановлюється кваліфікаційна категорія “спеціаліст” (пункт 4.3 Типового положення № 930). У такому випадку присвоєння кваліфікаційної категорії “спеціаліст” можливе тільки тоді, коли особа призначається на посаду, на якій передбачено присвоєння кваліфікаційних категорій. Присвоєння кваліфікаційної категорії “спеціаліст” випускнику вищого навчального закладу здійснюється у наказі місцевого органу управління освітою про призначення його на посаду (без проходження ним атестації). За результатами першої атестації такого молодого спеціаліста, яка проводиться зазвичай через 2 – 3 роки після початку педагогічної діяльності, атестаційна комісія може присвоїти йому кваліфікаційну категорію “спеціаліст другої категорії”. Читайте також: Лист МОНУ від 10.02.2022 р. N 1/2338-22 “Щодо атестації педагогічних працівників, які успішно пройшли сертифікацію”. Особи, прийняті на посади педагогічних працівників після закінчення вищих навчальних закладів, атестуються не раніш як після двох років роботи на займаній посаді (пункт 3.18 Типового положення № 930). Педагогічні працівники, які не мають повної вищої освіти й працюють на посадах педагогічних працівників, після отримання відповідної повної вищої освіти атестуються на присвоєння кваліфікаційної категорії “спеціаліст другої категорії” за наявності стажу роботи на педагогічній посаді не менше двох років; “спеціаліст першої категорії” – не менше п’яти років; “спеціаліст вищої категорії” – не менше восьми років (абзац 1 пункту 4.8 Типового положення № 930). За педагогічними працівниками, які отримали другу повну вищу педагогічну освіту й перейшли на посаду за отриманою спеціальністю, зберігаються присвоєні попередньою атестацією кваліфікаційні категорії. Атестація таких працівників здійснюється не пізніше ніж через два роки після переходу на іншу посаду (абзац 2 пункту 4.8 Типового положення № 930). Як було зазначено вище, педагогічні працівники проходять чергову атестацію не менше одного разу на п’ять років. Відповідно до пункту 3.21 Типового положення № 930 чергова атестація педагогічних працівників, які поєднують роботу з навчанням у вищих навчальних закладах за напрямами (спеціальностями) педагогічного профілю, за їх згодою може бути відстрочена до закінчення навчання. Присвоєні їм попередньою атестацією кваліфікаційні категорії (тарифні розряди) та педагогічні звання зберігаються до чергової атестації. Для присвоєння педагогічному працівнику кваліфікаційної категорії за відповідною педагогічною посадою пунктом 4.1 Типового положення № 930 передбачені певні вимогу щодо рівня здобутої ним освіти. При цьому Типове положення № 930 також передбачає можливість присвоєння кваліфікаційних категорій педагогічним працівникам, які не мають відповідної педагогічної освіти. Зокрема, така можливість визначена пунктами 3.26 та 4.10 Типового положення № 930. При цьому обов’язковою умовою має бути наявність у педагогічного працівника іншої повної вищої освіти та проходження курсів підвищення кваліфікації на посаді, яку займає працівник. Зазначена норма застосовується з дня набрання чинності Типовим положенням (30.12.2010 р.). Так, згідно пункту 3.26 Типового положення № 930 особи з повною вищою педагогічною освітою або іншою повною вищою освітою, прийняті на посади педагогічних працівників за спеціальностями, фахівці з яких не готувалися вищими навчальними закладами або підготовлені у недостатній кількості, за умови проходження ними підвищення кваліфікації, атестуються як такі, що мають відповідну освіту. Згідно пункту 4.10 Типового положення № 930 педагогічні працівники з повною вищою педагогічною або іншою повною вищою освітою, які до набрання чинності Законами України “Про дошкільну освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про професійно-технічну освіту”, “Про вищу освіту” працювали й продовжують працювати у навчальних та інших закладах не за фахом, атестуються на відповідність займаній посаді з присвоєнням кваліфікаційних категорій та педагогічних звань як такі, що мають відповідну освіту. Хто з педагогічних працівників згідно Типового положення № 930 не має права на присвоєння кваліфікаційної категорії? Обов’язковою умовою присвоєння квалiфiкацiйних категорiй педагогiчним працiвникам є наявнiсть у них повної педагогічної або іншої вищої освiти за освітньо – кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра (пункт 4.1 Типового положення № 930). Пунктом 4.3 Типового положення № 930 передбачено, що кваліфікаційна категорія “спеціаліст” присвоюється педагогічним працівникам з повною вищою освітою (які мають повну педагогічну або іншу вищу освіту за освітньо – кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра). Типовим положенням № 930 щодо осіб, які не мають освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, осіб з освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра, тобто щодо тих, які не мають повної педагогічної або іншої вищої освiти за освітньо – кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра, а також щодо керівників гуртків, секцій, студій, інших форм гурткової роботи, працівників, які працюють на посадах майстра виробничого навчання; культорганізатора; акомпаніатора; екскурсовода; інструктора з туризму; помічника директора з режиму, старшого чергового з режиму, чергового з режиму у загальноосвітніх школах та професійних училищах соціальної реабілітації; асистента вчителя – реабілітолога; консультанта психолого – медико – педагогічної консультації, незалежно від рівня здобутої ними освіти, присвоєння та підвищення ними кваліфікаційних категорій не передбачено. За результатами атестації їм присвоюються тільки тарифні розряди (пункт 4.11 Типового положення № 930). Кваліфікаційна категорія, присвоєна педагогічному працівнику за результатами атестації, може змінюватися лише за рішенням атестаційної комісії (пункт 3.30 Типового положення № 930). У разі прийняття атестаційною комісією позитивного рішення керівник закладу або органу управління освітою протягом п’яти днів після засідання атестаційної комісії видає відповідний наказ про присвоєння кваліфікаційних категорій (встановлення тарифних розрядів), педагогічних звань. Наказ у триденний строк доводиться до відома педагогічного працівника під підпис та подається в бухгалтерію для нарахування заробітної плати (з дня прийняття відповідного рішення атестаційною комісією), (пункт 6.1 Типового положення № 930). http://www.zarplata.co.ua

Інше, інші питання

    Ярослава (18 листопад 2024)

    Як порахувати юридичний стаж ? Працювала секретарем судового засіданні та документознавцем. Чи можна це стаж враховувати? Дякую

     Переглянути відповідь

    Вікторія ( 7 листопад 2024)

    Доброго дня, таке питання родич має группу 2 інвалідності з неврології отримав її в 2018 році, у 2023 році мсек продовжив дію групи до 2026 року. Скажіть будьласка, згідно з новим законом про мобілізацію він повинен заново проходити влк чи ні? Якщо в 2023 мсек продовжив группу до 2026? І скажіть система резерв +зависла і він не встиг оновити дані, що треба робити платити штраф 17000 і оновляти дані чи вже пізно і чи потрібна заново влк якщо мсек продовжив зимою 2023 до 2026

     Переглянути відповідь

    Віктор (24 жовтень 2024)

    Я працюю в історико-культурному заповіднику. З 2015 р. після скорочення частини наукових посад було введено посаду фахівець без зазначення спеціалізації з відповідним добровільно-примусовим переведенням, не змінюючи функціоналу, змісту попередньої роботи, і,в тому ж самому науковому підрозділі. Оскільки в жодному нормативному документі галузі культури подібна спеціалізація не визначена, то наслідком стало не лише формальна дискваліфікація, а й позбавлення всіх соціальних за списком Кабміну (Постанова № 82 від 22.01.2005). Чи існують на даний час механізми усунення створеної дискримінаційної ситуації ? І які існують для працівника загрози в подальшому, наприклад, при призначення пенсії?

     Переглянути відповідь

    Алла (18 вересень 2024)

    Добрий день. Чи правомірно змушувати бути в укритті під час тривоги класного керівника зі своїми учнями та відповідати за них, якщо в цей час у його учнів за розкладом має бути урок, який веде вчитель-предметник? Хто має бути з дітьми класний керівник, чи вчитель, який за цей урок (хоч він і не відбувся через тривогу) отримає гроші/зарплату? Хто несе відповідалтеість за життя дітей під час тривоги в укритті, той читель у якого за розкладом урок, чи класний керівник, якого призначено наказом по школі?

     Переглянути відповідь

    Роман (17 вересень 2024)

    Добрий день. Маю проблему, у підрозділі на посаді "інженер з систем водогону" працює особа яка є засудженою, та позбавлена права обіймати певні посади, та виконувати організаційно-розпорядчі функції, чи відноситься посада "інженер з систем водогону", до таких які пов'язані з організаційно-розпорядчими функціями? Дякую.

     Переглянути відповідь

    Віталія (15 вересень 2024)

    Добрий вечір! Чи існує юридично встановлений порядок на розподіл класного керівництва між вчителями? Склалась така ситуація, що на паралелі набирають лише два перших класи (А, Б) , а вчителів-претендентів троє. Так як зараз вони є класними керівниками 4-х класів (А, Б та В). Як вирішити це питання ? Хто в першу чергу має взяти клас, а хто залишиться без класного керівництва ? Є якийсь закон?

     Переглянути відповідь

    Олександра (10 вересень 2024)

    Добрий день. Підкажіть будь ласка, чи можу я працювати спеціалістом у відділі освіти, якщо я ще працюю на 0.25 ставки(навантаження на рік 197 годин) викладачем у Уманському педагогічному університеті)?

     Переглянути відповідь

    Юлія (18 липень 2024)

    Доброго дня! Маю диплом базову вищу освіту "бакалавр з менеджменту", чи відноситься цей рівень освіти до вищої? Та, чи маю право на тимчасове заміщення начальника відділу?

     Переглянути відповідь

    Євген (15 липень 2024)

    Доброго дня! Чи можна дізнатись у Вас посилання на КВАЛІФІКАЦІЙНИЙ ДОВІДНИК ПОСАД, ВИПУСК 8. М’ясна і молочна промисловість. Адже цікавить які кваліфікаційні вимоги до кандидата на посаду Оброблювач птиці. Дякую

     Переглянути відповідь

    Вікторія (16 червень 2024)

    Чи може директор школи забрати кілька годин у одного вчителя та віддати іншому? Працюю вчителем зарубіжної літератури. Маю навантаження 23 години. На цій посаді я є єдиним і основним вчителем.Чи має право директор школи забрати у мене 5 годин та віддати педагогу- організатору( за посадою) без моєї письмової згоди?

     Переглянути відповідь

Шукаєте роботу?

Шукаєте персонал?

Часто шукають

↑ Вгору